Egymillió kilométernél jár egy magyar Peugeot
Tavaly szeptemberben futott körbe az autós sajtóban egy egymillió kilométert futott franciaországi Peugeot 307 híre, amit mint kegytárgyat hordoztak körbe a Sochaux-i üzem dolgozói között. Kiderült: itthon is akad ilyen autó, méghozzá úgy is, hogy a tulajdonos tisztában van ezzel a futásteljesítménnyel. Mert azt azért meg lehet kockáztatni, hogy rejtett kilométermilliomos akad még hazánk útjain. Sándor autójában azonban nincs letekerve a számláló, a méterek jelentős részét pedig ő maga gyűjtötte össze.
Az alany egy 2.0 HDI motoros, 110 lóerős, 1999-ben gyártott 406-os, aminek Sándor 2005 decemberében lett a második tulajdonosa. Akkor még csak 140 ezer kilométer volt az autó órájában, de napi 160 kilométer ingázás és aktív családi használat mellett becsülettel gyűlnek a számok. De még így is 17 évbe került összeautózni ezt az értéket.
600 ezer kilométer után az autóval balesetet szenvedtek. Ekkor cserélni kellett a teljes első lökhárítót, az első lámpákat és a légzsákot, de a motorhoz soha nem kellett komolyabban hozzányúlni. A tulaj szerint mindössze vezérlést és nyomásszabályozó szelepet cseréltek az üzemszerű karbantartásokon túl. A Peugeot-tól kapott sajtóközlemény szerint az autó gazdája azt állítja, a turbó és a befecskendező is érintetlen.
Az autó eladása eddig csak egyszer merült fel, amikor bővítették a családi autóparkot. Egy 508-as Peugeot-ba egészen addig örömmel beszámították volna, ameddig a kereskedő nem szembesült az akkor éppen 740 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Az autó azóta is a családnál van, és még nem tervezik, hogy megszabadulnak tőle.