Ahová a BMW-tesztpilóta i8-assal jár
Már most kezdjük hosszadalmasnak érezni a BMW i8, leánykori nevén Vision EfficientDynamics rávezető kampányát, pedig még legalább két év hátra van a bemutatóig. Addig még szokhatjuk a megosztó formavilágot, meg persze a mostanihoz hasonló szórakoztató kémvideókat nézegethetünk.
A videón nincs óriási esemény – ha nem számítjuk annak a tesztpilóta műszaki szünetét – hiszen annyi kém- és gyári fotó jelent már meg a BMW i névre hallgató almárkájának leendő csúcsmodelljéről, hogy néhány japán gyártó még a szériaautóiról sem tesz közzé ennyit. Viszont végre megvan a világoskék-fehér örvénymintás álca magyarázata: havon valóban beleolvad a környezetbe.
De nem is ez az újdonság az i8-assal kapcsolatban, hanem Klaus Dräger, a BMW fejlesztési igazgatójának a nyilatkozata, miszerint nem háromhengeres dízel, hanem benzinmotor kerül majd a szériamodellbe. A gyors irányváltást Dräger azzal magyarázza, hogy az egész világon szeretnék árulni az i8-at, a dízel viszont csak Európában lenne piacképes.
Ha ilyen ütemben folytatódik az i8-as átgyúrása, a két év múlva esedékes hivatalos bemutatón a végén már nem is lesz villanymotor a radikálisnak beígért konnektoros hibridben.
videók: bimmerpost.com