A Mobiliti még tavaly ősszel vásárolta meg ez e-Mobit, majd fokozatosan fizetőssé tették a használatát az eredetileg ingyenes töltőknek. Április elsejétől ötven forintot kértek el percenként a 44 és 50 kW-os DC töltők használatáért, most péntektől ezt 80 forintra emelik, és a 22 kW-os AC és DC használatáért is fizetni kell majd.
Az e-Mobi töltői - mielőtt még megvásárolta volna az NKM - teljesen ingyenesek voltak, applikáció nélkül használhattuk őket, a töltés is elindult automatikusan vagy gombnyomásra, a kábel csatlakoztatása után. Ez szép lassan megváltozott, idén januárra már az e-Mobi töltők is megjelentek a Mobiliti alkalmazásában, és fokozatosan átvették ugyanazt a működést: applikációval indíthatók, az összes töltőről számos információ lekérhető, és természetesen a legfontosabb: fizetni kell a használatukért.

A Mobiliti még tavaly év elején kezdte bevezetni alkalmazását, majd fizetős rendszertét. Eleinte tesztként 10 forintot kértek el percenként DC töltőoszlopaik használatáért, majd megemelték az árakat, és kiterjesztették az összes töltőoszlopra - csakúgy, mint most az e-Mobinál. Tehát péntektől az e-Mobi töltői is felveszik ugyanazokat az árakat, mint a Mobiliti oszlopok: a 22 kW-os AC-oszlopokon 80 forintba fog kerülni a töltés kilowattóránként, a 22 kW-os DC-oszlopokon szintúgy, plusz az 500 forintos töltésindítási díjba. Az 50 kW-os DC-töltők és 43 kW-os AC-töltők pedig maradtak percdíjasak, de 80 forintra emelkedtek.
Ez összességében kevésbé meglepő, mint amennyire fájdalmas, hiszen a cég megvásárlása után várható volt, hogy ez lesz. Mindenesetre péntektől az összes - nagyjából 336 - e-Mobi töltő is fizetőssé válik.
A Mobiliti a fentieken kívül a közeljövőben havidíjas csomagokat is ígér. Az egyik ilyen csomag például kedvezményes éjszakai töltést biztosít, ez különösen azoknak lesz előnyös, akiknek nincs lehetőségük otthon tölteni autójukat. Ezentúl a roaming szolgáltatás is fejlődik, itt az a cél, hogy a külföldről érkező – és külföldre autózó magyar – villanyautósok is használhassák a töltőket, alkalmazás, illetve RFID segítségével.
RFID-t, azaz fizikai ügyfélkulcsot egyébként az alkalmazáson belül lehet ingyenesen igényelni, ezt részletesen el is magyarázzák a Mobiliti oldalán. Nem hátrány, hogy nem kizárólag alkalmazással lehet elindítani a töltést, hanem elég csak a kis kulcsot a töltőhöz érinteni, így még egyszerűbbé téve a folyamatot.

Visszatérve az árakra, az ELMŰ már tavaly május végétől bevezette a fizetős használatot, eleinte ők is 10 forintos jelképes díjjal indultak, majd augusztus egytől ezt 99 forintra emelték kilowattóránként. Az ELMŰ töltőoszlopait alkalmazással lehet használni, az eCharge+-szal, de ezt nem részletezném, mert volt róla hírünk, van hozzá videó is.
Január 31-étől jelentősen megemelték az Ionity villámtöltőinek használati díját is, hiszen kWh-nként számlázzák, míg azelőtt alkalmanként 8 euróba került egy komplett töltés. Várható volt a Ionity-nél az emelés, hiszen rendkívül gyorsan fel lehet vele tölteni az autókat, de a 0,79 eurócentes (jelenlegi állás szerint 281 forint) kWh árra nem sokan számítottak. Magyarországon is egyre több van, februárban adták át a negyedik itthoni Ionity töltőállomást az M7-esen, ezek is működnek fizikai ügyfélkulccsal. Az Ionity áremelése is itt van részletesebben.
Sokszorosára nő a díj az Ionity villanytöltőin
A nagy autógyárak által alapított gyorstöltő-hálózat a hónap végétől idegeneknek méregdrágán adja az áramot.
Aki továbbra is ingyen töltőre vadászik,az E.On múlt héten indult alkalmazásával, a driveE.ON-nal még találhat ilyet. Legalábbis egyelőre, ugyanis a járvány lezárultával várható, hogy ők is fizetőssé teszik a töltőiket. A MOL-nál is tekintettel vannak a járványhelyzetre, pontosabban az egészségügyi dolgozókra, hiszen saját töltőhálózatukon, a Plugee-n ingyenes töltést biztosítanak az orvosoknak, illetve az egészségügyi alkalmazottaknak - csak fel kell mutatniuk igazolványukat. A példás intézkedés egy hónapja lépett életbe, március 26-án.

A Plugee töltők használatáért egyébként már rég fizetni kell, 2018. augusztus 1-től megszüntették ingyenes használatukat. Cserébe se nem percdíjasak, se nem kWh-nként kell fizetni, hanem egyszerűen alkalmanként. Minden elkezdett töltési folyamat egy töltésnek számít, függetlenül az időtartamától és a felvett energia mértékétől. Az AC töltő használata ily módon 1990 forintba kerül, a DC töltőé pedig 2990-be. Jó kérdés, meddig marad ez így, mivel már ennek bevezetése után is az volt a téma, hogy majd alkalmazás segítségével lehet kezelni a jövőben, és az árak kilowattóra- vagy percalapon lesznek számolva. Mindenesetre jelenlegi rendszer teljesen korrekt, az alábbi számításokat figyelembe véve meg főleg.
Jelenleg 24 MOL Plugee töltőoszlop van az országban, ebből egy 75 kW-os, a többi pedig maximum 50 kW teljesítményű. Használatuk egyszerű, a kasszánál lehet megvásárolni a töltést, amiről adnak egy bizonylatot is, majd a kútkezelő ez alapján, kártyával indítja el. Illetve a mostani helyzetre tekintettel a MOL gumikesztyűt is biztosít az elektromos autót töltőknek, teljesen ingyen.
A HVG példán keresztül is levezette a költségeket, egy 64 kWh kapacitású Kia e-Niro teljes feltöltése Mobiliti töltőn 5100 forintba kerül, az ELMŰ oszlopait használva 6300 forintba, Ionity-n pedig 18 ezer forintba kerül a teljes töltés. Az otthoni töltés jóval olcsóbb - az ELMŰ lakossági villamos energia A1 normál árszabás esetén 37 forintba kerül kWh-ként - 2400 forint körül van. Az Ionity kivételével azért látszik, villanyautót tankolni így is jóval olcsóbb, mint hanyományost, még ha nem is ingyen lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.

