Így okád tüzet a környezetbarát sportkocsi
A legdrágább szupersportkocsik a legtöbbünk számára absztrakt vágyképek csupán. Poszteren nézegetjük, esetleg tudjuk, hány lóerős és mennyi idő alatt gyorsul százra. Ám egy-egy példányt meglátni is csak néhány kiválasztottnak adatik meg. Ilyen gép a McLaren P1-es is, amelyből egyelőre legfeljebb néhány tucatnyi készült, ám van, aki már közelebb jutott, mint mi valaha is fogunk, és fel is vette.
Az egyik filmről az derül ki, hogy milyen félelmetes lángcsóvákat köp magából a P1, ha tisztességesen meghajtják. 3,8 literből 727 lóerő még turbófeltöltéssel is hatalmas teljesítmény, úgy néz ki, aki 190 lóerőt csikar ki egy motorból literenként, az nem játszhat környezetvédősdit – legalábbis erre utal, hogy a kipufogóból változó intenzitással ugyan, de folyamatosan kék lángcsóvák csaptak elő. Valószínű, hogy ugyanezt utcán nem csinálja a P1 – különben aligha kaphatna rendszámot – de a felvételek Abu Dhabiban készültek az F1-es futamnak otthont adó pályán, ahol van értelme bekapcsolni a pálya-üzemmódot.
A második filmből az is kiderül, hogy ez az üzemmód hogyan aktiválható, és mit csinál. Egyebek közt öt centivel csökken az autó hasmagassága, kiemelkedik a hátsó légterelő, és persze sokkal radikálisabb programra kapcsol a hajtáslánc vezérlése. Maga az autó is figyelmeztet, hogy még véletlenül se kapcsolja senki közúton verseny-módba a P1-est, és egy 916 lóerős autótól egy ilyen figyelmeztetést már illik komolyan venni.
Az egészben az a groteszk, hogy a P1 sok pozitív kritikát kapott környezetbarát hajtáslánca miatt, hisz tisztán villanymotorral is képes közlekedni, de egyértelmű, hogy ha minden képességét kihasználja, ez a szupersportkocsi is bőséggel okádja magából az égésterméket.