A márkaszerviz visszalő
A használtautó-vásárlás előtti állapotfelmérésre jelentkezett két hete a debreceni Full-Autó márkakereskedésben, telefonon, Kovács Tamás, a naív autóvásárló. Kovács nem létező személy, én játszottam őt el, hogy kiderüljön, mire megy egy hivatalos Volkswagen márkaszerviz egy olyan, új korától itthon használt Volkswagennel, amely eredetileg a Porsche Lízing tulajdonában volt, idén gazdasági totálkárosra törtek, majd roncsként eladták. Aztán valaki megjavította és nem mond igazat a korábbi sérülésekről. Röviden: nem sokra. Aki nem olvasta a cikket, az most tegye meg, mert ez kell a továbbiak megértéséhez. Tehát ide lehet kattintani a cikkért.

A Full-Autó Kft. tisztában volt azzal, hogy valaki meg akarja venni a Jettát és kifejezetten ezért kér állapotfelmérést. A szerviz egy szóval sem említette, hogy kétféle állapotfelmérés létezik: egy, amit csak úgy elvégeznek 6 ezer forintért, és egy másik, ami valóban alkalmas a fontos kérdések eldöntésére. Kovács nem egyedül ment autót nézni, vele tartott egy barátja is. Az illető, az efféle autós csalások szakértője. A korábbi súlyos sérülés összes nyomát felfedezte a helyreállított kasznin és ezeket végig is mutogatta ott, a helyszínen, de csak Tamásnak, vagyis nekem.
Az árulkodó jelek nagyon is ott voltak a rogyott küszöbön, a tetőn, a vezetőoldali biztonsági övön, melyről levégták az azonosítócimkét, továbbá a szélvédő és az egyik oldalüveg többitől eltérő gyártási dátumában, melyet szintén kicseréltek. Ordított az átverés a motortérben, a bal első fényszóró fölötti karosszériarésből, a vezérlőelektronika megragasztott házánál, a műszerfalborításon, vagy éppen a balesetben kiszakadt első futómű környékén, például a bal első rugótorony tetején. Az eladó csupán az ajtók és a küszöb sérüléséről beszélt, ami, finoman szólva nem a valós helyzet. A szerviz pedig nem fogott gyanút, ez volt a baj.
Nagyon tanulságos volt ez a kaland, egyben kicsit elszomorító is. Nem érzem, hogy bármit helyre kéne igazítanunk, de nem gondolom, hogy a Full-Autó az egyetlen márkaszerviz, ahol hasonló eredményre számíthat egy jóhiszemű vevőjelölt. De akkor ki menti meg a használtautó-vásárlót az átveréstől? Segíthetne a mindenki számára elérhető kártörténeti nyilvántartás, melyben a magyarországi autók kilométeróra-állása is szerepelne. Évek óta ígérik, szólok majd, ha végre működni fog. Akkor kicsit beljebb leszünk, de a kintről behozott autók (idén több mint 90 ezer darab) előéletéről még ekkor sem tudunk majd semmi biztosat. Az alábbiakban a Full-Autó, cikkünkre írt reakcióját olvashatják, változtatás nélkül.
Feladó: Katona László
Dátum: 2014. december 12. 17:20
Tárgy: Helyreigazítás
Tisztelt Címzett!
Alulírott Katona László a Full-Auto Kft. Törvényes képviselőjeként eljárva az alábbiak miatt keresem meg Önöket. 2014. december 12. napján az Index.hu illetőleg a totalcar.hu internetes portálon megjelentettek Zách Dániel által írt cikket „Autót vesz? Így verik át” címmel.
A cikkben egy korábban törött autó lehetséges vásárlását mutatja be a szerző név szerint megjelölve és többhelyen idézve a Full-Auto Kft társaságot. A cikkben a szerző azt a valótlan látszatot kelti, illetőleg azt sugallja, hogy a jármű korábbi balesetére azért nem derült fény, mert a márkaszervizben, azaz a Full-Auto Kft-ben az állapotfelmérés hiányossága miatt a vevővel a szerviz nem a valós adatokat közölte. Előadom, hogy mind a cikk hangnemét, mind a Full-Auto Kft vonatkozásában tett megállapításait valamennyi munkatársam nevében visszautasítom, és kérem, hogy jelen megkeresés alapján a cikkhez kapcsolódóan szíveskedjenek helyreigazítást közölni. Az megfelel a valóságnak, hogy 2014.11.28. napján megjelent a Full-Auto Kft. telephelyén Kovács Tamás és egy Volkswagen Jetta állapotfelmérésére adott megbízást. A gépjármű vizsgálata során jelen volt a magát eladónak és a magát vevőnek beállító személy, valamint a szerviz munkatársai. A magát eladónak beállító személy a jármű vizsgálata során kifejezetten elmondta, hogy a jármű sérült volt, külön kitért arra, hogy maga karosszéria lakatosként sérült járművek javításával foglalkozik. A szerviz munkatársa a jármű fedélzeti számítógépének adatait kiolvasta a memóriából, a hibaüzeneteket bemutatta a jelenlévőknek. A magát vevőnek mondó személy megkérdezte hogy, ezen hibaüzenetek miből adódhatnak, mire a szerviz munkatársa azt mondta, hogy ennyi adatból nem állapítható meg, elképzelhető az is, hogy az akkumulátor lemerülésből ad a kocsi ilyen jeleket, azonban a konkrét hibajenség okának megállapításához, további vizsgálatok lennének szükségesek.
