Pár évvel ezelőtt Sipos kollégámmal beleszerettünk egy rendezvénybe, úgy hívták, Cars & Coffee. Reméltük, hogy egyszer nálunk is lesz ilyen. Egy hely, ahol a fűben ücsörögve, kávét kortyolgatva lehet egy-két órán keresztül Ferrarit és Lanciát, vagy éppen Zsigulit és Skodát nézegetni, még mielőtt a gyerek felkelne, vagy a leves kihűlne. Az Autók és Kávé a Kincsem Parkban pontosan ilyen.
Ha egy képben kéne összefoglalni, miről is szól az Autók és Kávé, az szerintem ez volna.
Azért itt-ott folyik vita, hogy akkor most a BMW E28 cápa-e vagy sem, mert sok purista szerint az a cím az ötösök között az E12-nek jár. Igazából lényegtelen, mert E28-at látni és hallani mindig jó!
1968 Chevrolet Chevelle Malibu SS Convertible: legépelni is fárasztó, nemhogy végigmondani, de az ósuli rotyogás mindenért kárpótol.
Az autó, ami tönkretette a dinamó-ipart: Renualt 16.
Eredeti Skoda 130RS-ből csak néhány tucat készült, de ez a másolat 1974-ből tökéletesen hozza a hangulatot.
Azért valljuk be, a kilencvenes években a Lexus formatervezői még egy kicsit kóvályogva keresték az irányt. A GS300 egyik nagy erénye viszont, hogy a Suprát magasba emelő 2JZ motor van az orrában, ami a legtöbb JDM-tuner nedves álma. Az SC300 felni pedig csak a koktélcseresznye a hab tetején.
Mivel objektív autós újságírás nincs, le merem írni: az idén negyven éves Mercedes W123 a világ legjobb autója.
Ez az 1.5-ös, karburátoros Nissan Sunny 1983-ból ékes példája, hogy boldogan megfér egymás mellett túlrestaurált garázskirálynő és (itt) fűig ültetett tuningautó. Ja, és ez nem Turbo, hanem a másik Ronal, a Postert.
A Vokuhila, azaz 'vorne kurz, hinten lang' (elöl rövid-hátul hosszú) hajviselet több generációhoz is illett, legyen szó Kadettról vagy Mantáról.
Azért kevés autó mondhatja magáról, hogy egyszerre a harlemi dílerek és a floridai nyugdíjasok kedvence, de ez az 1981-es Cadillac Sedan de Ville talán igen. Én csak örülök, hogy ilyen is feltűnhet néha itthon, két céges Astra között.
A Kisvakond néha turbós Galanttal járt.
Az autó, amiben nem ciki barna sofőrkesztyűt húzni: Lancia 2000 Coupe. Édesen omlik a nyelven szét a Pininfarina-szó, és az ötsebességes ZF-váltó karjáról mindenki átnyúlna a jobbon ülő Monica Belucci combjára.
A legtöbb veteránnak nem áll jól az ültetés és a nagy felni. A BMW E12 ezalól kivétel.
1984 szerencsére nem Orwell rémálmát hozta el, hanem az autózás történetének egyik legjobb fenekét. A Ferrari Testarossa 512 komolyan megingatta a Countach poszterkirályságát, nem véletlenül.
Az Alfa Romeo Alfa 6 orrába elég könnyű belelátni a BMW E23-at, de ezzel valószínűleg vérig lehet sérteni egy olaszt. Az 1979-86 között gyártott hathengeres ennek ellenére tökéletesen hozza az olasz luxust.
Paul Bracq megannyi csodás autót tervezett, de még közülük is kitűnik a Mercedes W113 Pagoda.
Frank Kelly neve mond valamit? Nehéz nem rá gondolni egy MK2-es Escort láttán.
Míg a nagypapa kiment a Moszkviccsal a szőlőbe, az unoka Sciroccót faragott a pajtában.
Akio Yoshida és Seiichi Yamauchi, a két ember, aki összehozta az egyik legjobb japán terméket a Nintendo óta. A Toyota MR2 AW11 ingázós közlekedőedénynek indult, de mire kigurult a gyárból, az egyik legszerethetőbb Tesco-gazdaságos sportkocsi lett.
Annak idején a kicsivel tehetősebb amerikai nem állt be a sorba, nem vett Mustangot, inkább Mercury Cougarba ült.
95 lóerő 800 kilóra? Hát ki ne akarna táncba vinni egy Renault 5 GTE-t?