A testvérmodellek között mindig nehéz volt felfedezni a különbségeket, ha voltak egyáltalán, ld. Agila vs WagonR+. Az olyan távolabbi rokonok esetében, mint az új Toyota Supra és a BMW Z4 között valamivel könnyebb a különbségtétel, ám a Toyota GT86/Subaru BRZ/Scion FR-S esetében végképp csak a szakértők/pályázók tudtak különbséget tenni. Eddig.
Bár az FR-S márkástul kikopott a testvérségből, a Toyota és a Subaru közös sportkupéja megmaradt, sőt utódot is kapott - előbbinek még a neve is új, immár GR86. Arról, hogy melyikük melyik, érzékletes, ámbár Japánon kívül kevéssé érthető példára bukkant a japanesenostalgiccar: néhány tál curryre. Fontos tudni, hogy az indiai eredet ellenére a japán curry önálló étel, ami legalább olyan fontos helyet foglal el az ország konyhájában, mint a tésztalevesek (ramen, soba, udon) vagy a közhelyes szusi.
Az ötletet a Gunmában található BRZ/GR86-gyár kantinjában találták ki az unatkozó marketingesek, és először egy Fuji Speedwayen tartott találkozó alkalmával vetették be. Két külön curryt kínálnak egy kétrészes tálban, amelynek egyik fele piros (Toyota), a másik kék (Subaru). Az ételek alapja azonos, ám az ízesítésük különbözik: míg a GR86 curry fűszeresebb és jobban csíp, a BRZ curry édeskésebb, az ízvilága pedig gazdagabb.
Az autók közti különbségek is legalább ennyire... finomak: a Toyotában elöl öntöttvas gömbcsuklók vannak, míg a Subaruban alumínium; a GR86 első rugói 7 százalékkal lágyabbak, a hátsók viszont 11 százalékkal keményebbek a BRZ-éinél, a lengéscsillapítók is ezekhez az értékekhez lettek belőve. A GR86 18 mm vastag, tömör első stabrudat, míg a BRZ 18,3 mm-eset, de üregeset kapott; a hátsó a Toyotánál vastagabb, 15 mm-es és egy segédkerethez kapcsolódik, a Subarunál viszont 1 mm-rel vékonyabb és közvetlenül a kocsitesthez kapcsolódik.
A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a GR86 érzékenyebben reagál a kormánymozdulatokra, és a nagyapjához, a drift-ikon AE86-hoz hasonlóan hajlamosabb a túlkormányzottságra, eközben a BRZ-t inkább a stabilitásra és a komfortra fókuszálták a mérnökök, ami az összkerekes Subaru-családfához passzol jobban.
Ételes-autós hasonlatból végtelent lehetne gyártani, ha van ötlet, jöhet kommentbe, hadd röhögjünk.