Feladó Máté
Címzett Totalcar
Dátum 2021. október 10.
Tárgy Nappali menetfény
Tisztelt Totalcar!
Azért is írok nektek, mert az elmúlt hónapokban többször is előfordult az a jelenség, hogy valaki a vaksötétben halad előttem. Én egy korrekt embernek tartom magamat, hát villogok. A reakció általában a nagy semmi, de ezt a tegnapi napon tudta überelni egy lassítással, majdnem megállással, majd padlógázzal az előttem menő az M7/M1 kivezetőn a Sasadinál. (Nyilván azt hitte, azért villogok, mert hogy "menjélmár".)
És van az az eset, hogy valahogy piros lámpánál kipattanok és odamegyek az előttem levőhöz, hogy jelezzem neki, nem ég a lámpája. Általában meglepődve néznek ki, mikor bekopogok az ablakon, bár megértem egy kicsit: egy idegen ember mit akar? És jön a válasz: "de ég". És általában nem tudom megmagyarázni, hogy a nappali mentefény, ami szépen világít elöl, azzal együtt nem ég a hátsó lámpa.
Ez szerintem egy komoly probléma, és érdemes lenne ezzel foglalkozni. Napi szinten 3-4 autó biztosan halad így, de belefáradtam. Próbálok segíteni, ahol lehet, de ha nem lehet? És bizony sokszor látni ám, hogy az autópályán halad teljesen sötéten. Csak akkor veszi észre az ember, ha már majdnem mögötte van. Nem tudom, hogy lehetne kinyitni a szemüket azoknak az embereknek, akik nappali menetfénnyel haladnak. Nem tudom megszokás-e vagy sem nekem, de beülök az autóba, beindítom, és tök mindegy, milyen az idő, felkapcsolom a lámpámat tompítottra. Ennyi. Ha süt a nap, ha esik, tök mindegy. Égjen.
Üdvözlettel: Máté
Köszönjük Máténak a levelet, engem is foglalkoztat ez a kérdés, én is gyakran tapasztalom a fenti jelenséget, volt már, hogy szóltam, a reakciók változóak. Most, hogy rövidülnek a nappalok, különösen fontos, hogy tudjuk: a nappali menetfény jellemzően csak elöl világít, hátul sötétség honol!

Sokat gondolkodtam már azon, hogy vajon a döntéshozók egykor miért ezt a (szerintem) béna és bonyolult megoldást választották, ahelyett, hogy a sok autón már addig is létező, egyszer bekapcsolom a tompítottat és elfelejtem a kapcsolót lehetőséget követelték volna meg. Ez utóbbit még a 89-es Tipóm is tudta. Igaz, én ugyanezen okokból az automata lámpát se igazán értem, akárcsak Máté, én is induláskor bekapcsolom és megálláskor lekapcsolom a tompítottat, oszt mégse tol vissza a foton.
Hlács Zoltán

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
