A guru megszólal

2009.10.13. 14:17

Nagy port vert fel a nemrégiben közölt olvasói levél, most eljött az idő, hogy helyet adjunk a másik oldalnak is.

From: János Bartos

Date: 2009/10/11

Subject: Re: Kókler guruk

To: Bende Tibor

Tisztelt Olvasó!
Úgy érzem, hogy a totalcar.hu weboldalon 2009. október 7.-n megjelent „Kókler guru?”című cikket és az abban közölt olvasói levelet a számos valótlanság miatt semmiképpen nem hagyhatom válasz nélkül.
Először is annyit szeretnék mondani, hogy Szilvágyi Szabolcsot, ha a története igaz, akkor nagyon sajnálom. Azonban ettől függetlenül nem tudom elfogadni azt, hogy a rossz tapasztalatai miatt egy ilyen egyoldalú, hitelrontó levelet írjon, mint ahogyan azt sem tudom elfogadni, ahogyan ezt Winkler Róbert közzétette.
Szabolcs a levele bevezetésében azt írja, hogy felhívott mielőtt megnézte az autót. Ez valóban így történt. Elmondtam, hogy amikor legutóbb nálam volt az autó akkor alapjában véve még jó állapotban volt és elsoroltam, hogy miket kellene megnéznie az akkori állapotnak megfelelően. De azt is elmondtam, hogy mióta legutóbb nálam járt az autó több tulajdonosa is volt! Konkrétan 2008-ban javítottam az autót, az akkori tulajdonosának, aki addigra már 4. éve használta az autót, és akivel az óta is jó kapcsolatban vagyok. Az Úriember még mindig az ügyfeleim közé tartozik. Azonban mire Szabolcs valamikor 2009 júniusában megvásárolta az autót a legjobb tudomásom szerint legalább 3 tulajdonosa volt az autónak, köztük egy hozzá nem értő és két nepper. Természetesen az ő ténykedésükért nem vállalom, nem is vállalhatom a felelősséget. Ennek megfelelően a továbbiakban nem is szeretnék arról beszélni, hogy milyen vélt vagy valós bajai voltak az autónak. Aki ismeri ezt a típust biztosan tudja, hogy egy év nagyon sok idő egy Lancia Delta Integrale életében.
A cikk megjelenése után kicsit utánanéztem annak, hogy mikor és mi történt az autóval.
Remélem ez minden kételyt segít eloszlatni:
- 2004. júliusban került hozzám az autó
- 2004. novemberben adtam el az autót Mezőkövesdre, ahol 4 évet töltött az autó. Télen napi használatban volt, s soha semmilyen gond nem volt vele az időszakos szervizeken túl.
- 2008. szeptemberben még a mezőkövesdi tulajdonosnál kikönyökölt a motor.
Ekkor kapott egy bontott motort (csak gyűrűzve és csapágyazva lett az autó). A turbó füstölős maradt, mert nem volt több pénze az akkori tulajdonosnak.
- 2008. októberben a mezőkövesdi Úriember eladta az autót, természetesen az új tulajdonos tájékoztatva a lett az előzményekről. Az egész télen üzemelt minden gond nélkül.
- 2009. márciusban beszámolta az autót egy munkagép kereskedő, majd nem sokkal később elkerült az autó egy Gyöngyösi kereskedésbe.
- 2009. júniusban került az autó Szilvágyi Szabolcshoz a gyöngyösi kereskedésből.
- 2009. októberben megjelent a cikk a totalcar.hu oldalon.
Azt, hogy a 2008. szeptember és a 2009. október közötti időszakban pontosan hány
szerelő nyúlt bele az autóba nem tudom biztosan, de Szabolcs levele alapján csak 2009. június és október között legalább 3 szerelőnél járt az autó. Ezeknek az információknak az ismeretében a legkisebb mértékben sem hiszem, hogy
bármilyen felelısségem is volna az autó állapotával kapcsolatban. Érthetetlen, hogy ennyi tulajdonosváltás és a sokadik szerelő után Szabolcs engem hibáztat az autó állapota miatt.
Az is egy érdekes kérdés számomra, hogy Szabolcs minden szavát elhitte a szerelőinek különösen annak ismeretében, hogy mint ahogyan az Szabolcs levele is mutatja elég komoly
tárgyi tévedéseket vétettek. Szabolcs ezt írja a computerrel kapcsolatban: „Még mielőtt bárki is hozzányúlna az autóhoz, kivettem belőle én magam, és lefényképeztem a külsejét és a
belsejét, úgy vittem a szervizbe. Ott ki is tört a nevetés, ugyanis már a dobozon lévő számsorból látszott, hogy ez bizony nem 16 szelepesé. Kiolvasást követıen Lancia Thema 8v turbó Svájcot mutatott a computer.”
Bárki le tudja ellenırizni - akár az interneten is -, hogy ezt a típust milyen elektronikával szerelték. Azt fogja találni, hogy Bosch LE2/LU-Jetronic.
Ez praktikusan annyit jelent, hogy lehetetlenség a Weber-Marelli IAW rendszerrel dolgozó Integrale-ba Bosch rendszerrel mőködő Lancia Thema computert tenni. Úgy gondolom érdemes egy picit végig gondolni, miért mondta ezt a szerelője Szabolcsnak. Ez nagyon sok mindent megmagyarázna Szabolcs kálváriájával kapcsolatban. Ha többi problémának is ennyi volt az igazság tartalma és Szabolcs fizetett a javításukért, akkor tényleg nagyon-nagyon sajnálom őt. Azt gondolom, hogy Szabolcs tényleg egy áldozat, de nagyon rossz helyen keresi azt, aki vagy azokat, akik átvágták ők. De a továbbiakban nem szeretnék másokkal
foglalkozni. Aki ismer, az tudja, hogy soha nem teszem.
Összességében értem Szabolcs dühét, de a fenti információk ismeretében nem tudom elfogadni, hogy engem akar megnevezni felelősnek, semmiképpen sem vállalhatom a felelősséget azoknak az embereknek a ténykedéséért, akiknél 2008. szeptember után járt az autó.
Végül szeretnék köszönetet mondani a totalcar.hu lapigazgatójának, hogy lehetőséget biztosított a válaszlevél közlésére.
Üdvözlettel,
Bartos Janika