A Mercedes még mindig túl jó
Barcelona olyan az F1-es csapatoknak, mint egy minden tételből kérdező vizsgabiztos: nem lehet megúszni szerencsével. A pálya összetettsége, folyamatosan változó tapadási és szélviszonyai a legapróbb konstrukciós és vezetői hibákat is azonnal felfedik, függetlenül attól, hogy mennyit teszteltek már ezen a helyszínen. Nem véletlenül látunk általában steril versenyeket itt, hiszen nem várt futamgyőzelmet nagyon ritkán aratnak erre, általában grammra kiszámítva beáll a mezőny az aktuális, valós erősorrendjébe.
Ez most sem volt másként, viszont az első futamok váratlan Ferrari feltámadását követően óriási pofont kapott a vérmes reményeket tápláló szurkolók zöme, mert az F1 bizony még mindig a Mercedes játéktere. Szinte minden szempontból tökéletes autóval rendelkeznek, gyors, középgyors és lassú kanyarokban egyaránt, amihez a legnagyobb motorerő és kifinomult teljesítményleadás társul – na meg Hamilton és Rosberg.

Nincs mit csodálkozni azon, hogy Vettel 45 mp hátránnyal lett harmadik, vagy hogy Hamilton leggyorsabb versenyköre 1,6 mp-cel volt gyorsabb a legközelebbi versenytársnál. És hiába nyilatkozza lassan a fél Mercedes vezérkar, még mindig minden szempontból fölényben vannak, elég megnézni Hamilton 19 körös harmadik etapját kemény keverékű gumikon. Minden egyes körében gyorsabb volt Vettelnél, még a német boxkiállását követően is, amikor az frissebb gumikon autózott, méghozzá átlagban 1,08 mp-cel abban a 9 körben!
A Ferrari tehát úgy tűnik, hiába hozott ide rengeteg újítást, szinte a fél autó átszabva, semmi foganatja nem volt. Hogy egyáltalán mennyit javult ezektől az SF15-T, azt nehéz megbecsülni, de könnyebben vezethető semmiképp nem lett tőle, az biztos. Raikkönen vissza is váltott a korábbi változatra (az éles szeműek már időmérő közben kiszúrhatták Kimi autójának Vettelétől eltérő oldaldobozait), hogy legalább a komfortzónáján belül legyen.
A két verzió összehasonlíthatósága miatt erre nem lett volna feltétlen szükség ebben a szenzorokkal telepakolt korszakban. Amiért viszont dicséret illeti a Ferrarit az az újfajta, agresszívabb hozzáállás, a korábbi konzervatív fejlesztési lépcsők helyett. Látták, hogy lehet idén esélyük, valószínűleg maguk is tudták, hogy kicsi rá az esély, de megpróbáltak egyetlen nagy huszárvágással a Mercedes közelébe férkőzni.

Ezúttal nem sikerült, de messze nincs még lefutva ez a szezon, és ha mást nem is, azt a szívességet biztosan megteszik nekünk, hogy idén még rengeteg alkalommal bele fognak szólni a Mercedesek háziversenyébe, és ezzel együtt a vb-cím sorsába.
Aki nézte az autók viselkedését a lassú, harmadik szektorban, az Monacóra sem táplál hiú ábrándokat, ugyanis a Mercedesek jó fél mp előnyben voltak az elsősorban a mechanikai tapadásról szóló kanyarokban. Ahogy múltkor is írtam, Montreal előtt valós esély nem adódik szorosabb versenyre a Ferrari szempontjából, ahhoz a Mercedes még mindig túl jó.
A Hamilton-Rosberg csata viszont újból feléledni látszik, és túl messze van még az év vége, hogy a meglévő 20 pontos különbségnek különösebb jelentősége legyen. Sokkal többet számít, hogy ki hogy jön ki a szorító sarkából a következő menetre, mert nagyjából eddig tartott a tapogatózás, mostantól a pofonoké a főszerep.

Végül pedig, akit szerintem érdemes figyelni: Pastor Maldonado. Elképesztő pechszériával fizet eddigi munkásságáért – én is ekéztem eleget érte –, de előbb-utóbb kijön neki a lépés, mert a sérülések nélkül tegnap is nagy futama lehetett volna a köridők alapján. Bármilyen forrófejű, még mindig piszok gyors a jó napjain. És jön Monaco.
Végeredmény:
Hely. | Versenyző | Nemzetiség | Csapat | Idő | Pont |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | GER | Mercedes | 1:41:12.555 |
25 |
2 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes | 17.551 |
18 |
3 | Sebastian Vettel | GER | Ferrari | 45.342 |
15 |
4 | Valtteri Bottas | FIN | Williams | 59.217 |
12 |
5 | Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | 60.002 |
10 |
6 | Felipe Massa | BRA | Williams | 81.314 |
8 |
7 | Daniel Ricciardo | AUS | Red Bull | 1 kör |
6 |
8 | Romain Grosjean | FRA | Lotus | 1 kör | 4 |
9 | Carlos Sainz | ESP | Toro Rosso | 1 kör | 2 |
10 | Daniil Kvyat | RUS | Red Bull | 1 kör | 1 |
11 | Max Verstappen | NED | Toro Rosso | 1 kör | 0 |
12 | Felipe Nasr | BRA | Sauber | 1 kör | 0 |
13 | Sergio Perez | MEX | Force India | 1 kör | 0 |
14 | Marcus Ericsson | SWE | Sauber | 1 kör | 0 |
15 | Nico Hulkenberg | GER | Force India | 1 kör | 0 |
16 | Jenson Button | GBR | McLaren | 1 kör | 0 |
17 | Will Stevens | GBR | Marussia | 3 kör | 0 |
18 | Roberto Merhi | ESP | Marussia | 4 kör | 0 |
Kie. | Pastor Maldonado | VEN | Lotus | Kiesett | 0 |
Kie. | Fernando Alonso | ESP | McLaren | Kiesett | 0 |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
