Nagy pillanatra készültünk: végre nem kifelé akartuk szedni a dolgokat az Astrából, hanem el akartuk kezdeni visszaépíteni. A kárpit és a beltéri műanyagelemek jelentős része a lakatolás miatt került ki, ezeket akartam visszaszerelni. De miért is menne ilyen könnyen, ugye?
A takarítás egy autónál megnyugtató folyamat. Látni, ahogy az elmúlt 20 év mocska elhagyja az utasteret, furcsán kielégítő érzés. Nagyra becsülöm a profi detailing gurukat, de az Astra még nem ebben a fázisban jár, ezért a kefével, szivaccsal, törlőkendővel támadtam az évtizedek nyomait. Persze, először ki kellett szállnom: szétakadt a zárat működtető drót, ezért se kívülről, se belülről nem tudtam elhagyni az Astrát. Illetve:

Az akcióban Bolla Gyuri segített, aki szerszámok mellett a kertjét is rendelkezésre bocsátotta a művelethez. Szépen kivakartam a csomagtartót, és rájöttem, hogy még sosem nyitottam ki a pótkerék üreg takarólemezét, ezért felpattintottam, hiszen ki kell porszívózni.
Egy komolyabb Karchert használtam a művelethez, de nem gondoltam volna, hogy ekkorát fogok szívni. Levegővel, meg átvitt értelemben is: egy ponton annyira elvékonyodott a lemez az üreg alján, hogy kiporszívóztam a lemezt (a rozsdát), és most ismét lyukas az autó. Igazából fel sem húztam magam, inkább csak felvezettem a tételt a megcsinálandó dolgok nem rövidülő listájára, és unottan dzsuváztam tovább. Közben Gyuri megjavította a zárat:
Az első lépés a kitakarított beltér után szivacs szigetelőelemek visszafektetése volt, viszont amint megnyomtam a taposón lévő, korábban ki nem szerelt szivacsbetétet, ömleni kezdett belőle a víz. Korábban lyukas volt itt a lemez, szárogattuk is eleget az autót, de azt gondoltuk, beázott, hiszen a lyukat befoltoztuk. Lebontottuk az tűzfal feletti vízelvezető és ablakmosó mechanikát takaró műanyaglemezt, hogy megtudjuk, honnan jut be a víz.
Az F Astra nem bonyolult autó, a két ablaktörlő között, középen van a pollenszűrő, mellette a vízgyűjtő tálca, jobbra, balra, valamint középen egy vízleeresztővel. Ha ezek eldugulnak, a víz átbukhat a pollenszűrő peremén és a szellőztetőmotoron át akár be is juthat az utastérbe. Megbontottuk, majd egy locsolókannával nagyjából negyven liter vizet csurgattam át a tűzfal különböző részein, az utolsó cseppig mind eltűnt, és nem a beltérbe.
A pollenszűrővel a kora alapján még Tobrukot is védték, ami magyarázza az autó sci-fibe hajó párásodási hajlamát, és a redők közti sivatagot. Tényleg, az Astra ablakán már akkor sem látni ki, amikor a meterológia még csak jósolja az esőt. Miután Gyuri összes összegyűjtött esővizét átfolyattuk az autó csatornáin, és egy csepp sem került be az utastérbe, elkönyveltük, hogy még a korábbi beázás miatt vizesek a taposó szigetelői, így azokat is kiszedtük.
Ezek alapvetően nincsenek rossz állapotban, csak foltosak, elvágtuk őket az ázás vonala felett, majd kihajítottuk a napra, hogy száradjanak. Természetesen vettünk egy új pollenszűrőt is, ezt beépítettük, majd visszaszereltük az ablaktörlőket és a burkolatokat. Eddig azt hittem, a kettes Focus gázpedálkiszerelős pollenszűrő-cseréje rossz, de az Astra elejének lebontása sem épp rövid elfoglaltság.
Sajnos nem fért több a napba, ezért a szőnyeg nem kerülhetett a helyére, pedig dolgoztam azzal is eleget. Nagynyomású mosóval csapattam ki belőle az elmúlt 20 évet, döbbenetes volt látni, hogy 20 perc lándzsázás után is barna lé ömlik a szövetből, viszont bőven megérte a pacsálás, mert ennyire tiszta utoljára a beszelésnél lehetett az anyag.
Jó lenne friss szigetelő anyagokat tenni a szőnyeg alá, de ahogy kérdeztem az autós boltban, kis esélyt látnak rá, hogy találok ilyenből utángyártottat, vélhetően a jelenlegi, puzzleként szétvágottat építem vissza. Remélem, jövő héten már tényleg be is kerülnek alkatrészek az autóba, nem csak ki.
Kövessétek a Rulettastra tartalmakat a Totalcaron , a Youtube csatornánkon , az Instagramon, és a Worldofastralogy-n!
Csatlakoznál?
Ha támogatóként beszállnál a projektbe, akkor írj a rulettkerek@mail.totalcar.hu címre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
