Roberto agya a Rómain durrant el
A Római part nem arra való, hogy biciklisek tömege lepje el fürtökben az út minden részét, minden útjába kerülő élőlényt, és néha egymást is elütve.
A Totalcar tévéadásainak örökös vágó-rendezője, Roberto a hétvégén a Rómain járt, gondolom, hekkezni, meg ilyesmi. Hogy mi történt, nem tudom, nem is mertem megkérdezni, nyilván 72-szer majdnem elütötték a foxiját, a csaját meg őt magát az össze-vissza kóválygó biciklisek. Én azt a nézetet vallom, hogy nem megyek a Rómaira, Roberto viszont más véleményen van. Kérem, fogadják szeretettel.
Tisztelt Biciklis Társadalom!
Hosszú idő után rá kellett jönnöm, a közlekedés összes résztvevője közül a legtahóbbak mégis csak önök. Mielőtt bárki nekem esne, ezt gyalogosként, és nem autósként mondom. Az még rendben van, hogy a városban a piroson mennek át, a zebránál se szálnak le, és úgy általában szarnak mindenre, hisz közben megmentik a világot. De van olyan hely, ahol nem kell megmenteni.
Ilyen például a Római part.
A Római part azért van, hogy az ember igyon egy fröccsöt, egyen egy hekket koviubival, a gyerek játsszon, a kutya szaladjon, a nap süssön, és csak úgy általánosságban is rendben legyen a világ. Semmiképp nem arra, hogy biciklisek tömege lepje el fürtökben az út minden részét, minden útjába kerülő élőlényt, és néha egymást is elütve.
Van pár dolog, amit lehet, célszerű volna megfogadni a békés együttélés érdekében.
Ha nincs felfestve sáv, az nem azt jelenti, hogy a bicikliseké a világ, Van egy úgynevezett jobbra tartás, vagyis lehetőleg az út jobb oldalán kéne közlekedni. Ez a sokgyerekes családokra főleg igaz. Ne azt tanítsuk már a gyereknek, hogy hárman négyfelé mehetnek. Így csaphatják el őket a legkönnyebben. Mi lenne, ha egymás után mennének, szépen sorban?
Ha önök elvárják, hogy a közlekedésben résztvevő nagyobb járművek vigyázzanak önökre, önök ezt miért nem gyakorolják? És ha egy gyalogost előznek, miért nem csengetnek? A KRESZ nem véletlenül írja elő. Ha már basznak a jobb oldalra, és a csengetésre, legalább ne önök legyenek felháborodva, ha valaki önök elé lép.
Kedves Critical Mass szervezők,
mi volna, ha az évente megrendezett erődemonstráción, ahelyett hogy megbénítják a várost, megpróbálnák elmagyarázni a többi bicajosnak, hogy a város, és a közlekedés nem az övék, és inkább arról beszélnének, hogy lehet együtt élni a többiekkel? Ha mindenki szembe jön, lehet, önök mennek a forgalommal szemben, nem? Szóval próbáljanak már beépülni a budapesti közlekedésbe, és ha a helyzet úgy kívánja, leszállni a rohadt bicikliről.
Üdvözlettel:
Iván Róbert

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
