Feladó: Röff
Dátum: 02/19/10 12:11:14
Tárgy: Focus vagy Corolla?
Címzett: Papp Tibor
Sziasztok!
Autóvásárlással kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.
Aránylag fiatal, de olcsóbb autót szeretnék venni.
Elsődleges szempont a "melóbajárás", amihez persze megfelel a jelenlegi 1996-os Swiftem is. Azonban évente 3x-4x szükség lenne egy nagyobb csomagtartójú kocsira. Három gyerek mellett néha kell... :D
Max. 10 éves és millió alatti kocsit keresnék. Olasz és francia kocsikat kilőttem (bár a Peugeot 307 tetszik), a Daewoo/Chevrolet-t szintén sztornóztam.
A rostán így két típus akadt fent. 2000-es Corolla és szintén 2000-es Focus.
A csomagtartók mérete nagyjából egyforma (a Corolla picit nagyobb). Árban hasonló, 700-800 ezer körül mozognak. Az esetlegen alkatrészárak talán a Ford mellett szólnának (vagy nem?), a megbízhatóság miatt azonban a Corolla felé húznék.
A belsejét tekintve mindegy, nem a műszerfal anyaga számít, inkább a fogyasztás/megbízhatóság.
A két kocsi közül melyiket tanácsolnátok?
(itt három hirdetés linkje volt - PT)
Segítségeteket előre is köszönöm.
KG
Kedves KG,
ha feltételezzük, hogy a három autó egyforma állapotú, akkor én a VVT-i motoros Corollát venném. A másik kissé túlárazottnak tűnik, persze, ehhez látni kellene a kocsikat. A kereklámpás Corolla talán valamivel takarékosabb, de (főleg jól leterhelve) nem is nagyon megy. A Focus mellett is szól valami: ötajtós. Alig kisebb valamivel a csomagtartója, sokkal jobban rakodható, bővíthető. Ráadásul az egész Focus modernebb, a Corolla kissé ósdinak hat mellette, alacsony és hátul szűkös, nem vagyok meggyőződve róla, hogy három gyerekülés valóban elfér benne.

Viszont szerintem minőségibb a japán, finom, zizegős motorral. A Ford 1,4-ese tényleg siralomvölgy, bár a költségei kedvezőbbek, én egy 1,6-ost javasolnék inkább, ismét a három gyerek+sok cucc üzemmód miatt, főleg, ha nem az Alföldön járnak majd az autóval. A futóműve egyébként nagyon jó, ha szereti a sportos autózást. A fehér szín elgondolkodtató, nem volt-e cégautó, a Toyotánál ennek lényegesen kisebb az esélye.
Mindegyiknél figyeljen oda, hogy a motort beindítva mennyi idő után alszik el az olajlámpa/meddig kerreg a szelepvezérlés, a menetpróbán mennyire kopog a futómű, vállasak-e a féktárcsák. A Toyota váltójának két ujjal kapcsolhatónak kell lennie (a Fordé emberesebb), a nehezen járó kuplung is intő jel - illetve alap a masszív alkura.
A családunkban egyébként van egy Corolla, a nagynénémé (1.4 VVT-i Harmony), és ebből fakad még egy intelem: az autózásban járatlan emberek azt hiszik, hogy teljesen gondozásmentes autó, még olajat sem kell cserélni benne ("most volt vizsgáztatva, azt ugye ott cserélik?"). Szóval, az ismert előítélet talán többet ér, mint az extrák. Igaz, az autónak tényleg semmi baja sem volt eddig, a töréseket leszámítva. Viszont a VVTi-s autónál fenntartásokkal kezelném a hirdetésben írt elektromos extrákat, mivel ez egy Harmony Fullfapad, de még a kormányállítás lehetőségét is. (nem nagy gond különben, inkább a hirdető jellemrajzához adalék.) És ne kerülje el a figyelmét - ha ez szempont - hogy egyik autóban sincs klíma. A VVT-i mellett szól az is, hogy láncos a vezérlése, viszont egy műszaki állapotfelmérést egyiknél se hagyjon ki, kompresszióméréssel súlyosbítva.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Ui: Még egy apróság. A futásteljesítményt hagyja figyelmen kívül, esetleg nézzen bele a szervizkönyvbe, hogy hova hordták az autókat, és érdeklődjön a valós futásteljesítmény után ott.
Feladó: Röff
Dátum: 2010. február 19. 17:45
Tárgy: Focus vagy Corolla?
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor!
Nagyon köszönöm a válaszát.
Ha nem zavarom, akkor még egy kérdésem lenne.
Igen, azóta kicsit utánanéztem én is, a Focust kivettem a listáról.
Viszont bekerült a Nissan Almera, 1.5-ös motorral, a 2000 utáni gyártás, már a gömbölyűbb lámpás.
A formája tetszik, a Népitélet nem mond túl rosszakat róla, az átlagfogyasztás 7 liter. A csomi 355 liter (a Swift 226 L...), 5 ajtós, ami 2 gyerekülés mellett nem hátrány (szerencsére a 3. gyereknek már nem kell ülés, 14 éves elmúlt).
Autós ismerősök között is megoszlott a vélemény a Focusról (inkább nem), de a Nissanra azt mondják, jó.
Sőt, szükség esetén ebből is ki tudom venni a kalaptartót.
Ezzel a kocsival van esetleg tapasztalata?
Vagy esetleg mit tudna ajánlani?
Ami lényeg lenne nekem:
- max. 10 éves
- min. 4 ajtós
- kis fogyasztás
- és hát néha a 3 gyerek + asszony... :)Ilyenekkel nem foglalkozom, hogy "tetszen a műszerfal", fontosabb a megbízhatóság.
Klímáról nem álmodozom (bár nyáron a gyerekek miatt néha jó lenne), mert jelentősen drágább az autó és csak magam miatt nem kapcsolom be.
Az ez előtti autóm egy Daewoo Lanos volt, 1.6 SX, klímával. Sosem adtam volna el, nagyon szerettem, megbízható, olcsó alkatrész árakkal, csak az a fránya 10L-es fogyasztás ne lett volna (télen-nyáron). Pedig nem vezetek sportosan, a Swift is elmegy nyáron 5 - 5,5-el.
Tényleg, az esetek 90%-ban csak dolgozni járok vele (Pestlőrinc-Biatorbágy, napi 80km). Tehát az első helyen a fogyasztás áll.
Előre is köszönöm.
Kocsis Gábor
Ui.: Miért van ilyen kevés Almera?
Kedves Gábor,
az Almerával van tapasztalatom. Egyrészt, Önnek, a robbanékony Swift után csalódás lesz az 1,5-ös gyorsulása, a váltó áttételeit a jó fogyasztáshoz méretezték, ennek megfelelően nem túl rugalmas, a legkisebb gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. Viszont tényleg nem eszik sokat.
Én is végignéztem a Népítéleteket, és nem ugyanazt olvastam ki belőle. Azt kell mondjam, hogy a típus elég vegyes, sajnos ekkor már megkezdődött az európai Nissan elrenault-sodása. Az Almerát Angliában gyártották, ezért én kereskedőtől nem, csak nem hazudós ismerőstől vennék ilyet, mert akad pár problémás példány.
Viszont az Almera négyajtós változatát eleinte Japánból hozták, ha jól emlékszem, a gyártás első egy-két évében. De nem is a gyártás éve a fontos, mert ez kiderül az alvázszámból: ha JN-nel kezdődik, akkor én nyugodtan megvenném, persze kis állapotfelmérés után.
Amit még tudnia kell az Almeráról: sajnos nem túl bő a hátsó tér az autó külső méretei ellenére. Talán picit szélesebb, mint a Corolla, de a lábtér még kisebb. A rugózása sem túl finom (itt is jobb a Toyota), mert a hátsó merev híd zötyög. Bár, emlékeim szerint a japán gyártású verzió minden porcikájában finomabb volt, mint az angol, kérdés, hogy az évek során mennyire maradt egyben. Az is rizikófaktor lehet, hogy a japánhoz drágább és ritkább az alkatrész, ahogy például a magyar SX4 és a japán SX4 viszonylatában.
Alropó, Suzuki! A Lianát nézte már? Ha nem, megér egy pillantást. Nem egy gyönyörűség, de elpusztíthatatlan.

