Megdicsérjük olvasóinkat, de vigyázat: még közel sincs vége!
Szia Winkler Róbert!
WITCH üzent neked a blog.hu adatlapodon:
Szia! Azt javaslom nektek, ha a 125 cm³-es törvényt keresztül akarjátok nyomni, keressetek a mostani hatalomban olyan embereket (kormányban, kormányközelben, képviselőket stb..), akik képesek a többiek között ezt a dolgot nyomni. Csak így lehet keresztülvinni szociológiailag. Ez van. E nélkül esélytelen. A parlamentben soha nem számít az, hogy mi konkrétan a törvény tartalma a sima képviselők számára, a lényeg az, hogy ki adta be, vagy támogatja nagyon. Ha csak simán beadjátok, és nem készítitek elő a terepet bukni fog. Ha jól előkészítitek átmegy.
Üdv!
-CsL-
Kedves WITCH,
Igen, mi is hallottunk róla, hogy ez így megy ma Magyarországon, meg nyilván máshol is. Igazából csak álnaívak vagyunk, vagy legalábbis kísérletezünk, hátha egyszer így is sikerül. Ez politikailag nem egy kényes kérdés, nem valószínű, hogy a B125 mentén, mármint két oldalán nagy ideológiai lövészárok-ásás venné kezdetét. Bizonyára fontos volna politikusokkal haverkodni, de első körben a demokratikus intézmények rendeltetésszerű használatára törekszünk.
Ugyanakkor nem mondanám, hogy nem készítjük elő a terepet. Illetve mi nem is, de olvasóink nagy erőkkel dolgoznak a lobbizáson, amiről örvendetes visszajelzések érkeznek. Néhány perce beszéltem telefonon Dr. Tóth Józseffel, aki épp arra ért haza hét év után végre kivett szabadságáról, hogy megjelent cikkünk (konkrétan az enyém), Dr. Tóth József elrontja a mókát címmel. Az írásban azt kifogásoltam, hogy Dr. Tóth József, az én parlamenti képviselőm egyben polgármester is, és sehol nem lehet kideríteni, mikor van az ő parlamenti képviselői fogadóórája. Sem a képviselő parlamenti honlapjánál, sem az MSZP frakciónál, sem a nagy büdös interneten. Na, lényeg, hogy felhívott a polgármester, és elmondta, számára értelemszerű, hogy ugyanott és ugyanakkor tartja a polgármesteri és parlamenti képviselői fogadóórákat. A titkárságon kell csak bejelentkezni, és a polgármester például a mai napját is egy reggel hetes képviselői fogadóórával indította.
Hát igen, tettem ekkor hozzá, ez az önkormányzati honlap sajnos hasznavehetetlen, mire Dr. Tóth József kicsit megrökönyödött: épp most kaptak rá díjat a soproni önkormányzattal és még valakivel együtt. Ezen a ponton én rökönyödtem meg, hogy kaphat díjat egy ennyire hasznavehetetlen honlap. Azóta kicsit áttanulmányoztam, valóban az információk özöne található meg rajta, de én meglehetősen egyoldalúan teszteltem. Kizárólag a fogadóórát kerestem rajta, azt az egyet pedig nem lehetett megtalálni. Javasoltam a polgármester úrnak, hogy ha tényleg ebben a chatelős rendszerben fut az online fogadóóra, tegyék hozzáférhetővé az eddigi kérdéseket és válaszokat. A polgár is jól jár, nekik is kevesebbszer kell megválaszolniuk ugyanazt a kérdést. No, a lényeg nem is ez, hanem hogy ünnepélyesen rehabilitáljuk a polgármester/képviselő urat, és a felelősséget ezúton lőcsöljük a honlap tervezőjére. (Meg persze a tájékozatlan MSZP-ex szóvivőre.)
De ez csak egy kis mellékszál volt. Az igazán nagy dolog, hogy már Dr. Tóth József is azt mondta, velem együtt eddig hárman keresték meg ezzel e kérdéssel, amiből ékesen látszik, hogy olvasóink aktívak. Folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket arról, hogy olvasóink vették a fáradságot és a formanyomtatványt, és elkezdték a levelezést a saját parlamenti képviselőikkel. A különlegesen szorgalmas olvasók el is küldik nekünk a választ, például így:
To: Dr. Nagy István
Subject: állampolgári kezdeményezés
Tisztelt Képviselőm!
