A königsbergi pályáról hamar le kellett jönnünk, mert a hóvihar túlnőtt a képességeinken, hiszen nem volt elég meredek a hegy a bringázáshoz, a 40 centi hó mindenhol megfogott. Hamar útra keltünk, mivel este már Weissensee-ben kellett lennünk. Viszont akkora hó volt, hogy az szerintem még a helyieket is meglepte. A kocsi egyrészt nem az enyém, másrészt nyári gumi van rajta, harmadrészt még két nap van az etapból, szóval kettesben, 30-cal támadtam meg a hátralévő 290 kilométert.

Aztán eszünkbe jutott, hogy basszus, hol a mobilnet? Mivel még csak két kilométerre voltunk a szállástól, félreálltunk, hogy ellenőrizzük, megvan-e. És itt követtem el a hibát. Az útpadkára húzódtam le, de mivel a cirka 50 centi mély árkot 60 centi hó töltötte meg, nem vettem észre, hol a széle. Nem volt semmi dráma, még csak azt sem éreztem, hogy lecsúszott volna a kerék, Ignác egyszerűen csak felhasalt.
A második hiba az volt, hogy tolatva próbáltam kijönni, óvatosan kitekert kormánnyal. Ettől nyilván meg sem mozdultam, a kocsi eleje viszont belecsúszott az árokba. Kikapcsoltam minden elektronikát, óvatosan rápróbáltam előre, de esélyem sem volt, kínos precizitással játszottam be önmagam az árokba.
Abban a másodpercben, amikor kimondtam, hogy rábasztunk, egy gördülő benzinkút méretű piros valami töltötte ki a visszapillantót. Egy hólánccal szerelt tűzoltó Unimog volt. Az életben nem volt még ilyen szerencsém, komolyan, egy alászálló Palvin Barbiról hamarabb elhittem volna, hogy tényleg ott van. A daliás osztrák tűzoltók nagyjából öt perc alatt rántottak ki a veremből, majd jött a párbeszéd:
- Kérem adja meg az adatait (közben a főnök a kabinból integet, hogy sietnek)
- Rendben, a nevem Sturcz...
-Jó hagyjuk, esetleg meg tudna dobni 10 euróval?
-Hát kápé nincs nálam, de szívesen visszagurulok az automatáig a faluba.
-Jó, hagyjuk, viszlát.
-Viszlát...
És amikor visszaültem a kocsiba, Roland mondta, hogy nála van egy húszas. Persze, hogy visszarohantam vele. Nyilván én voltam a hülye, de azt hozzá kell tenni, hogy az Ignis mindenhol elment, olyan magabiztossággal küzdött le minden havas-jeges emelkedőt és buckát, hogy kezdtük azt hinni, a függőleges falon felmegy, ha arról van szó. Ahol a téli gumis Transporter 4Motion már küzdött, az Ignis csak ment konokul. Az elakadás utáni 70 kilométert nagyjából két óra alatt tettük meg, jég és hó egészen változatos keverékével harcolva, elakadt kamionok mögül emelkedőn indulva, és hasonlók.
Ja, a mobilnet a kesztyűtartóban volt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