És még egy dolog ugrott be. Ha már Almera, miért nem vesz egyet az előző szériából? Az egy jobb autó volt, ment, ha vigyáztak rá, nagyjából egyben is maradt. Igaz, csak az 1997 utáni, faceliftest ajánlom, az jóval csendesebb (ez a hűtőmaszk rombusz alakú rácsozatáról ismerhető fel). Ha vigyáztak rá (márpedig ez egy ilyen vásárlókörnek szól), akkor jobb vételnek érzem, mint az újat, ráadásul olcsóbban megússza. Ja, és kerülje a Fitt verziókat, szervo nélkül.

Ami a klímát illeti, változtasson a véleményén. Inkább legyen régebbi az autó, de ne rotyogjanak nyáron a gyerekek a kocsian. Továbbá, az életben el nem adja, ha le kellene cserélni.
Remélem, ez elég infó, ha van kérdése, még írjon.
Ha nem gond, a levelezést, keresztnévvel és eltorzított hanggal kirakjuk az RSVPTC-re, hátha az olvasó tudnak értelmes infóval segíteni, vagy mást javasolni.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Ui: szerintem van elég Almera
Feladó: Röff
Dátum: 2010. február 23. 19:46
Tárgy: Focus vagy Corolla?
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor Úr!
Nagyon köszönöm a segítségét. Természetesen kiteheti a levelezést, nincs benne semmi rossz, még csak nem is politizáltunk... :D
Érdeklődéssel és meglepődve olvastam sorait. Azt hittem, az új Almera AZ autó. De ezért jobb kikérni egy szakértő véleményét.
Ha csak az árat és felszereltséget nézném, akkor szóba kerülhetne egy fiatal Xsara is, de mindenki lebeszélt róla.
Tényleg ennyire gáz a Citroen?
Régi Almera? Hmmm... Tényleg nem rossz. Abban tökéletesen igaza van, hogy inkább egy kicsit régibb, de megbízhatóbb/olcsóbb/klímás kocsi.
De a Sedan nem tetszik, úgyhogy lépcsőshátút keresek.
Alaposan végiggondolva akkor marad a régi Almera, illetve régi vagy új Corolla.
Apropó: a Daewoo/Chevrolet miért nem tud normális motort csinálni? Nem lenne semmi baj velük, egy Aveo, Lanos vagy Lacetti tök jó lenne, ha nem lenne 10 liter a fogyasztás. Vagy a kaszni túl nehéz nekik?
Nagyon köszönöm.
Röff
Kedves Röff,
még sosem volt Citroenem, de egy barátomnak volt Xsarája. Én nem vennék, a saját pénzemből. A Daewoo-motorok valóban sokat esznek, nekem is ez a tapasztalatom, egyszerűen azért, mert elavultak. De tíz év múlva a Cruze már jó lesz.
Jó autóvásárlástT
Üdv
Pt

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
