Német vagy olasz autó? Dacia vagy Peugeot? Mindenki megőrült, aki volánhoz ül, vagy szabálytalanul büntet a rendőr? Lehet ingyen tankolni vagy egyre drágább az autózás?
Nagyjából ennek az évnek vége. Mi magunk is emlékezünk néhány cikkre, biztos van néhány, amelyet az olvasóink emlegetnek. Szerkesztőségen belül leginkább a dolgok hordereje, vagy a munkát kísérő kellemes kvaterka alapján rangsorolunk – ugyan a hétfői értekezletre Angéla mindig behozza az előző heti a statisztikát, de munkánk végeredményét, az olvasottsági sorrendet mi sem tudjuk pontosan összerakni fejben. Év végére összeáll a lista, rovatokra bontva, osztva, szorozva, kiértékelve – nekünk is izgalmas számok alapján kiértékelni éves munkánkat.
Most két témában szeretnénk felidézni a legolvasottabb cikkeket. Az első ötös csoport a Teszt, a második a Magazin rovat kedvencei – pillantsunk rájuk újra: ezek voltak önök kedvencei 2012-ben, olvasottsági sorrendben.
1. A legtartósabb családi autó?
Használtteszt: Ford Focus 1,8 TDCi - 2002.
Zách Dániel, 2012. november 15
„Az érdi emelkedő tetején visszaveszem a gázt, mert az M0-s lehajtónál rendszeresen mérnek. A kilométer-számláló 39-ről 40-re ugrik. A váltó már régóta ötödikben, nem is emlékszem, mikor kapcsoltam utoljára. A műszeren látható százharmincas tempóról a gps-en mért valódi százharmincra így is simán felkapaszkodott az öreg, és még menne tovább. A fordulatszám alulról nyalja a háromezret, a motor dízel, és igazán jól tol. A morgás egyre jobban beszűrődik az utastérbe, kicsit teherautósan szól, de valamiért nincs ellenemre. Benzines szocializációm ellenére nagyon jól ellennék egy ilyen dízellel is. Ahogy lendül tovább a mutató, a morgáshoz társul valami furcsa ciripelés is. Az utastérből jön? Az ördög tudja.”
2. München-Ingolstadt 2:1 (0:1)
Menetpróba: BMW M550d xDrive 2012.
Vályi István, 2012. március 5.
„Milyen? Borzalmas, félelmetes, ijesztő - egy rettentően civilizált, de lelke mélyén Barom, nagy B-vel. Ilyen. Ha kíváncsiak, milyen az, amikor a gyomruk vékony celofánként simul a gerincoszlopukra, amikor a bolyhok sikítva szakadnak le a vékonybélről, és az ember arca megnyúlik, miközben levegő után kapkod, adjanak egy padlógázt az M550d-nek. Ha elég kitartóan tartják a szőnyegen a pedált, akkor előbb-utóbb meghalnak. A sebességlimitert pillanatok alatt eléri, és ha nem lenne, biztos vagyok benne, hogy megfutná a 300-at. Döbbenetes az erő ilyen nyílt és közvetlen demonstrációja.”
3. Ez az új magyar taxi?
Bemutató: Peugeot 301 - 2013.
Zirig Árpád, 2012. november 16.
„Hiába a véres és keserves honfoglalás, feleslegesen szenvedtük végig az Árpád-ház módszeres kiirtását. Potyára tűrtük a Habsburgokat, meg a többi gyüttmentet: Magyarországot hivatalosan is visszacsatolták Ázsiához.”
4. Dacia = Menő
Megvolt: Dacia Lodgy 1.5 dCI 110 LE - 2012.
Bende Tibor, 2012. november 3.
„Egy Daciából nézve mindenki irracionálisan viselkedik. Szállítható ember / forint, négyzetméter / forint, értékvesztés / új érték, vagy kevesetfogysztás / kevesetfogyasztási felár - viszonylatban verhetetlen. És ezt csak az tudja, akinek nem derogál besétálni a szalonba, és megnézni ezt a számot az árcédulán: 4 340 000 Ft.”
5. Valószínűleg a világ legjobb autója
Használtteszt: Volkswagen Jetta 1.6 Trendline - 2006
Stump András, 2012. október 28.
„Az érett férfi autója. Nem, ennél konkrétabban kellene megfogalmazni, hogy egyértelmű legyen. Ha már semmit nem vársz az élettől, vegyél Jettát. Ilyen gondolatok között vívódtam, miközben éreztem, hogy egyre jobban zsibbad az agyam. Egymás után ernyedtek el a szinapszisok az ingerek hiányától, míg csak az autóvezetéshez szükséges három sejt maradt működőképes. Aztán nyomtam egy resetet, és újragondoltam a Jetta-kérdést.”
