A Fiat a Dobló alapjaira épített új melós-autót, jó nagy platóval. Nyilván nem volt egyszerű, hiszen az alapmodell önhordó karosszériája nem olyan rugalmas, mint a nagyobb haszonjárművek létraalvázas struktúrája, de egész jól megoldották a problémát.
A Dobló Work Up ezetében egy merev dobozon ül a plató, amely egyben szerszámtartó rekeszként is szolgál - így sikerült megtartani a karosszéria merevségének egy részét. A rakodófelület így sem került sokkal magasabbra, mint az alvázas modelleken, és a paraméterei alapján elég használhatónak tűnik. A szélessége 1,82 méter, a hossza 2,3 méter, a terhelhetősége pedig ezer kilogramm, azaz az építkezéseken használt elemek többsége, így a szabvány méretű ajtók és ablakok gond nélkül elférnek rajta. Ha mégis valami túlméretes elemet kellene vinni, az ferdén feltámasztható a fülke feletti acélkeretre, de ki is lógatható hátrafelé, hiszen a plató alumínium falú, de acélvázas oldalai külön-külön rögzíthetők vagy dönthetők.
A nyitott rakfelületű Doblót eleinte kétféle motorral kínálják, 1,3 liters 90 lóerős, vagy 1,6 literes 105 lóerős dízelmotorral. Akinek ennyi kevés lenne, valamivel később megveheti a típust 2 literes, 135 lóerős dízelmotorral is - ez utóbbi már az Euro5 szabványnak is megfelel. A Work Up felszereltsége a dobozos Doblókéhoz hasonlóan elég jó, a legegyszerűbb kivitelekbe is bekerül az ABS és az elektronikus fékerőelosztó, de rendelhető ESP-vel, az emelkedőn való elindulást segítő hill-holder funkcióval. Persze van hozzá ezen felül gyári navigáció, légkondi, sebességtartó automatika, sőt, egyes változatokhoz stop-start rendszert is kínálnak.
Egyelőre csak a típus olaszországi alapárát ismerjük: 16 570 euróba kerül majd a leggyengébb, legfapadosabb kivitel, ami átszámítva úgy 4,3 millió forintnak felel meg.