Focus vagy Corolla?

2010.02.27. 15:38

Feladó: Röff

Dátum: 02/19/10 12:11:14

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Sziasztok!

Autóvásárlással kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.

Aránylag fiatal, de olcsóbb autót szeretnék venni.

Elsődleges szempont a "melóbajárás", amihez persze megfelel a jelenlegi 1996-os Swiftem is. Azonban évente 3x-4x szükség lenne egy nagyobb csomagtartójú kocsira. Három gyerek mellett néha kell... :D

301007 29 toy

Max. 10 éves és millió alatti kocsit keresnék. Olasz és francia kocsikat kilőttem (bár a Peugeot 307 tetszik), a Daewoo/Chevrolet-t szintén sztornóztam.

A rostán így két típus akadt fent. 2000-es Corolla és szintén 2000-es Focus.

ford focus lvh1

A csomagtartók mérete nagyjából egyforma (a Corolla picit nagyobb). Árban hasonló, 700-800 ezer körül mozognak. Az esetlegen alkatrészárak talán a Ford mellett szólnának (vagy nem?), a megbízhatóság miatt azonban a Corolla felé húznék.

A belsejét tekintve mindegy, nem a műszerfal anyaga számít, inkább a fogyasztás/megbízhatóság.

A két kocsi közül melyiket tanácsolnátok?

(itt három hirdetés linkje volt - PT)

Segítségeteket előre is köszönöm.
KG

Kedves KG,

ha feltételezzük, hogy a három autó egyforma állapotú, akkor én a VVT-i motoros Corollát venném. A másik kissé túlárazottnak tűnik, persze, ehhez látni kellene a kocsikat. A kereklámpás Corolla talán valamivel takarékosabb, de (főleg jól leterhelve) nem is nagyon megy. A Focus mellett is szól valami: ötajtós. Alig kisebb valamivel a csomagtartója, sokkal jobban rakodható, bővíthető. Ráadásul az egész Focus modernebb, a Corolla kissé ósdinak hat mellette, alacsony és hátul szűkös, nem vagyok meggyőződve róla, hogy három gyerekülés valóban elfér benne.

077350100 1211378501

Viszont szerintem minőségibb a japán, finom, zizegős motorral. A Ford 1,4-ese tényleg siralomvölgy, bár a költségei kedvezőbbek, én egy 1,6-ost javasolnék inkább, ismét a három gyerek+sok cucc üzemmód miatt, főleg, ha nem az Alföldön járnak majd az autóval. A futóműve egyébként nagyon jó, ha szereti a sportos autózást. A fehér szín elgondolkodtató, nem volt-e cégautó, a Toyotánál ennek lényegesen kisebb az esélye.

Mindegyiknél figyeljen oda, hogy a motort beindítva mennyi idő után alszik el az olajlámpa/meddig kerreg a szelepvezérlés, a menetpróbán mennyire kopog a futómű, vállasak-e a féktárcsák. A Toyota váltójának két ujjal kapcsolhatónak kell lennie (a Fordé emberesebb), a nehezen járó kuplung is intő jel - illetve alap a masszív alkura.

A családunkban egyébként van egy Corolla, a nagynénémé (1.4 VVT-i Harmony), és ebből fakad még egy intelem: az autózásban járatlan emberek azt hiszik, hogy teljesen gondozásmentes autó, még olajat sem kell cserélni benne ("most volt vizsgáztatva, azt ugye ott cserélik?"). Szóval, az ismert előítélet talán többet ér, mint az extrák. Igaz, az autónak tényleg semmi baja sem volt eddig, a töréseket leszámítva. Viszont a VVTi-s autónál fenntartásokkal kezelném a hirdetésben írt elektromos extrákat, mivel ez egy Harmony Fullfapad, de még a kormányállítás lehetőségét is. (nem nagy gond különben, inkább a hirdető jellemrajzához adalék.) És ne kerülje el a figyelmét - ha ez szempont - hogy egyik autóban sincs klíma. A VVT-i mellett szól az is, hogy láncos a vezérlése, viszont egy műszaki állapotfelmérést egyiknél se hagyjon ki, kompresszióméréssel súlyosbítva.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui: Még egy apróság. A futásteljesítményt hagyja figyelmen kívül, esetleg nézzen bele a szervizkönyvbe, hogy hova hordták az autókat, és érdeklődjön a valós futásteljesítmény után ott.

Feladó: Röff

Dátum: 2010. február 19. 17:45

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Nagyon köszönöm a válaszát.

Ha nem zavarom, akkor még egy kérdésem lenne.

Igen, azóta kicsit utánanéztem én is, a Focust kivettem a listáról.

Viszont bekerült a Nissan Almera, 1.5-ös motorral, a 2000 utáni gyártás, már a gömbölyűbb lámpás.

7da6d3c9533f40fc01fb22b26a436cdc download

A formája tetszik, a Népitélet nem mond túl rosszakat róla, az átlagfogyasztás 7 liter. A csomi 355 liter (a Swift 226 L...), 5 ajtós, ami 2 gyerekülés mellett nem hátrány (szerencsére a 3. gyereknek már nem kell ülés, 14 éves elmúlt).

Autós ismerősök között is megoszlott a vélemény a Focusról (inkább nem), de a Nissanra azt mondják, jó.

Sőt, szükség esetén ebből is ki tudom venni a kalaptartót.

Ezzel a kocsival van esetleg tapasztalata?

Vagy esetleg mit tudna ajánlani?

Ami lényeg lenne nekem:
- max. 10 éves
- min. 4 ajtós
- kis fogyasztás
- és hát néha a 3 gyerek + asszony... :)

Ilyenekkel nem foglalkozom, hogy "tetszen a műszerfal", fontosabb a megbízhatóság.

