A B-Maxtól nem ájultunk el, bár a fura ajtói miatt elvileg el kéne. Azonban úgy tűnik, sokkal többen vennének ilyesmit, mint hinnénk. Nem csak a gyerekesek, hanem például azok, akiknek nehezen hajlik kezük, lábuk, derekuk (illetve ezek kombinációja). Hallgattasék meg tehát a derékhad véleménye is, azzal az apró megjegyzéssel, hogy sajnos pont a nehezen mozgó emberek számára lehet gond a szokásosnál súlyosabb ajtók mozgatása.
Tisztelt István !
Olvasom ma (2012-12-29) megjelent, Drágán add az ötleted című cikkét. Eléggé elkeserít a cikk hangulata, szemléletmódja. Több olyan kinyilatkozó, általánosító, megállapítás van benne, mely vagy nem fedi a valóságot, vagy komoly ismerethiányról tanúskodik.
Mivel ez egy cikk és nem doktori disszertáció nem veszem magam oly komolyan, hogy Önt – ismeretlenül – bántsam.
1./ Egyterűt, mini egyterűt, kis egyterűt NEM csak családosok vesznek. A vásárlásnak nem oka a meglévő 2-3-4, lehetőleg 14 év alatti gyermek.
2./ Nem tudom, tudja vagy sem, de bizony 40-45 életév fölött is vezetnek autót olyan emberek, akiknek gyermekei már nem élnek velük együtt.
3./ A kis egyterű (bármilyen márkájú) ideális választás azoknak – sokan vannak ilyenek – akiknek komoly izületi, mozgásszervi problémájuk van. Nehezen hajlik a derekuk, nehezen fűzik be magukat az egyre kisebb ajtónyílásokon. Minap Peugeot 3008-ba kellett beülnöm és bizony nehezen ment. Főnököm Mercedes 400-as kocsijába pedig kisebb akrobata mutatvánnyal tudok csak leülni. Beülni nem.
4./ Ismerősömnek Toyota Yaris 1,3 automata kocsija van. Az ülésre készíttetett egy kb. 15-18 cm magas plusz második üléspárnát. Mert mozgási problémái miatt a Yarisába leülni még csak-csak le tud ülni, de kiszállni az eredeti ülésmagasságról már nem tud. Így ő kettő egymásra helyezett ülésen ül a Yarisban.
Mivel egyedülálló, nincs szüksége nagyobb autóra. Kocsiját 90%-ban a fővárosban vezeti + havonta egyszer elmegy vele Debrecenbe az autópályán és vissza. Ő most kíván kocsit cserélni és pont olyan mini egyterűek közül válogat, amelyekről Ön azt írta: feleslegesek a piacon.
Ismerősöm nincs egyedül gondjaival. Amikor a plusz ülést csináltatta a XIII.kerületi Mohács utcában, az autószerelő kisiparosnál vagy tíz db hasonló ülésmagasító plusz párna (kemény tömésű ülés) készült.
Ezeknek az embereknek bőven jó lenne olyan új Yaris (vagy annak a kategóriának megfelelő, bármilyen autó) mely a Yaris ülésénél 20 cm-el magasabb beülést tenne lehetővé, úgy, hogy az üléspárna és a tetőlemez közötti távolság megmarad annyi, mint most, vagy talán még 10 cm-el több is.
Nos, Ők azok akik olyan autóra vágynak amit Ön a cikkben háromszor is felesleges úri huncutságnak minősít. Nem másolom ide most a három kitételt, Ön írta a cikket, nyilván fejből tudja mit írt.
5./ Tehát szükség és fizetőképes kereslet van olyan kicsi autókra melyek magas üléspozícióval rendelkeznek és ha már magas az üléspozíció, akkor sem kell Forma-1-es versenyző módjára a vezetőnek befűznie magát a vezető ülésbe, hanem csak simán be kell ülnie.
Nem leülnie kell, hanem beülnie.
Nem tudom eleget pozitív példának hozni az előző RAV-4 sikerét, mely nem volt túl nagy, nem volt túl szögletes, nem volt túl hosszú, csak megfelelő ülésmagassággal rendelkezett, vállalhatóan kicsi formavilággal.
6./ Mint a rétegautókból, az ilyen mini egyterűekből se fog évente sok tízezer elfogyni. De fogyni fog, ha megfelelő ár-érték arányban a hazai piacon is megjelennek ilyen autók.
További munkájához kívánok egészséget, erőt.
Üdvözlettel:
László

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
