A Mercedes kaliforniai tervezőstúdiója a márkára eddig nem jellemző autó terveivel állt elő: a rajzokon a jövő golfautója látható. Komolyan álltak a dologhoz, így a golfkocsi akár közúton is használható lenne.
A kétüléses gép elektromos hajtású, és hogy ne rohadjunk le vele a 17-18-as lyuk között a csalitosban, kapott némi napelemet is a tetejére. Bár egy golfkocsi műszerezettsége nem egy vadászgépé, a Mercedes mégis egy érintőképernyőt helyezett el kezelőpanel gyanánt, a pedálok és kormány feladatát pedig joystick látja el, amit az utas és a sofőr is kezelhet. Azért, hogy egy pillanatra se kelljen levenni a szemünket a pályáról, a fontos információkat a szélvédőre vetítve kapjuk meg. További golfkocsikra egyáltalán nem jellemző extra a gyártó nyitott modelljeiből már ismert AIRSCARF rendszerű fűtés is.
Persze a Mercedes tanulmányautója csupán egy remek ötlet továbbgondolása. Extrém golfkocsikkal amúgy is Dunát lehet lassan rekeszteni. Az érintőképernyő és a napelem azonban a fasorban sincs a Hayabusa- és a small block-hoz képest. Elég, ha megnézzük az aktuális Batmobil golfkocsit.
Azt ugyan nem tudjuk, hogy Bruce Wayne hódol-e a milliárdosok kedvenc sportjának, de ha tenné, már csak hivatalból is ezzel a Tumbler utánzattal közlekedne két lyuk között. Filmbeli társával ellentétben nincs gázturbinája, sem gépágyúja, de a duplakerekes hátsótengely a terepgumikkal pont elég súlyos látvány. A gyepkarbantartó valószínűleg kevésbé értékeli majd a dolgot, de a tehetős ügyfelet ez nem kell, hogy érdekelje.
Szerencsére van, aki nem csak keménynek akar kinézni a golfkocsival, hanem egyenesen utcai harcra készül. Indiában már használják mint páncélozott járművet, bár tömegoszlatásra csak békés, hindu zarándokok esetében alkalmas. 10 millió forintnyi rúpiáért már golyóálló ablakokon keresztül nézhetjük, ahogy odakint elszabadul a pokol.
A golfautó-tuning létező fogalom. Mivel az alapvető tuningfogás a minél erősebb motor beépítése, így – természetesen – találkozhatunk a GSX-R 750 köbcentis blokkjával, 240 km/órás végsebességgel és naná, hogy rendes V8-assal is.
Ha ezt túlzásnak érezzük, és a már meglévő kocsinkat akarjuk kicsit megvadítani, akkor érdemes ellátogatni a PlumQuick oldalára. A sokat mondó Assassin fantázianevű motorjukkal bármely golfkocsi képes lehet a 70-es tempóra, alig 165 ezer forint ráfordítással.
A giccskirály Mansory sem hagyhatta ki a kínálkozó lehetőséget. A svájci cég egzotikus sportkocsik átépítésével tett szert hírnévre, éppen ezért meglepő, hogy golfautójuk egész emészthetőre sikerült. A 4 lóerős villanymotorhoz nem nyúltak, de talán javult valamit a jármű dinamikája, ugyanis a legtöbb karosszériaelemet – bár egy golfkocsin amúgy sincs sok – szénszálas műanyagra cserélték. A belteret narancs-fekete bőrözés, valamint fa borítja. Ugyan a jármű áráról nincs információnk, de pénzen kívül még valami súlyos elmebajra is szükség lehet, hogy megrendeljük.
A luxurycarts.com is megtalálta a maga piaci rését: azoknak kínál megoldást, akik luxusautójuk kényelmét a pályára is magukkal akarják vinni. Az ízlésességük ugyan erősen megkérdőjelezhető, de 5,7 millió forintnak megfelelő dollárért bárki beülhet egy gnóm Rolls-Royce limuzinba, de van Ferrari Enzo, vagy Mercedes SL is. Ha ez nem volna elég, a leendő tulaj testre is szabhatja kedvencét: az extralistán olyan tételek is megtalálhatóak mint a hifi, vagy, vagy a karbon műszerfal, de a kevésbé környezettudatos vásárló akár benzinmotorral is járhatja a pályákat. Arról egyelőre nincs hír, hogy az orosz Prombon bálnapéniszbőr-kárpitja bármelyikhez kapható-e, de amint megtudunk valami biztosat, azonnal szólunk. A világnak szüksége van rá.
Hazánk ugyan távolról sem golfautó nagyhatalom, de a budaörsi NRG Car széles modellpalettával büszkélkedhet. Az itthon összeszerelt járművek közt van terepjáró kivitel vadászathoz, amivel settenkedő üzemmódban cserkészhetjük be a másfél mázsás vadkant, 12 személyes busz és mentőautó is. Utóbbinak igen komoly létjogosultsága van: a stadionokat és sportpályákat a hagyományos mentőautó sokszor nehezen közelíti meg, de méreteinél fogva a golfkocsi szinte bárhol elfér, és a pályát sem teszi tönkre. A cégnél fogadnak egyedi megrendeléseket is, de azt nem sikerült megtudnunk, hogy mennyibe kerülne egy Chevy small-block beépítése.