Az olvasó kiakadt a BMW-s cikktől

2017.11.17. 11:15

Az alábbiak megértéséhez érdemes elolvasni a levélváltást kiváltó cikket.

Feladó K. Tamás

Címzett Zách Dániel

Dátum 2017. november 16.

Tárgy BMW E34 cikkel kapcsolatos jogi és morális problémák 

Tisztelt Zách Dániel!

Engedje meg, hogy egy pár észrevétellel rávilágítsak a mai főcímben szereplő E34 BMW guru-s cikk problémáira:

  1. Érthetetlen számomra, hogy hogyan lehet reklámozni az embereknek, hogy vehetnek egy 25 éves EURO2 es, környezetszennyező, füstölő vacakot 2017-ben. Ez szerintem felelőtlenség egy akkora társadalmi megítélést befolyásoló médiumnál mint a TC.
  2. Miért kell bemutatni egy olyan "mestert" aki össze vissza berheli és cserélgeti az alkatrészeket autókban? Rendelkezik képesítéssel ehhez? Betartja a munkaügyi előírásokat? Ki végzi az üzletszerű tevékenységet Ő mint egyéni vállalkozó? vagy cég? Ki az eladó? Külföldi eladó aláírja az adásvételit az okmányirodai ügyintézéshez? (nyilván nem valószínű, költői kérdés csupán).
  3. Hogyan adózik a jövedelme után? Ki az eladó, vevő ezekben az ügyletekben? Honnan származnak az alkatrészek? Csupa homályos és kizárólag a szürke/fekete gazdaságot erősítő tevékenység amit végez. Számla nélküli pénzmozgást bemutató logikai sor mindenütt. Nehogy már ez ámulatba ejtsen bárkit. Az embereknek azt sugallni, hogy egy ilyen szakiban bízzanak meg, ahelyett, hogy jogi garanciát keressenek autóvásárlásnál?
  4. Általánosságban rém kellemetlen olvasni olyat, hogy "ha bejutsz a bizalmi körbe" akkor vehetsz bármit tőle....Ez mindenki számára nyilvánvaló, hogy azért kell, nehogy adóellenőr, vagy rendőr, esetleg nyomozó legyen a vevő, mert akkor gáz lehet.
  5. Ezen cikkek totálisan még messzebb visznek minket európától, ahol azt mutatja be ámulattal, hogy valaki hogy tákolja össze a nyugatról hozott szemetet és adja el ellenőrzött! embereknek. Ha én odamegyek 8 kilóval akkor szó nélkül kell tudnom vásárolni bármit. Ez lenne a minimális alaphelyzet és nemhogy még ajánlásokat gyűjteni, meg kuncsorogni, hogy jaj hadd költsem már el a pénzem nála. Ez annyira kommunizmus, hogy az már fáj.
  6. Ne reklámozzuk már azt, hogy a sok nyugati szemetet elhozzuk és itt kendácsolunk belőle valamit.
  7. A baj az üzletszerűség nyílt feltüntetésévél van jogilag és azzal a társadalmi felelősséggel, hogy ámulattal mutatja be a cikk a népnek ezt a mestert. Ha otthon szerelgetné magának a meglévő 5 autóját, akkor azt mondom oké, de eladásra? Soha nem jut sehova ez az ország amíg ilyen "ellenőrzött" üzletmeneteket láttatunk rendben valónak.
  8. Amikor abba az irányba halad a világ, hogy ellenőrzött kilométerrel vegyünk autót, akkor az itt hogyan van garantálva? Nyilván sehogy.

Szóval véleményem szerint nem kellene ilyen homályos hátterű, okosba seftelő és építgető, bizonytalan autókat összerakó gurukat bemutatni, mert ezek az autók 15 éve is régiek voltak és ha valaki utánanézne az alváz és motorszámoknak, alkatrészeknek, adózásnak, eladó és vevők között létrejövő kapcsolatoknak tuti oltári borulás lenne. Érdekes lenne megnézni, hogy mennyi járulékot, jövedelem és nyereségadót fizet a mester, mondjuk egy átlag dolgozó emberhez képest.

Személyesen pedig én ilyen légzsákok nélküli romba nem ülnék be soha és felelősséggel a gyerekeimet sem ültetném bele, mert nem biztonságos.

Üdvözlettel:

K. Tamás

Tisztelt K. Tamás úr!

A Totalcar.hu társadalmi felelőssége tudatában végzi tevékenységét, igyekszik az autós kultúrát annak teljes keresztmetszetében bemutatni és az ön által kifogásolt, "Csodálatos BMW 5-ös, 800 ezer forintért" címmel megjelent cikkem is megfelel ezen elveknek. Szerkesztőségünk hisz a szabad véleménynyilvánításban, illetve az olvasói önrendelkezésben, ezért soha nem adunk utasításokat a közönségünknek amikor megfogalmazzuk állításainkat. Nem valószínű, hogy ha valamiért érdekesnek tartjuk, ezért bemutatjuk egy használt autós vállalkozás tevékenységét, azzal az olvasók tömegét tereljük egy bizonyos típus megvásárlása felé. Cikkem célja felidézni a BMW 5-ös sorozat kissé elfeledett E34-es szériájának történetét, illetve bemutatni a korabeli turbódízel motorcsalád konstrukciós sajátosságait és az ezekből adódó kockázatokat.

A cikkben szereplő műhely legális, bejegyzett vállalkozás, mely a Céginfó nyilvános adatbázisa szerint rendben működik. Vásárlói nem új autókat kapnak a pénzükért és pontosan tudják, hogy ezeknek az olcsó és öreg autóknak az előélete nem mindig feltárható. A cikkből az is kiderül, hogy a tulajdonos tevékenysége nyomán nem kerül érzékelhető mennyiségű régi BMW az utakra, de jó esély van arra, hogy a még forgalomban lévő példányok jobb állapotban folytatják pályájukat. Krisztián évente legfeljebb 2-3 régi BMW-t állít talpra és azzal, hogy ügyfelei autóit megjavítja vagy felújítja még enyhít is egy valóban létező problémán. A fentiek alapján meggyőződésem, hogy amikor az egy-egy márkára vagy típusra szakosodott műhelyek és guruk motivációit, karakterét és munkájának eredményeit mutatjuk be, szerény mértékben ugyan, de közös tárgyhasználati kultúránk fejlődéséhez járulunk hozzá. A Totalcar.hu rendszeresen foglalkozik az autózás jelenével és jövőben várható technológiai változásokkal is, mert az autózás története éppen az állandó változások miatt olyan érdekes és gazdag.

Miközben egyik szemünket a jövő nagy ígéretein tartjuk, a másikat a minket övező közegen, és ezt mutatjuk be saját meggyőződésünk szerint.

Üdvözlettel: Zách Dániel

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.