From: Jack UK
Date: 2011/5/26
Subject: Véleménykérés
To: Winkler Róbert
Tisztelt Winkler Úr!
Segítségét, illetve tanácsát szeretném kérni. Jelenleg egy BMW E34 tulajdonosa vagyok, viszont válaszút elé értem. Az autó megérett a karosszéria lakatolásra. Ez nem lenne olcsó beruházás, és voltak már bajai az autónak. Jó, nem drasztikus, egy 20 éves autónak még szép hogy van valami aktuális betegsége. :) De költöttem már rá azért. Szóval vagy eladom, és a még mellette megtakarított pénzből veszek egy fiatalabb autót, vagy megjavíttatom. Igazából az eladás felé hajlok. Nem nagyon jutottam még dülöre az új autót tekintve. Ebben szeretném a tanácsát kérni. Ha a márkánál maradnék, akkor vagy E36, vagy E39. Ha nem, akkor Volvo 850, illetve S40 (első generációs) amiket nézegettem. Olvasgattam teszteket az oldalukon, meg a népítéletet is, de igazából nem nagyon jutottam előrébb. Most a fogyasztás az úgymond mindegy. Persze nem teljesen, de nem vagyok az a fajta, aki a sarki boltba is autóval megy, és oda is padlógázzal, szóval a fogyasztás háttérlényeg ilyen szempontból. Hanem a szervizelés, alkatrészárak amik foglalkoztatnak. Túlzottan nem vagyok tisztában a Volvo alkatrészárakkal. Mi éri meg jobban? A régebbi 850, vagy az újabb S40? Nem szeretnék belefutni abba a hibába, hogy teszem azt veszek egy S40-et, mert újabb, nem rozsdál, nincs lelakva a belseje, és milliárdokat kell költeni a javíttatásra. Illetve mi a véleménye a két említett BMW-ről? Vagy ha egyik sem a 4 autó közül, akkor mi az, amit bátran ajánlana? Nem vagyok családos, sem tuning mágus, sem utcai versenyző, sem minimál fogyasztásra törekvő (persze ne is fogyasszon 20 litert indításkor), mindösszesen az alkatrészárak, javíttatás, megbízhatóság a szempont.
Válaszát előre is köszönöm
Tisztelettel,
Béla
Szervusz Béla!
Leveled végül nálam landolt, talán nem véletlenül. Először is, mint minden rendes történetben, illik tisztázni a felállást.
Van egy E34-ed, aminek már gondja-baja van, számomra elég egyértelmű, hogy el akarod adni. Nem tűnik ki, hogy az érte kapott összeget vissza akarod-e forgatni az új autó árába, de feltételezem, igen.
Mivel erről nem írtál bővebben, így elég nehéz belőni az árat, amit kapsz majd érte, de le kell lombozzalak: ne várj csodákat. A jelenlegi állás mellett a használtautó-piacon csak a makulátlan, netán jól felszerelt, késői E34-ek érnek valamit. Mindez persze erősen motorfüggő, a 24td-25td-25tds-ektől idehaza már illik rettegni, kevés belőlük a taknyát-nyálát nem egybefolyató, megkímélt példány. A szép 25tds-ek őrzik leginkább értéküket. Benzinmotor-fronton pedig egyértelműen az M50-es motorral szerelteket keresik, egy kései, 24 szelepes, 150 lóerős megkímélt 20i-t lehet leginkább eladni. Aztán persze ott vannak a kvázi gyári, hibátlan M30-as, M60-as motorral szerelt erősebb verziók, ezek viszont olyan ritkák, mint Csikós fején a haj.
Egyszóval egy lakatolás után síró E34-ért sokat ne várj. De ez csak egy mellékszál, amivel elvittünk 5 percet az olvasó életéből.
