Date: 2010/8/11From: László
To: Winkler Róbert
Tisztelt Winkler Róbert!
Köszönöm szépen a válaszát (kicsit meglepett hogy felkerült az oldalra). A kommentelők közt azért akadtak páran akik átérezték ezt a problémát (vagy inkább dilemmát), és szimpatikus megoldásokat vezettek elő.
Tehát ha az MX-5 roadsterségének csak a két leglényegesebb elemét vesszük el gondolatban, nevezetesen hogy "nyitható ponyvatetős" és "kétüléses", akkor marad hogy "hosszmotoros", "hátsókerék hajtásos", "jól megkonstruált", "előnyös árazású" és "jó minőségben gyártott". Ebből arra tudok következtetni, hogy az az autó amelyik ezeket, vagy ezekből a lehető legtöbbet tudja felmutatni, az követheti az "ár-érték arányos élmény" rangsorában az MX-5-öt. Itt fontosnak tartanám szem előtt tartani az árat, és a motorizáltságot (ill. teljesítményt), hiszen az RS4-es egyik tekintetben sincs igazán köszönőviszonyban az MX-5-tel. A kérdésem ennek fényében és a továbbiakban már csak az maradt, hogy melyik az a kombi (vagy akár egyterű is), 5-ajtós, illetve szedán autó (mindegyikből szivesen fogadok tippeket), amelyik vezetési élményben a lehető legközelebb áll az MX-5-höz ill. a Mazda által definiált zoom-zoom érzéshez, nem kerül sem sokkal többe, sem sokkal kevesebbe, nem sokkal erősebb és nem is sokkal gyengébb, mint a Mazda roadster. Lehet új is, használt is, csak álljon arányban a Mazda új ill. használt árával, vagyis pl. ne hasonlítsuk egy 8 éves RS6-os árát egy új, alapmotoros MX-5-éhez.
A nagyszerű munkájuk folytatásához kitartást és egészséget kívánok.
Köszönettel, üdvözlettel,
LászlóOké, de akkor mi legyen az értékhatár, -tól-ig?
Üdvözlettel:
Winkler Róbert
Date: 2010/8/11
From: László
To: Winkler Róbert
Ugye azt beszéltük, hogy használtan már 1 millió Ft körül lehet kapni elfogadhatót. Legyen akkor ez a minimum, és újonnan pedig az alap motorral szerelt változat 6 millió, így lehet ez a plafon, bár úgy érzem inkább valahol kicsit szűkebb tartományban kellene hogy legyen az igazság, mert az 1 milliót kicsit kevésnek, a 6-ot meg kicsit soknak érzem.
Köszönettel, üdvözlettel,
László
Kedves László,
erre már te válaszolsz, mondta Winkler.
Hát válaszolok. Röviden, így, hogy az árat is tisztáztuk:
Lexus IS 200 Cross Sport
Oké, nem túl nagy, de régen nemzedékek nőttek fel a kispolszkikban és mégsem halt ki Kelet-Európa. Annál biztos nagyobb az IS, olyasmi méret, mint egy Corolla. A csomagtartó? Hát, ööö, 380 liter... de bővíthető!
Csakhogy ennek az orrában, hosszában ott van a sorhatos motor, halkan trombitáló kipufogóval, az általam valaha vezetett autók közül az egyik legpontosabb váltóval, amely fémes klikk hanggal kattan be fokozatba. Vagyis olyan, mint egy E30-as BMW, csak japánul megépítve, precízen, hallatlanul finoman, lúdböröztető hanggal, elpusztíthatatlanul. Egyszer egy autószerelő mesélte, hogy átépítettek egy ilyet háromliteresre, gondolták, a kivett motort eladják alkatrésznek. Nem kellet senkinek. Nincs rá igény.
Először egyébként E46 325i kombit vágtam rá a kérdésre (alternatív megoldásnak jó lehet, persze), de meggondoltam magam. A Lexus IS 200 tényleg olyan, mint az MX5, vagyis hallatlan élmény vezetni, noha nem is igazán lehengerlő a 155 ló. És tényleg függőséget okoz. (Létezett IS 300-as is, háromliteres motorral, de azt csak automata váltóval adták) Az egyetlen hibája az elképesztően primkó kipörgésgátló, pedig a típus új korában már nagyon jó ESP-k léteztek, például pont a BMW-kben. Azaz, télen csak óvatosan, és csakis a legjobb téligumikkal szabad elindulni vele. Sajnos, ez saját tapasztalat, törtem már ilyet. Érdemes is rá vigyázni, a Használtautón találtam belőle vagy hármat (2,6 misitől), a mobile.de-n vagy harmincat. Szóval nem gyakori. Igaz, 325i sincs nagyon sok itthon, max. dízel, de az ugyebár nem az MX-5-kategória. Jut eszembe, a 320i sem rossz, a facelift utánról, mert akkor már 2,2-es volt a sorhatosa.
Nos?
Üdv
pt

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
