A testvérmodellek között mindig nehéz volt felfedezni a különbségeket, ha voltak egyáltalán, ld. Agila vs WagonR+. Az olyan távolabbi rokonok esetében, mint az új Toyota Supra és a BMW Z4 között valamivel könnyebb a különbségtétel, ám a Toyota GT86/Subaru BRZ/Scion FR-S esetében végképp csak a szakértők/pályázók tudtak különbséget tenni. Eddig.

Bár az FR-S márkástul kikopott a testvérségből, a Toyota és a Subaru közös sportkupéja megmaradt, sőt utódot is kapott - előbbinek még a neve is új, immár GR86. Arról, hogy melyikük melyik, érzékletes, ámbár Japánon kívül kevéssé érthető példára bukkant a japanesenostalgiccar: néhány tál curryre. Fontos tudni, hogy az indiai eredet ellenére a japán curry önálló étel, ami legalább olyan fontos helyet foglal el az ország konyhájában, mint a tésztalevesek (ramen, soba, udon) vagy a közhelyes szusi.
Nevet változtat a Toyota GR86, de alig veszed majd észre
Gondos tervezés és mérlegelés után eltávolították a szóközt a Toyota kupéjának nevéből.
Az ötletet a Gunmában található BRZ/GR86-gyár kantinjában találták ki az unatkozó marketingesek, és először egy Fuji Speedwayen tartott találkozó alkalmával vetették be. Két külön curryt kínálnak egy kétrészes tálban, amelynek egyik fele piros (Toyota), a másik kék (Subaru). Az ételek alapja azonos, ám az ízesítésük különbözik: míg a GR86 curry fűszeresebb és jobban csíp, a BRZ curry édeskésebb, az ízvilága pedig gazdagabb.
Az autók közti különbségek is legalább ennyire... finomak: a Toyotában elöl öntöttvas gömbcsuklók vannak, míg a Subaruban alumínium; a GR86 első rugói 7 százalékkal lágyabbak, a hátsók viszont 11 százalékkal keményebbek a BRZ-éinél, a lengéscsillapítók is ezekhez az értékekhez lettek belőve. A GR86 18 mm vastag, tömör első stabrudat, míg a BRZ 18,3 mm-eset, de üregeset kapott; a hátsó a Toyotánál vastagabb, 15 mm-es és egy segédkerethez kapcsolódik, a Subarunál viszont 1 mm-rel vékonyabb és közvetlenül a kocsitesthez kapcsolódik.
A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a GR86 érzékenyebben reagál a kormánymozdulatokra, és a nagyapjához, a drift-ikon AE86-hoz hasonlóan hajlamosabb a túlkormányzottságra, eközben a BRZ-t inkább a stabilitásra és a komfortra fókuszálták a mérnökök, ami az összkerekes Subaru-családfához passzol jobban.
Ételes-autós hasonlatból végtelent lehetne gyártani, ha van ötlet, jöhet kommentbe, hadd röhögjünk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
