2011.12.06. 15:11

A Tokyo Motor Show mohácsi szintű loholással ér véget, nehogy lekéssük a buszt. Ez nem tréfadolog. Ha a busz elmegy, nekünk kell elmagyarázni a taxisnak, hol lakunk, és ez két okból is nehéz:

– a taxis nem beszél angolul

– nincsenek utcanevek

Ettől még nem lehetetlen megoldani, például Marco Polo idejében se volt GPS és google translate, de az ember ne szívassa meg magát direkt.

Este bemegyünk a városba. Tokiót megismerni pár óra alatt olyan, mint pszichoanalízist végezni valakin egyetlen lecsippentett körömdarabja alapján. Kilátástalanul nagy és sűrű hely, vibrál és világít, mégis klassznak tűnik. Rendezett és tiszta közegben a nagy népsűrűség is elviselhető. Talán ezért nem hallatszik lamentálás a szardíniásdobozokból sem.

Autók frontján nem hálás közeg. Sehol egy porrá ültetett Silvia, nincsenek morgó kipufogós Skyline-ok, krómfelnis, hasaló Mark X-ek, JZX-ek. Olyan, mintha az egész JDM-legenda néhány külföldi blogger összeesküvése lenne. Tulajdonképpen semmilyen autó sincs taxin kívül. A forgalom nagy késő este is, és a hömpölygő áradat majdnem teljes egészében Nissan Cedric és Toyota Crown taxikból áll. A japánok este nem vezetnek, hanem taxiznak és isznak – parkolni úgysem tudnának sehol. Vagy alszanak otthon. De főleg dolgoznak a munkahelyükön. A jó férj, ahogy a szólásuk tartja, az ajtóval együtt esik be este.

Egyelőre nem tudtuk kinyomozni, hogy hogyan maradhattak fenn ezek az újkorukban is tragikusan korszerűtlen taxi vackok, de az biztos, hogy korábban utaztunk egy vadi újnak tűnőben, és az se futott keveset. Nagyon hangulatosak, a csipkehuzat, és a vidáman idejétmúlt, de makulátlan beltér garancia a derűre. Ha meglenne még az Elnöki Datsunom, biztosan vinnék neki egy garnitúra csipkét, és egy szett függönyt a hátsó ablakokra.

Ma viszont nem taxizunk, hanem földalattizunk. A japán metró egy labirintus Bábel tornyának a pincéjében. Annyi vonal van, hogy az áttekintőtérkép Einstein frizurájára emlékeztet, és latin betűkkel csak azt írják ki, amit véletlenül eszükbe jut. Nagy szerencse, hogy velünk van a bennszülött Csikós, aki gyerekként lehúzott itt 5 évet, így háromnál többször nem tévedünk el egész nap.

Lengyel útitársaink éhesek, és a Shibuya-negyedben becsűrnek az első étterembe. Csikivel fogjuk a fejünket, egyértelműen a helyi City Grillt sikerült kiválasztani (fiatal olvasóinknak: a City Grill a szocializmus válasza volt a McDonalds-ra, jellegzetesen olcsó, gagyimodern berendezésű hamburgerező, ami magyarosított amerikai szemétkaját árult).

A hely akkorka, mintha önmaga előszobája lenne. 2 méterre ülünk a bejárattól, és ez a legbelső asztal. Jellegtelen, nemzetközi gyorsétterem-belső. A pincér turbószolgálatban tüsténtkedik, de egy szót sem értünk egymásból. Őrületes mázli, hogy lényegében egyféle étel van, minimális variációkkal, ami pedig a sült bacon. Természetesen finom, mint ebben az országban minden.

A koszt után, három perc sétával, Csiki bevisz minket az éttermi negyedbe, ahova eleve indultunk: tradicionális japán kajáldák tömött sorokban, sikátorokból nyíló szűk kifőzdék, talponálló szusibárok egymás hegyén-hátán. Ábrándosan bóklászunk, de a hasunk tele, csak az élményre maradtunk éhesek.

Élményből kínálkozik viszont egy másik fajta: Shibuyában százszám vannak a Love Hotelek. A love hotel nem bordély, mert a vendég hozott anyagból dolgozik, nem az intézmény biztosítja a partnert a tartalmas időtöltéshez. Az egész jelenség leginkább a helyhiányról szól; Tokióban a lakosoknak nincs sok módjuk összebújni, és a fiatalok se szívesen gyakorolják a testnedvcserét az otthon 20 négyzetméterén, anyu tatamija mellett. Ha valaki háborítatlanul szeretne dugni, el kell húznia egy love hotelbe. Két óra intimitás bő 10 000 Ft, ha a felek együtt töltenék az egész éjszakát, az már inkább 20 rugó.

Hogy gyorsabban teljen a drága idő, a hotelek közt bámulatos szexshopok vannak. Az egyiknek a portája gigászi nagyajkat formáz, a tetején világító klitorisszal. A bejáratnál egy joviális mikulás mellett egy tábla van a forgalmazott termékekkel, amin a vízipipának tűnő péniszpumpától a rotor nevű vibráló kavicsig egy sereg furcsa dolog látható. A Csikós kopasz, nekem szúr a szakállam, így maradunk az autóbuziságnál. Nagyon várjuk már a Nismo Festivalt, néznénk végre autót is.

Az oldalról ajánljuk

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

21 perce
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44