A szerviz munkatársa megkérdezte az eladóként jelen lévő személytől, hogy állt-e hosszabb ideig a jármű, vagy volt-e levéve az akkumulátor saruja, mire a válasz az volt, hogy igen, mert törött volt a jármű és javítani kellett. A szervizben, a munkatársunk a karosszéria elemek festékréteg vastagságát megvizsgálta azokat dokumentálta és később a megbízó részére ezen adatokat átadta. A Full-Auto Kft. a vizsgálat eredményeképpen a gépjármű műszaki állapotát dokumentálta, az eredményeket az ügyfél részére átadta. Állítjuk, hogy a Full-Auto Kft. a megbízás teljesítése során szakszerűen és a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően járt el „a gépjármű műszaki állapot felmérő lapon” az adott pillanatban fennálló helyzetet hitelesen rögzítette. A Kft. nem tett olyan nyilatkozatot, miszerint az autó „megvásárlásra alkalmas”, nem tett nyilatkozatot a gépjármű előéletével kapcsolatosan, és a felek által alátámasztott azon tényt, miszerint az autó sérült volt, megerősítette. Hangsúlyozni szeretnénk, hogy az ügyfél kifejezetten a jelenlegi állapotfelmérésére kérte a társaságot, így sem a jármű előéletére sem az esetleges szabad szemmel nem látható sérülések vizsgálatára nem terjed ki a megrendelés. Mindezekből adódóan a Full-Auto Kft. munkatársai nem követtek el mulasztást az eljárásuk során. Sérelmezem, hogy a cikkben több ponton is olyan utalás található, amely azt sugallja, hogy a szervizünk szakszerűtlenül járt volna el (pl. a csomagtér fedélen történ.behorpadás eredetére vonatkozó,a balesettel ok-okozati összefüggésben nem lévő sérülés keletkezésének eredetétére tett nyilatkozat). Álláspontom szerint a cikkben valótlanul állítják azt, hogy
-a márkaszerviz a járművet alkalmasnak találta a megvételre
-az állapotfelmérés során a szerviz mulasztott volna a jármű előéletével kapcsolatosan,
-az állapotfelmérés alkalmas a gépjármű előéletének teljes körű bemutatására
-a szerviz munkatársa akár az eladó akár vevő részére elfogult lett volna,
-a festékréteg vastagság mérés nem történt zökkenőmentesen
-a szervizünk által tett állapotfelmérés nem megbízható
-a Full-Auto Kft. vásárlás előtti átvizsgálást végzett a járművön
Ezzel szemben azt állítjuk, hogy
-a márkaszerviz a megrendelésben foglaltakat maradéktalanul ellátta,
-az állapotfelmérés során az aktuális állapotot felmérte és dokumentálta
-a vizsgálat során tett megállapításokat írásban rögzített és azt a megrendelő részéreátadta.
Hangsúlyozni kívánjuk, hogy egy korábba sérült jármű esetében a sérülések, illetőleg annak maradványainak az alapos vizsgálata lényegesen túlmutat egy egyszerű állapotfelmérés keretein, ilyen esetekben a szervizek az egyszerű szemrevételezésen túlmenően – külön kérésre-megbontásos vizsgálatot végeznek, és a jármű futóművének, és egyéb elemeinek a vizsgálatának eredményeit ezt követően tudják csak bizonyossággal megállapítani. Jelen esetben a felek ilyen vizsgálatot nem kértek, erre a Full-Auto Kft. nem vállalkozott, tehát az általunk tett állapotfelmérésen túlmutató megállapításokért a cégünk felelősséget nem tud vállalni. Kívül esik a vizsgálat körén az is, hogy a jármű milyen felszereltséggel rendelkezik, így a felnik és a gumiabroncsok nem gyári állapota nem képezi az állapotfelmérés részét, a jármű tartozékai vonatkozásában az eladó és a vevő teljes szerződéses szabadsággal rendelkezik, tehát a járművet vagy látott megtekintett állapotban, vagy ettől eltérően is értékesíthetik, erre a szerviznek ráhatása nyilvánvalóan nincs. Mindezekre tekintettel kérjük, hogy a megjelent cikket ezen megállapítások tükrében módosítani, illetőleg a valótlan tényállások fényében helyreigazítani, illetve a jogsértő magatartással haladéktalanul felhagyni szíveskedjenek.
Katona László ügyv.ig

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