Alulírott választópolgárként szeretném megtudni, mi a véleménye a 125 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, 11 kW teljesítményt meg nem haladó, tehát maximum 15 lóerős robogók B kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségét célzó állampolgári kezdeményezésről (715/2010). Ha még nem hallott volna róla, engedje meg, hogy a figyelmébe ajánljak néhány ugróhivatkozást, ahol egyfelől újságírók véleményét olvashatja, másfelől a komment-mezőben tanulmányozhatja a pezsgő társadalmi vitát.
- http://totalbike.hu/magazin/2010/06/16/otvenessel_megdoglesz/
- http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/04/a_totalcar_elso_ nepi_kezdemenyezese/
- http://totalbike.hu/hirek/2011/01/05/nepi_kezdemenyezes_ahol_ alairhat/
- http://belsoseg.blog.hu/2011/01/07/b125_beindult_a_gepezet
- http://totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/
Várom tehát megtisztelő válaszát, jó egészséget és sikeres képviselői munkát kívánva:
Somogyi Krisztián,Mosonmagyaróvár
Az ön választója
From: Dr. Nagy István
Sent: Monday, January 24, 2011 11:07 AM
To: movari
Subject: RE: állampolgári kezdeményezés
Tisztelt xxxxx Krisztián!
Köszönöm,hogy fölhívta figyelmemet erre a témára.
Én személy szerint támogathatónak tartom ezt a kezdeményezést.
Üdv: Nagy István
Vagy itt van ez:
Tisztelt Csenger-Zalán Zsolt!
Alulírott választópolgárként szeretném megtudni, mi a véleménye a 125 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, 11 kW teljesítményt meg nem haladó, tehát maximum 15 lóerős robogók B kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségét célzó állampolgári kezdeményezésről (715/2010). Ha még nem hallott volna róla, engedje meg, hogy a figyelmébe ajánljak néhány ugróhivatkozást, ahol egyfelől újságírók véleményét olvashatja, másfelől a komment-mezőben tanulmányozhatja a pezsgő társadalmi vitát.
http://totalbike.hu/magazin/2010/06/16/otvenessel_megdoglesz/
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/04/a_totalcar_elso_ nepi_kezdemenyezese/
http://totalbike.hu/hirek/2011/01/05/nepi_kezdemenyezes_ahol_alairhat/
http://belsoseg.blog.hu/2011/01/07/b125_beindult_a_gepezet
http://totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/
Várom tehát megtisztelő válaszát, jó egészséget és sikeres képviselői munkát kívánva:
Horn Dániel Az ön választója
From: Csenger-Zalán Zsolt
To: Horn Daniel
Tisztelt Horn Dániel Úr!
Köszönöm érveit, ezek is hozzátartoznak az összképhez.
Üdvözlettel:
Csenger-Zalán Zsolt
országgyűlési képviselő
Form: Horn Daniel
To: Csenger-Zalán Zsolt
Tisztelt Képviselő Úr!
Én köszönöm, hogy válaszolt.
Nyilván leveleink nem spontán levelek, hanem a B125 kezdeményezés összefogott "következményei". Céljuk a képviselők figyelmének felhívása e témára. Őszintén örülök, hogy Ön válaszolt.
Nekem nincs A-s jogosítványom, és nem is terveztem, mivel nem kívánok nagyon motorral közlekedni. Viszont 50ccm-es kis robogóm van, amit szintén nem használok mivel életveszélyes (és tilos) lenne Törökbálintról Budapestre azzal az autópályán közlekedni. Ezzel szemben megfontolnám, hogy egy 125-össel közlekedjek, néhanapján, szép időben, nagy dugók esetén és ha sok helyen van dolgom a városban. Nem lenne sűrűn, mert általában gyereket viszek bölcsődébe, de havonta 3-4x biztosan. Ez az adott napokon egy autóval kevesebb lenne a városban. Számomra viszont a tervezett dugódíj, a parkolási díj és a benzin árát spórolná meg.
