Megsértődött a Genertel?

2010.11.11. 17:34

From: Genertel

Date: 2010. november 10.

Subject: Válasz a Generteltől, a téligumi-tesztről készült cikkel kapcsolatban

To: Totalcar

Kedves Totalcar!

Gerillamarketing (forrás: Wikipédia; részletek):

A célcsoportra fókuszálva, a fogyasztók nagyobb csoportjait az ő közvetítésükkel éri el, a szóbeszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák (elsősorban az internet) felhasználásával. (...) Ellenzői szerint a gerillamarketing lényege a provokatív figyelemfelkeltés, ezt a célt pedig gyakran csak normaszegéssel sikerül elérni. (...) A bizarr reklámokban érintett cégek nem egyszer igyekeznek elhitetni, hogy a filmek szándékaik ellenére készültek.

Ha egy kommunikációs szakembert kérdeznének meg arról, hogy a Genertel téligumi-teszt megfelelő lövedék-e egy gerillakampányban, valószínűleg azt mondaná, hogy kicsit sem jó ötlet, nem tanácsolja. Ez a téligumi-teszt nem provokatív, nem szeg meg semmiféle „normát” (nem közúton végezzük, hogy a többi autóst sokkoljuk vele), nem lánclevelekben terjedő rózsaszín „prezikben” vagy vicces videókban mutatjuk be a feladatokat, ráadásul a téligumi-teszt egyik tesztautója sem vörös színű... Legfeljebb abban az értelemben „gerilla”, hogy a gumigyártóktól független: munkatársaink gumikereskedésekben vásárolták össze a tesztalanyokat, éppúgy, mint bármelyik autós, aki a saját téligumijait szerzi be.

A Genertel Biztosító Zrt. már a tesztről szóló első híradásaiban sem titkolta, hogy teljes vállszélességgel áll a téligumi-teszt mögött. Nincs mit szégyellni ezzel a téligumi-teszttel kapcsolatban: nem egy fékezést és nem egy kanyarodást mérnek a Genertel téligumi-teszt mérnökei egy-egy gumigarnitúra esetén, hanem körülbelül egy tucatszor fut végig a tesztautó a pályán (nedvesen és szárazon is), ami alatt a műszerek folyamatosan rögzítik mozgását, illetve a manőverek alatt fellépő erőhatásokat. A téligumi-teszt mérései ezért tartanak több napon át: nem a gumik cseréjével megy el sok idő, hanem a teszt-feladatok ismételgetésével.

A környezeti hőmérséklethez igazították mérnökeinknek a mérés idejét. A tesztnapokon ezért este 8 körül kezdődtek a mérések, addig a próbamérések és a műszerek, autók kalibrációja zajlott. Mérnökeink akkor kezdték meg a méréseket, amikor a tesztpályán, órákkal a naplemente után, az autók által befutott útvonalon az aszfalt hőmérséklete 7 fok körül állapodott meg és a páratartalom sem változott már. Így biztosítottuk azt, hogy a különböző téligumik azonos, télies körülmények között dolgozzanak az autókon. A mérőeszközök közül az XL Metert az igazságügyi szakértők is használják, az autók által bejárt utat pedig a hétköznapinál jóval nagyobb pontosságú, 10 Hz-es GPS-ek is rögzítették, nem csak a Driftbox.

Sokat gondolkozott a Genertel téligumi-teszt csapata azon, hogy vállalja-e az esetlegesen enyhe időjárás kockázatát, vagy későbbi időpontra szervezze meg a téligumi-tesztet. A korai és az időjárási körülmények szempontjából kockázatosabb időpontot azért választottuk, mert így még épp időben jutnak el az eredmények az autósokhoz; azaz még a téli gumik beszerzése előtt adhatunk hasznos információt. Nem gondoljuk, hogy késői lenne ez az eredményhirdetés – és a gumikereskedők sem arról számoltak be nekünk, hogy már sokan megvették volna a téligumikat autóikra.

A fentiek alapján úgy gondoljuk, hogy a mérés idején a körülmények megfelelnek azoknak a körülményeknek, amelyekben a hazai autósok leggyakrabban használni fogják téligumijaikat. Más szóval: életszerű a teszt a körülményeket és tesztfeladatokat tekintve is.

A Genertel téligumi-tesztbe ugyanis azért vágtunk bele, hogy hasznos információval szolgáljunk a hazai autósoknak. Biztosítás-kínálatunk megismertetéséhez elég eszköz áll rendelkezésünkre – és arra sem számítunk, hogy az, aki téligumit tervez vásárolni, a gumik helyett casco biztosítást köt, a Genertel téligumi-teszt eredményeit böngészve.

Nem tudjuk, hogy ha a hazai autósok mindannyian rendeltetésszerűen használnák a téligumikat, és olyanokat választanának, amelyek a tesztekben jól szerepelnek, mennyivel csökkenne a balesetek száma hazánkban. De jogosan feltételezzük, hogy csökkenne. Ez fontos az autós társadalomnak, és ami az autós társadalomnak fontos, az a Genertelnek is az – hiszen hosszútávú működését, hazai létezését nem az akciós áraknak, hanem a magyar autósoknak köszönheti, balesetmentességük pedig érdeke a biztosítónak.

Nekik készült a Genertel téligumi-teszt. Hogy ez társadalmi szerepvállalás-e, azt az autósok döntik majd el – mi már a megfontolt gumiválasztásnak is örülünk. Köszönjük a Totalcarnak, hogy lehetővé tette, hogy beszéljünk a teszt hátteréről, körülményeiről és egyértelművé tegyük: nem gerillák állnak Magyarország egyetlen téligumi-tesztje mögött, hanem Magyarország direktbiztosítója. Most azon dolgozunk, hogy az eredményeket napokon belül a Totalcaron is elolvashassák.

A Genertel téligumi-teszt stábja

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.