Patkány Prius? Daliás Delta? Piros Porsche? Parkoló Parádé!

2021.08.04. 14:22

Már 31 alkalommal volt Totalcar Parkoló Parádé a Hungexpón és még mindig jön valami új, amire rá lehet csodálkozni. Mekkora szerencse, hogy lesz is még PP!

Ahogy sétálok a sorok között, megakad a szemem a fekete és fehér Honda Integra Type-R pároson. Hogy a fák árnyékában hűsölő kétajtós kupék duettje jin és jang volna, azt nem állítom, de az egészen biztos, hogy nem az angyal és az ördög párosa. Mert bármennyire is úgy tűnik, az ártatlan fehér sem kevésbé súlyos gép. Minden idők legjobban vezethető elsőkerekes sportautója az Integra és ezt temérdek YouTube videó mellett olyan szerencsések állítják, akik vezették már nem csak a sarki boltig, hanem versenypályán hajtva.

Nincsenek alatta ordítóan nagy felnik, de azért a méretes hátsó szárny már egy komoly üzenet. Az utastérben ott virít a két, piros Recaro sportülés és az alumínium váltógomb, amire télen ráfagy a kezed, nyáron pedig a tenyeredbe égeti a fokozatkiosztást. Nem vétetlenül skálázták 10 ezerig a fordulatszámmérőjét sem, hiszen ez egy rendes, egekig forgó Honda.

Pár lépéssel odébb három Lancia Delta álldogál és akkor állapítom meg, hogy mennyire jót tesz minden autónak a sárvédőszélesítés. A HF Integrale pontosan annak néz ki, ami: egy kompakt, amit belülről feszít szét a technika. 200 lóerő körüli 2,0 literes turbómotorja úgy tölti ki a rendelkezésre álló teret, mint a levegő és akkor még ott van alatta az összkerékhajtás is. A Turbo DS-en látszik, hogy sokküllős felnik és a szélesítések nélkül, sallangmentesen is mennyire működik a forma, aminek megrajzolásához valószínűleg Giorgetto Giugiaronak kizárólag vonalzót és ceruzát adtak a kezébe.

Anti hagyta pihenni a RulettAstrát, csendben a Priusszal érkezett és gyorsan el is dugta hátra, aztán előrántotta a közútkezelő színű Ghostot és azzal tekert a sorok között, de hiába keresem a szememmel az élénk narancs biciklit, nem lelem. Persze, mert átpattant a picike Honda robogó nyergébe. Hitetlenkedve híreszteli, hogy ott álldogál a bordó A5-ös Audi közelében egy patkány Prius, plexivel fedett inverterrel a gépháztető alatt és pőrén virító akksicsomaggal az utasterében. Ez önmagában bizonyíték arra, hogy a zsenialitást és az őrületet nem hajszál választja el egymástól, hanem van egy vékonyka közös halmazuk.

Többször visszatérek a piros 718 Cayman T-hez, hogy legeltessem rajta a szememet, mert ez az egyik legjobb Porsche. 2,0 literes, négyhengeres, turbós bokszermotorja 300 lóerős és 5 másodperc körüli 0-100-at tud, de nem ez a lényeg. A Cayman T 1,4 tonna alatti tömegével egyrészt a legkönnyebb új Porsche, másrészt azoknak szól, akik imádnak vezetni, ezért nem a teljesítményre, hanem a hangolásra mentek rá.

Jó volt látni a francia hot hatcheket, Renault Clio RS-eket, Citroen Saxo VTS-eket és az olyan jellegzetesen japán autókat, mint a sornyi Hacsi, a patinás Datsun Gloria vagy a makulátlan, fehér Mazda RX-7. Lehetetlenül szépen csillogó krómok voltak a sötétkék Kispolszkin, menő ATS felnik a piros Lada alatt és apukám E 300-asa mellett ott állt a másik véglet, egy S211 AMG, V8-assal, feketében.

Minden van, és mindennek az ellenkezője is a Parkoló Parádén. Augusztus 8-án ráadásul nem csak parkoló, hanem szalompályán versenyző autók is lesznek! Gyere, jó lesz!

Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!

2025-ben újra találkozunk!

Ilyen volt a Parkoló Parádé

Vannak még tartalékok a V8-ban?
Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.