Az is jó lenne, ha többen mennének motorral, mert akkor ha én autóval megyek, kevesebb autó lenne körülöttem.
Szóval én örülnék, ha támogatná a kezdeményezést szavazatával, ha oda kerül az ügy.És még egy megjegyzés: ahogy Ön is említi ma is számos 125ccm-es motor fut 50ccm-es papírokkal. Ezt sem tudja a rendőr ellenőrizni. Azt hiszem azért mert vannak törvényt szívesen megkerülő emberek, nem kellene az e szerint élőket büntetni.
Üdvözlettel,
Horn Dániel
Date: 2011/1/21
From: Csenger-Zalán Zsolt
Tisztelt Horn Dániel Úr!
Egyszerre többektől kaptam az Ön levelével betűre megegyező "spontán" állampolgári megkeresést. Önnek is ugyanazt válaszolhatom:
Nem vagyok szakértője a témának. BCE kategóriás jogsim van, szeretek robogózni, de én magam nem éreztem soha, hogy a teljesítmény kevés lenne a mai robogóknál. Hangsúlyozom robogózásnál. Motorozáshoz biztos kevés, de az egy másik kategória - a jogsinál is.
Úgy érzem sok tragédia történhetne, ha egy friss B kategóriával azonnal 125-ös motort is lehetne vezetni. Készséggel elismerem, hogy egy 125-ös robogót is lehet "normálisan" vezetni, de a 125-ös motort fel lehet piszkálni (Talmácsi). Bár tudom, hogy a javaslatban benne van a 11kW, de azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy egy közúti ellenőrzésnél a rendőr hogyan állapítja meg a teljesítményt (mint tudja még a hengerűrtartalommal is trükköznek sokan, lásd apróhirdetések).
Összefoglalva én azt tartom egészségesnek, ha valaki motorozni akar az tegyen A vizsgát.Köszönöm megtisztelő megkeresését.
Üdvözlettel:
Csenger-Zalán Zsolt
országgyűlési képviselő
Na de a legérdekesebb ez:
Tisztelt Papp Ádám!
A kérdés, amit felvet engem is személyesen érint. Több okból is: egyrészt nekem is 125-ös Hondám van, másrészt 3 évvel ezelőtt ezért kellett letennem a korlátozás nélküli nagymotoros vizsgát. Azóta sem léptem feljebb nagyobb motorra és máig nem értem miért volt szükség erre a bürokratikus aktusra, ami a jogosítvány megszerzésével járt.
Amióta képviselővé választottak próbálom a kérdés megnyugtató rendezését elérni, különböző hatóságok és jogszabályfogalmazók körbeudvarlásával.
A kormány jogalkotási programjában a KRESZ újabb átfogó módosítása 2011 második negyedében szerepel. A fenti kérdésről nincs még kialakult álláspont, tehát minden ilyen állampolgári kezdeményezés fontos figyelem felhívás lehet. Ha megengedi, akkor néhány nap múlva az összes adat begyűjtése után pontosabb tájékoztatást is adok.Addig is: Széles utat!
Ughy Attila
Látták? Ha elsiklottak felette, megismételjük:
A kormány jogalkotási programjában a KRESZ újabb átfogó módosítása 2011 második negyedében szerepel. A fenti kérdésről nincs még kialakult álláspont, tehát minden ilyen állampolgári kezdeményezés fontos figyelem felhívás lehet.
Ebből le lehet vonni olyan következtetést, hogy ja, a parlament úgyis foglalkozik majd ezzel, hagyjuk a fenébe. Mi más következtetést vonunk le ebből: legyen végre egy kérdés, ami bennünket érint, és legalább a képviselők elemi szinten tájékozottak az ügyben. Tehát önöket ne zavarja, hogy szemmel láthatóan mások is aktívak az ügyben – szpemmelésből soha sem elég! Írjanak csak minél többen a képviselőjüknek, és próbálják kiszedni belőle a véleményét B125 ügyben. Mi pedig cserébe jövő hétre csinálunk egy térképet a választókörzetekkel, a képviselőkkel és a véleményükkel, hogy az aláírásgyűjtő akció végéig minél kevesebb fehér folt maradjon.