Látják? Így alakul az átlag: lehet, hogy önök is sokmilliós sportautóra gondolnak a zuhany alatt, majd fejben eljátszanak a motorháztetőn a felcsípett stoppos lányokkal, de a valóságban vár minket a kedves feleség, a tündéri gyerekek, a családi autók mindennapi valósága. Oké, a BMW M5 belógott a listára, de a vak is látja rajta, hogy nagy, kényelmes és a kölykök is imádják, ahogy 5 g-s oldalgyorsulás préseli őket az ülésbe, míg a kisállat kirepül húsos kezükből, majd kocc: ablak, zsiráf.
A Magazin rovat is izgalmakat tartogat: benne vannak félelmeink, aggodalmaink és a realitás.
1. Lézerblokkolók: vége a játéknak?
Zách Dániel, 2012. április 12.
„Erős a gyanúnk, hogy Magyarországon kizárólag az ámokfutó politikusok kénye-kedve befolyásolja, hogy a jogszabályok éppen tiltják-e vagy engedik a lézerblokkolók és radardetektorok használatát. Most éppen az utóbbihoz van kedvük. Talán alulmaradtak a szolgálati Audival turnézó képviselők, esetleg égető szüksége van a költségvetésnek a gyorshajtási bírságokból származó bevételekre.”
2. A világ legnagyobb lúzere
-gyulavitez-, 2012. március 12.
„Sok színtéren teljesen abszurd, ami hazánkban történik. Íme egy apró, de annál szórakoztatóbb darabja a Magyar Valóságnak: hősünk szabályosan közlekedett, erre megbüntették. Hogy miért, azt senki sem tudja.”
3. Végre: ingyenes tankolás Budapesten
Zách Dániel, 2012. január 31.
„Egy liter 95-ös benzin 433 forintba kerül, a bio-répalé 1199, a félliteres jeges teáért pedig 349 forintot kérnek, vagyis a decemberben átadott budai Mol benzinkút nem a tipikus termékek árával dönt majd rekordot. Cserébe aki az Istenhegyi úton tankol, papírbútorokon ejtőzhet a shopban, hogy rögtön érezze, itt egy kicsit minden más, mint például a kazincbarcikai kutakon.”
4. Rendőrrel ütközött, esélye sem volt
Zách Dániel, 2012. augusztus 31.
„Gerencsér Istvánnak az ügyvédi költségen felül csupán nyolcvanötezer forint eljárási és szakértői díjat kellett fizetnie egy közlekedési baleset után. Olcsón megúszta. Szerencsések a rendőrök is, akiknek szolgálati autójával azon a tavaly januári délutánon Budapesten, a Teve utcai rendőrszékháztól alig egy saroknyira összeütközött. Miért? Mert a budapesti szerviztechnikus nem harminctonnás nyerges vontatóval, csak egy kilencszáz kilós Peugeot 206 Vannel közlekedik. Talán ezért maradtak életben.”
5. Hogyan indítsunk kemény mínuszban?
Göbölyös Zsolt, 2012. február 16.
„A belső égésű motorok a teljes életciklusuk alatti kopás 70%-át nem üzemmeleg állapotban szedik össze. Ha figyelembe vesszük, hogy ez az üzemállapot, amíg nincsenek bemelegedve, csak rövid ideig tart, azonnal látjuk, hogy a kopás a hideg üzemben óriási az állandósult hőfokú, az üzemmelegen járatott motor kopásához viszonyítva. Kézenfekvő, hogy ezt az üzemállapotot rövidíteni szeretnénk, hogy a motor kopása csökkenjen, hosszabb életű legyen az autónk.”
A TOP10-et viszont nem ez a tíz cikk adja ki, egy írás orvul bejutott a Belsőségről, és a harmadik szerezte meg. Vajon melyik volt az? Naná, hogy a balatoni hummeres, aki alatt beszakadt a jég – a mémgyár is imádta, az olvasók is, sőt, a compók még mindig ezen röhögnek.
Beszakadt a Balaton jege a Hummerek alatt
2012.02.07. 11:48 - baowah (Zirig Árpád)
Egykori kollégám mondása, „hogy csak a káröröm az igazi öröm, mert nincs benne irigység.” Ennek ellenére nem szép dolog, még ha nehéz is önuralmat gyakorolva tárgyilagosan szemlélni azt, hogy valaki Hummerrel megy a balatonakarattyai jégre és az beszakad alatta.
Jövőre is igyekszünk a megkezdett úton járni: szórakoztató tesztek, igazságkeresés és a közéleti témák felkutatása lebeg szemünk előtt. Most még beseperjük az utolsó bejgli morzsákat, leszopogatjuk a kacsacsontokat, szusszanunk egyet, majd jön 2013 – reméljük akkor is minket választanak. Köszönjük, hogy az idei évet velünk töltötték.
Kommentelné? Itt megteheti!