Tárgy: re: avultatas
Dátum: Wed, 01 Jul 2009 10:30:03 +0200
Feladó: István
Címzett: Gulyás Gusztáv
Vicces volt olvasni a cikket, mert igazi féligazságokat puffogtat. Azokat az igazi marketingszöveget, amit benyal, mindenki, aki nem gondol bele (meg hozzáérteni sem kell).
Tegyük hozzá lehúztam 3 évet a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójánál, ahol folyt a tervezés, gyártás és gyártáselőkészítés is. Az a mondata igaz a kedves cikkírónak, hogy szándékosan nem gyárt senki rosszat....
Ez igaz, de van egy mérleg, amíg nem éri meg az ISMERT szériahibát javítani, mert olcsóbb a reklamáció, meg különben is a presztízs.... Az alatt a 3 év alatt, amíg ott dolgoztam, kb. 8-10 ilyen alkatrészről tudtam, aminek ismert szériahibája volt, és szándékosan titkoltuk a megrendelő elől ;o)) Nem egy alkatrészt több helyre eladott a cég különálló termékként... (3x tervezés, gyártáselőkészítés stb stb áron ;o)) Sőt, nem egyszer történt, amikor kis cég volt az adott alkatrész beszállítója a hibás darabokat is beszereltük (noha mindenki tudta idő előtt tönkremegy) de a beszállítónak nem volt megfelelő biztosítása, és nem tudta volna kifizetni a reklamációs díjat, így megpróbáltuk elsimítani... Maradjunk annyiban, sikerült... Nem is vennék Volvót automata váltóval egy darabig ;o))))
De a nagyszájú BMW Mininél is létezik ilyen alkatrész.... Végül annyit kérdeznék a kedves cikkírótól, látott már olyan marketingest, aki azt mondta, hogy hát igen, ilyen ócskára sikerült az autónk, és sajnáljuk, de ennyi? Ugyan már.... Arról nem beszélve, hogy ismeri a kedves cikkíró az autóiparban bevett 4 órás raktározási tartalékot? A gyártósoroknak 4 órára maximalizált tartalékaik vannak... Ha annyi idő alatt nem jön meg az utánpótlás, megáll a gyártósor... Az meg kemény eurómilliók... amik kihatnak a beszállítóra is a szerződés szerint... GYK az senkinek nem áll érdekében, hogy megállítsa a sort, mert hibás tervezésű az alkatrész, újraterveztesse, újragyártassa és újraminősítse, mert az ugye nem fér bele a 4 órába... No ennek fényében az egész cikk egy klassz kis reklámprospektus, és kb. a wc-n kiváló célokra használható. Vagy kiváló önámításnak egy füves cigi mellé.