A brutális havazás miatt Weissenseebe nem sokkal este nyolc előtt érkeztünk meg. Még 40 kilométerre a céltól is ömlött a hó, nem vártunk sokat a mai naptól, viszont a tó partján már csak simán felhős-szeles időbe futottunk. Ha csapadék nincs, megoldjuk, ezek után semmi nem tarthat vissza, de reggel azért jó volt erre a látványra ébredni:

Weissensee egy igazi alpesi ékszerdoboz: gyanúsan tiszta vizű tó, felette zöldellő fenyvesek, aztán már csak a havas hegycsúcsok. És az utánozhatatlan legelő illat, ami arcon csapja az embert, amikor kinyitja az alakot. Két nap didergés és elázás után drámai életminőségváltozás történt, indultunk is fel a hegyre. A Naggler Alm 1330 méter magas, a bringapálya viszont a tó partjáig, 1000 méterig fut le. Az építők három kilométerre osztották el az esést, ami folyamatos lejtmenetben rengeteg, embernek és gépnek egyaránt.
A pálya maga egyáltalán nem nehéz, egy kezdő is könnyedén lecsurog rajta, hiszen ugrató egyáltalán nincs, viszont nincs öt egyenes méternél több, folyamatosan fűzni kell, közben akadnak sziklák és gyökerek is, tempóval már igazi kihívás a pálya. Amikor pár hete féket vettem a bringámra, egy kicsit túlzásnak éreztem a hidraulikus elöl-hátul négydugattyús rendszert, (Shimano Zee), de ennek volt a legjobb az ár/érték aránya, szóval ezt vettem. És most nem lehetnék hálásabb, hiszen 300 méter szinttel három kilométeren, folyamatos kínzás után sem puhult fel és nem csökkent a fékerő. És ezek még nem is a fémes betétek benne.
Ugyanez igaz a futóműre: a tekercsrugót levegős dugattyúra cseréltem, és az utóbbi pár napban nem volt az igazi, de most, hogy pluszba ment a hőmérséklet, végre olyan volt, amilyennek egy Foxnak lennie kell. Sokat gondolkodtam rajta, hogy megéri-e lecserélni a downhill bringát egy enduróra, de már most imádom. Nem lehet lendületből ráengedni a sziklakertre, de egy kis gépészkedéssel ugyanúgy lehet ereszteni.
A szállásra visszafelé áttekertünk tó felett egy hídon, amin Roland kiszúrt egy stéget. Elég jól nézett ki mögötte a víz és a hatalmas hegyek, le kellett fényképezni rajta a bringákat. Nyaranta csónakokkal kötnek ki rajta, ezért volt rajta pár vascső, erre támasztottam rá a bringámat. Ellőttük a képet, majd amint csattant a zármechanika, feltámadt a szél, és beleborította a bringámat a tóba. Én hasra dobtam magam, és elkaptam a kormányt, Roland pedig a lábam, hogy le ne rántson a gép. Végül a 2,4 colos gumik és a levegős futómű fenntartotta a bringát, és viszonylag könnyen kiemeltük. Fél óra múlva még nem kaptunk levegőt a röhögéstől.
Pontban kettőkor indultunk Villachba, ahol nem egy hagyományos értelemben vett bringa park várt ránk, hanem egy iskola. Herwig Kamnig a helyi hegyi bringás klub elnöke, és kitalálta, hogy egy kisebb erdőbe épít egy olyan helyet, ahol kezdőtől haladóig bárki gyakorolhat. Nem hosszú a pálya, a feltolás mindössze öt perc, de után öt pályán lehet küldeni. Van itt természetes nyom, ahol szinte csak egy gazolt ösvényen megyünk, a másik véglet pedig a több köbméter föld megmozgatásával épített méteres mandínerekkel teleszórt pálya. Aki akar, hatalmasat ugrat, más szűk rézsűn triálozik – olyan, mint egy játszótér, nem ritkán 60 ember gyakorol egyszerre a nagyjából focipályányi helyen.
És a legszebb az az egészben, hogy tényleg kortól, edzettségtől és tapasztalatlanul függetlenül mindenki megtalálja a magának való pályát. És Herwig mindezt a bringás klubbal és néhány sportszergyártóval közösen hozta össze, saját becslése szerint nagyjából 700 munkaórát befektetve. A hely jellegéből adódóan munkagép nem jöhetett szóba, az építés során a láncfűrész volt a motorizáció csúcsa, csak egy távolabbi ugratóhoz jött gép.
A pálya bárki számára nyitott, ingyenes, Herwig még edzéseket is tart rajta. A jövőben fejleszteni is szeretné, amiben a környékbeli hivatalok pozitív hozzáállása is segít. Hirtelen vagy öt dolog ugrik be, ami miatt Magyarországon ez nem, vagy csak irgalmatlan szívás és sikkasztások árán valósulhatna meg. És hogy mik a kőhalmok? Herwig és a barátai poénból építi őket, csak a gravitáció tartja őket egyben, a terület tulajdonosának viszont annyira tetszenek, hogy a legjobbakat le is kerítette.
Ma pedig a Hegymenet utolsó napja kezdődik, kipróbáljuk Európa leghosszabb downhill pályáját: a Petzen Flow Trail 11 kilométer hosszú, majdnem 1000 méter szintkülönbséggel. A legjobb mindig a végére marad.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
