Míg a pavilonokban csontig hatolt a dum-dum zene, és a végeltekig ültetett autók lökhárítói egykedvűen gyűjtötték a filcszőnyegről a bolyhokat, a tunerek hétköznapi igásolvai a parkolóban várták az indulást.
Az északi szomszédságból érkező kék Ladát szinte minden évben megnézem, de a téglavörös 2103 számomra ellopta bulit. Lehetne sokáig nyammogni a különböző részleteken, de a sárga fényszóró leküzdhetetlen fétise már szinte teljes sikert garantált.
Próbálom felidézni, Darth Vader mikor ette meg Tapsi Hapsit. Mindegy is, lényeg, hogy a Sith nagyúr napi járósa hamarosan csillogni fog. Külön felhívnám a figyelmet a háttérben sikertelenül megbújó, reaktorhulladék-zöld Polora.
A közepesen reprezentatív saját felmérésem szerint a márkaidegen überfelnik használata valahogy a konszertunerek sajátja, ahogy ezen a B2-es Passaton is látszik. Ami kevésbé látszik, hogy jelen esetben nem Audi vagy Porsche a felni, hanem bizony Mercedes.
Nagyon igyekszem nem kritizálni egy tuner ízlését, munkáját, hisz a közvélekedés szerint az épített autó a tulaj önmegvalósításának, személyisége leképezésének egy formája. De van egy pont, ami után félve bevallom, hogy a végeredményt látva szerintem még talán Freud is megnyalná mind a tíz ujját.
Nem volna fair, hogy a pihe-puha futómű csak a jómódú vállalatvezetőnek járjon, hisz amúgy is félmilliós irodai széken ülte végig a napi adag konferenciahívását. Tizenkét óra kőművelés után bizony a brigádnak is kijár egy lágy repülőszőnyeg. Minden melósnak XM-et!
Matukásan félszemű csőrös Transit kell, ezt itt és most el is döntöttem.
Míg Ámon Olivérék a világ összes, kerek, egész köbcentijével rajzoltak fánkokat, picivel arrébb északi szomszédaink a resztlivel tették ugyanezt.
A strandkorlátkékséghez kívánja az ember a narancsot, de a Celica esetében a sima sárga csík dukálna, elvégre Ukrajnából jött az autó.
A Twingo egyéb érdemei mellett maradandót adott az egyetemes tunerlétnek is: éljen a Faltdach!
Próbálok rájönni, mikortól lett vonzó az Integra. Rájöttem: amikor megjelent. Apropó, mondtam már, hogy a sárga fényszóró menő?
A rendszáma alapján egészen Franciaországból jött a Twingo. Abból kiindulva, hogy az NKH munkatársai nagyerőkkel vonultak ki jegyzetelni, vannak fenntartasáim. Afelől viszont nincsenek, hogy egy diszkrét plasztika igenis jól áll a Twingonak
A rendszerváltáskor a Nyugati Autó egyik megtestesítője volt a Golf. Aztán féltünk a BIT-rendszámos fehérektől, pedig még Kardos doktor is tudta, hogy nem üldözés a feladata. Mostanra három fajta kettes Golf maradt: a melós, a bácsi és a tuner. Szerintem ez a harmadik kategória, kezdeti stádiumban.
Ó, egy Rekord! Valamikor pincér koromban rendszeresen vitt haza egy Budapest Taxi pajzzsal felszerelt sárga, a bal egyen egy kedves, mindig dohányzó hölggyel. Jó látni, hogy még van ilyen, pláne diszkrét ültetéssel.
Ránézésre még megélhetési stádiumban van ez a Celica, de ne legyünk szigorúak, hisz Szuti stoppergyilkos Celicája is elindult valahonnan.
A rendszerváltás Magyarországának Ford A-Modellje a kispénzű tunerek nagy kedvence. Mondjuk a GSI kifejezetten jó alap.
Ilyenkor átérzem Sir Mix-A-Lot fenékmániáját.
Nehéz nem szeretni, amikor egy négykerekű kesztyűtartónak esnek neki, de nem lehet olyan morcosra faragni, hogy ne 'Awww' legyen az első reakció.
A Mazdánál háztáji alternatíva a Groundactiv Technology.
Fekvőrendőrök, szevasztok!
A Tesco Gazdaságos családi limuzun-piacba úgy látszik a SPAR is beszállt. A bódé pedig leszállt. A motorban meg valami elszállt...Inkább csendben maradok.
Van olyan, hogy valakinek a negatív szárnyprofil nem elég gömbölyded, de jó látni, hogy az egyes TT-nél nagysebességnél fellépő tapadásvesztést a tulajdonos komolyan vette, és nem érte be a gyári kacsafarokkal.
Work in progress, gondolom én...
Jó tudni, hogy a monacói tuningszcénának is fontos a budapesti AMTS. Nem tudom miért, de jó tudni.
Igazságot a Lada Samarának!
Szeretem a Renault 16-ot. Szeretem a pisztáciazöld-metált... ja, és a sárga fényszórók iránt sem vagyok közömbös, na.