Tudod, ha elvakult Volvo-tulajdonos lennék, akkor most azt a választ kapnád, hogy hű, vegyél 850-est, mert az még Volvo, vegyél S40-est, mert az egy Mitsubishi Carisma, de sajnos nem erről van szó. Lehet, hogy az S40-tulajdonosok megsértődnek, de az életben nem adnék egy büdös petákot sem S40-esre. Az alapjául szolgáló Carisma minden jó tulajdonságát mintha kiirtották volna belőle, bár tény, hogy a 140 lóerős motor egész megbízható, az ülései frenetikusan jók (mint minden Volvónak) és a formája nem rossz. Ám megbízhatóságával, fenntartási költségeivel, minőségével bizony vannak bajok. Persze mindez állapotfüggő, bizonyosan akadnak olyan példányok, amelyek rácáfolnak a rossz hírnévre. (Sőt, az ide hamarosan bejelentkező S40-tulajdonosok szerint csak ilyenek vannak, meglásd.)
A 850-essel sem egyszerűbb a helyzet, mivel ez annyival régebbi modell, bár újkorában azért más dimenzióban mozgott, mint az S40. Ebből aztán igazán nehéz szép és megkímélt példányt találni, bár egy makulátlan 850R-ért odaadnám a Zirig fél karját is bármikor. Jellemzően a benzines turbómotoros verzióktól kell óvakodni, mert bár általában jobban felszereltek, de azért ebben a korban a legkíméletesebb tulajdonos ellenére is lehetnek (sőt, vannak) hibáik. Az apróságok nem érdekesek, de a motor-váltó-futómű vonalon bele lehet futni nagy pofonokba. A dugattyúk nem olcsók, igazán hozzáértő szakembereket pedig legfeljebb a Volvo-fórumokon találsz. Az viszont biztos, hogy egy szép kocka 850-es még ma is autó. Ja, az R-ek esetében nagy mázli, ha megvan hozzájuk a gyönyörű, gyári felniszett, ugyanis a felnik iszonyat könnyen törnek. (A szóbeszéddel ellentétben nem a klasszikus értelemben vett magnéziumfelnik ezek, annak idején Csikósék szakemberekkel vizsgáltatták meg a törötteket - hegyekben álltak nála - és az egyértelműen kijelentette, hogy magnézium így nem törik. Leginkább magnézium-aluötvözet maga az anyag.)
Még megboldogult Alfám előtt csak és kizárólag E39-es BMW-t akartam venni. Ezt jó, ha leszögezzük, bár hamar szembesülnöm kellett a ténnyel, amivel valószínűleg te is fogsz, hogy iszonyatosan nehéz korrekt példányt találni belőlük. Mindenesetre ha mégis inkább maradnál márkahű, akkor tudd, hogy egy 523i abszolút ideális választás lehet a maga 170 lóerejével (2000 utáni autóknál már a dupla VANOS-os, 2171 köbcentis M54 tudott ennyit, ezt 20i-ként jelölték).
Az E36 esetében még nehezebb a helyzet, itt aztán akad minden, de érdemesebb a lehetőleg teljesen tuningmentes, nagyobb motorosok felé nézelődni, a jellemzően leglefingottabb példányok a négyhengeresek, illetve a kétliteres sorhatosok. Kiemelt figyelemmel kezeld főleg a hátsó futómű és a difi bekötési pontjait, korai E36-osokon itt erősen támad a korrózió.
Én jómagam nem látok igazán nagy különbséget a 850-E39 illetve S40-E36 párosok fenntartási költségeiben, de azt azért vedd figyelembe, hogy egy E39 mérföldekkel modernebb, újabb konstrukció, mint a 850, az E36 pedig sokkal megbízhatóbb, alkatrészellátása jobb, mint az S40-nek.
Kicsit talán amolyan nesze semmi, fogd meg jól -szerűnek tűnhet a válasz, de nehéz okosnak lenni, főként úgy, hogy nem tudni, mennyit szánsz a beszerzendő autóra.
Egyet azonban mindenképpen tarts szem előtt: ezeknél az autóknál állapotot veszünk, nem típust. Az S40-et hagyd ki, ha találsz megnéznivalót a másik három közül, akkor pedig mindenképpen vigyél magaddal hozzáértő szakit, aki nem csak a neten ugatja az autószerelést. Ha pedig mindenáron tippet akarsz, akkor tessék: E39 523i, szépen, korrekten, München környékéről.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
