A lomhácska 650i ügye tovább dagad (az erről szóló olvasói levél itt olvasható, amelynek elolvasása nélkül a következők élvezhetetlenek), ma megkaptuk a BMW állásfoglalását is. Íme:
Kedves Tibi,
alábbiakban tájékoztatlak a Multitex Handels GMBH által bérelt, BMW 650i Coupé típusú gépkocsi olvasótok által kifogásolt menetteljesítményével, illetve szintén nehezményezett ügyfélszolgálati tevékenység minőségével kapcsolatban:
A Multitex Handels GMBH által bérelt, elsőként Németországban forgalomba helyezett BMW 650i Coupé típusú gépkocsi meghibásodását a hivatalos magyarországi BMW márkaszervizek eredménnyel orvosolták, és jelenleg a diagnosztika már nem mutat hibát: az autóval több márkaszervizben is többször foglalkoztak, ezt a hivatalos márkaszerviz adminisztráció, a dokumentált írásos és telefonos visszajelzések bizonyítják. Visszautasítjuk, hogy a BMW Magyarország elzárkózott volna az ügy érdemi kezelésétől. A tulajdonos ügyvédjével jogi képviselőnk többször váltott levelet, a jogi képviselők személyes találkozójával kapcsolatban időpont egyeztetés nem történt, az Ügyféllel közvetelenül vagy jogi képviselőjén keresztül írásban, illetve a szervizeken keresztül folyamatosan tartottuk a kapcsolatot.
A bérlő által a műszaki rendellenesség orvoslása után is tapasztalt „lomhasági” probléma kivizsgálása okán a BMW Magyarország műszaki szakértője próbaúton volt az Ügyféllel és vizsgálta a gépkocsit. A szakértő mérései alapján a kocsi megfelelt a gyári adatoknak, problémát nem tapasztalt. A BMW Magyarország kollégái konzultáltak a BMW AG műszaki részlegével is, és a gépkocsi állapota szerintük is megfelelő, mivel hibajelenség nincs, garanciális javítás nem indokolt.
Ügyfél saját felkérésére a gépkocsit egy független műszaki szakértő is megvizsgálta, de a BMW Magyarországnak nincsenek információi arról, hogy ez a mérés pontosan hogyan zajlott, illetve hogy az mennyiben egyezett a modell gyári adatait kiadó mérés módszerével. Hiszen ha az Ügyfél szerint a gépkocsi menetteljesítménye nem a gyári adatoknak megfelelő, azt csak a gyári mérési módszerekkel lehet leellenőrizni. Ennek a módszernek az alkalmazását nem láttuk igazoltnak az igazságügyi szakértő véleményét megvizsgálva, ezért azt nem fogadtuk, nem fogadhattuk el.
Ezek után a BMW Magyarország jogi képviselője útján felajánlotta az Ügyfélnek, hogy a müncheni központban végezzék el a a német rendszámú, Németországból bérelt autó menetteljesítményére vonatkozó vizsgálatot, amelynek során a BMW Niederlassung München munkatársai ismét pontosan a modell gyári adatait kiadó mérés módszerével megegyező módon ellenőriznék le, hogy a fenti gépkocsi a gyári adatoknak megfelelő menetteljesítményeket produkál-e. Ügyfél elfogadta, hogy saját költségén Münchenbe viszi az autót és időpontot egyeztet a müncheni szerviz munkatársaival. Ilyen időpont egyeztetésről egyelőre nincs tudomásunk. Tehát az autó vizsgálatát visszautasító válaszról nem tudunk, az Ügyfélhez intézett utolsó levelünk szerint a németországi műhelyben várják az Ügyfelet a vizsgálat lefolytatása céljából. Jogi képviselőnk ugyanakkor jelezte az Ügyfél ügyvédjének, hogy amennyiben a fenti vizsgálat is azt állapítja meg, hogy az autó nem mutat műszaki rendellenésséget, a vizsgálat kapcsán felmerült költségek az Ügyfelet terhelik.
Ugyanakkor, amennyiben az Ügyfél a fenti intézkedések ellenére, illetve a fenti mérések elvégzése után sem elégedett a gépkocsi teljesítményével, azt az autót bérbe adó jogi személynek kell az autót értékesítő németországi márkakereskedés felé jeleznie, amire jogi képviselőnk fel is hívta az Ügyfél figyelmét.
Fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy az Ügyfél a gépkocsit nem a BMW Magyarország hivatalos márkakereskedésein keresztül vásárolta, így a BMW Magyarországnak vagy márkakereskedéseinek a garanciális javításokon túl kötelezettsége az ügyben nem merül fel. Ennek ellenére, a BMW Magyarország Kft. mint a BMW csoport magyarországi leányvállalata mindent megtett, és a továbbiakban is kész megtenni, hogy a gépkocsi műszaki állapota kifogástalan maradjon, és az Ügyfél minden szempontból elégedett legyen a cégcsoport termékeinek és szolgáltatásainak minőségével.
Az ügyet sem a BMW Magyarország, sem a BMW AG nem tekinti lezártnak, a további lépéseket, döntéseket a müncheni vizsgálat eredménye határozza meg.
Vecsés, 2009. november 10.
Üdvözlettel,
Jávor Dániel

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