Klímáról nem álmodozom (bár nyáron a gyerekek miatt néha jó lenne), mert jelentősen drágább az autó és csak magam miatt nem kapcsolom be.

Az ez előtti autóm egy Daewoo Lanos volt, 1.6 SX, klímával. Sosem adtam volna el, nagyon szerettem, megbízható, olcsó alkatrész árakkal, csak az a fránya 10L-es fogyasztás ne lett volna (télen-nyáron). Pedig nem vezetek sportosan, a Swift is elmegy nyáron 5 - 5,5-el.

Tényleg, az esetek 90%-ban csak dolgozni járok vele (Pestlőrinc-Biatorbágy, napi 80km). Tehát az első helyen a fogyasztás áll.

Előre is köszönöm.

Kocsis Gábor

Ui.: Miért van ilyen kevés Almera?

Kedves Gábor,

az Almerával van tapasztalatom. Egyrészt, Önnek, a robbanékony Swift után csalódás lesz az 1,5-ös gyorsulása, a váltó áttételeit a jó fogyasztáshoz méretezték, ennek megfelelően nem túl rugalmas, a legkisebb gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. Viszont tényleg nem eszik sokat.

Én is végignéztem a Népítéleteket, és nem ugyanazt olvastam ki belőle. Azt kell mondjam, hogy a típus elég vegyes, sajnos ekkor már megkezdődött az európai Nissan elrenault-sodása. Az Almerát Angliában gyártották, ezért én kereskedőtől nem, csak nem hazudós ismerőstől vennék ilyet, mert akad pár problémás példány.

Viszont az Almera négyajtós változatát eleinte Japánból hozták, ha jól emlékszem, a gyártás első egy-két évében. De nem is a gyártás éve a fontos, mert ez kiderül az alvázszámból: ha JN-nel kezdődik, akkor én nyugodtan megvenném, persze kis állapotfelmérés után.

Amit még tudnia kell az Almeráról: sajnos nem túl bő a hátsó tér az autó külső méretei ellenére. Talán picit szélesebb, mint a Corolla, de a lábtér még kisebb. A rugózása sem túl finom (itt is jobb a Toyota), mert a hátsó merev híd zötyög. Bár, emlékeim szerint a japán gyártású verzió minden porcikájában finomabb volt, mint az angol, kérdés, hogy az évek során mennyire maradt egyben. Az is rizikófaktor lehet, hogy a japánhoz drágább és ritkább az alkatrész, ahogy például a magyar SX4 és a japán SX4 viszonylatában.

Alropó, Suzuki! A Lianát nézte már? Ha nem, megér egy pillantást. Nem egy gyönyörűség, de elpusztíthatatlan.

57991suz+

És még egy dolog ugrott be. Ha már Almera, miért nem vesz egyet az előző szériából? Az egy jobb autó volt, ment, ha vigyáztak rá, nagyjából egyben is maradt. Igaz, csak az 1997 utáni, faceliftest ajánlom, az jóval csendesebb (ez a hűtőmaszk rombusz alakú rácsozatáról ismerhető fel). Ha vigyáztak rá (márpedig ez egy ilyen vásárlókörnek szól), akkor jobb vételnek érzem, mint az újat, ráadásul olcsóbban megússza. Ja, és kerülje a Fitt verziókat, szervo nélkül.

2d1edb3cbbbb4fb1c05d2f232c9fc94a download

Ami a klímát illeti, változtasson a véleményén. Inkább legyen régebbi az autó, de ne rotyogjanak nyáron a gyerekek a kocsian. Továbbá, az életben el nem adja, ha le kellene cserélni.

Remélem, ez elég infó, ha van kérdése, még írjon.

Ha nem gond, a levelezést, keresztnévvel és eltorzított hanggal kirakjuk az RSVPTC-re, hátha az olvasó tudnak értelmes infóval segíteni, vagy mást javasolni.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui: szerintem van elég Almera

Feladó: Röff

Dátum: 2010. február 23. 19:46

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor Úr!

Nagyon köszönöm a segítségét. Természetesen kiteheti a levelezést, nincs benne semmi rossz, még csak nem is politizáltunk... :D

Érdeklődéssel és meglepődve olvastam sorait. Azt hittem, az új Almera AZ autó. De ezért jobb kikérni egy szakértő véleményét.

Ha csak az árat és felszereltséget nézném, akkor szóba kerülhetne egy fiatal Xsara is, de mindenki lebeszélt róla.

Tényleg ennyire gáz a Citroen?

Régi Almera? Hmmm... Tényleg nem rossz. Abban tökéletesen igaza van, hogy inkább egy kicsit régibb, de megbízhatóbb/olcsóbb/klímás kocsi.

De a Sedan nem tetszik, úgyhogy lépcsőshátút keresek.

Alaposan végiggondolva akkor marad a régi Almera, illetve régi vagy új Corolla.

Apropó: a Daewoo/Chevrolet miért nem tud normális motort csinálni? Nem lenne semmi baj velük, egy Aveo, Lanos vagy Lacetti tök jó lenne, ha nem lenne 10 liter a fogyasztás. Vagy a kaszni túl nehéz nekik?

Nagyon köszönöm.
Röff

Kedves Röff,

még sosem volt Citroenem, de egy barátomnak volt Xsarája. Én nem vennék, a saját pénzemből. A Daewoo-motorok valóban sokat esznek, nekem is ez a tapasztalatom, egyszerűen azért, mert elavultak. De tíz év múlva a Cruze már jó lesz.

Jó autóvásárlástT

Üdv

Pt