Kevés volt a villanyautó hatótávja, beperelte a kereskedőt
Első fokon pert nyert a kereskedővel szemben az az osztrák férfi, akinek elektromos autója nem teljesítette a hirdetett hatótávot. Ez már csak azért is számít mérföldkőnek, mert a német ajkú országokat figyelembe véve először született elmarasztaló ítélet hasonló ügyben.

A történet még 2018 novemberében kezdődött, amikor a meg nem nevezett férfi vett magának egy Volkswagen e-Golfot. A választásban fontos szerepet játszott a hatótáv is: neki 216 kilométert mondtak, de a WLTP-ciklus szerint 231 kilométert mondott rá a gyártó. Ez az érték még most is megtalálható az osztrák VW-oldalon, igaz, ott van mellé az akár szócska. Zárójeles megjegyzés, hogy a NEDC-ciklus még optimistább volt a maga 300 kilométeres értékével, de az már a nemzetközi bemutatón is egyértelmű volt, hogy túlzás.
Válassz: Akrapovic vagy villanytöltő
Versenypályán nyúztuk a legkeményebb Golfokat, majd megnéztük, beváltja-e háromszáz kilométeres ígéretét az e-Golf.
Egy ideig használta az autót, majd 2020 októberétől feltűnt neki, hogy legfeljebb 150 kilométert tud megtenni két töltés között, de ha felmerészkedik az autópályára, esetleg hűvös van (egy számjegyű külső hőmérséklet), akkor 110-120-nál több nincs benne. Sőt, az utolsó ötven kilométerre spórolós üzemmódba váltott az e-Golf, lelőtte például a fűtést is. Emberünk már a gyári adatnál eleve kevesebb 200 kilométerrel is elégedett lett volna, de mivel a beígértnek csak a felét tudta az autó, ügyvédhez fordult.

A polgári peres eljárás a linzi területi bíróságon zajlott, ahol egy szakértő elmondta, egy 2018-ban gyártott villanyautónál ezt nem lehet hibának tekinteni, azóta annyit fejlődött a technika, hogy sokkal nagyobb hatótávra képesek az autók. Az érintett e-Golf azonban egy benzines modell platformjára épített elektromos változat, aránylag kicsi akkumulátorcsomaggal. Csakhogy a férfi ügyvédje, Michael Poduschka szerint erre a kereskedőnek fel kellett volna hívnia a figyelmet. Álláspontjuk szerint azzal nem lenne probléma, hogy az autó nem tudta teljesíteni a megadott hatótávot, de ha a felénél is kevesebbet ér el, azt az értékesítőnek közölnie kellene.
Az ügyben most megszületett az elsőfokú döntés, amely szerint a kereskedőnek vissza kell vásárolni az e-Golfot, mindössze használati díjat vonnak le annak árából. Így elvileg bő 30 ezer euró, azaz közel 11 millió forint jár vissza a vevőnek. Az ítélet viszont egyelőre nem jogerős.
Forrás: krone.at (a találatot köszönjük olvasónknak, Zolinak)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

