Néhány napja jelent meg cikkünk a Soroksári úton történt súlyos baleset, a ceglédi kettős gázolás, illetve a gyakori rendőri ellenőrzések kétes hatásai kapcsán. Hosszú sorozatba illenek a tragikus ügyek és nem látjuk, mitől fognak eltűnni a veszélyes hülyék az utakról. A cikk olvasói és hozzászólóinak egy része szerint nem a megfontolt gyorshajtásokkal van gond, hiszen ha üres az út, miért ne lehetne nyomni, ahogy belefér. Mások úgy látják, a jogosítványszerzés feltételei, illetve a gyakorlati keretek miatt pereg le egyre gyakrabban a kultúra máza az utakon, és itt van József, aki radikálisan oldaná meg az utcai versenyzők és a visszaeső szabálysértők ügyét. Erről szól levele, amely a nemzetközi gyakorlatban nem példátlan ötletet vet fel.
Feladó József
Címzett A Totalcar szerkesztősége
Dátum 2020. jún. 20. 9:17
Tárgy Sok a baleset
Üdv mindenkinek!
Nem tudom, hogy csak a média kapta-e fel a mostani sok balesetet és szabálytalanságot, de rengeteg a gyorshajtás, az ittas vezetés. A vezetők egy rétege úgy tesz, mintha rá nem vonatkoznának a sebességszabályok és a KRESZ többi paragrafusa. Napi szintűek a piroson áthajtások, vagyis mintha eszét vesztette volna a nép. Persze a rendőrség fut a dolog után, bírságol, pontokat szór, de úgy látszik, kezd kicsúszni a kezéből a helyzet. A pénzbüntetéssel az a gond, hogy egy bizonyos gazdag rétegnek nem jelent problémát bármennyi büntetés befizetése, egy másik réteg pedig annyira szegény, hogy nem fogja befizetni, évekig megy a tologatás, végül közmunkában ledolgozza 5 év alatt. A jogosítvány elvétele sem megoldás, hiszen egy réteg simán vezet nélküle, vagy vesz újat. A büntetőpont-osztogatás is épp emiatt hatástalan a szabálytalankodók egy részére.
Ezért született meg bennem egy olyan gondolat, amivel jelentősen lehetne mérsékelni a szabálytalankodás. A szabálytalankodótól nem a csak jogsit kell elvenni, hanem a kocsit is. Meg kellene határozni, hogy gyorshajtás, ittas vezetés, piroson áthajtás és pár súlyosabb szabálytalanság után a helyszínen elveszik az autót és minimum három hónapra őrzött rendőrségi telephelyre kellene vinni. Kérem, vegye ki az iratait, kérem a slusszkulcsot és ennyi. Az elkobzás nem kiváltható pénzbüntetéssel, hanem kötelező.
Ez a megoldás egyrészt kizárná a bűnismétlést, másrészt igazi visszatartó erőt jelentene, ha a szeretett, tuningolt verda három hónapig állna az esőben. Persze a bűnös átülhetne egy másik kocsiba, de általában azok száma akik ezt megtehetik nem végtelen. Plusz faktor lenne a szégyenérzet, mert gyorsan menni nagyon macsó, de egy sokkal rosszabb kocsival megjelenni és elmagyarázni a haveroknak, hogy a tuti bömös most el van kobozva, az nagyon nem az. Szeretném, ha ezt a felvetést önök a szerkesztőségben megbeszélnék, esetleg egy véleménycikk megjelenne az oldalon ebben a témában. Tenni kellene valamit, mert a közlekedők egy rétege soha nem fogja fel magától, hogy ha szabálytalankodik, akkor másfél tonna vas potenciális gyilkossá válhat. Sajnos azzá is válik, ahogy a napi hírekben látjuk.
Köszönettel: József