A világ legnagyobb motorgyára, egyben Európa legnagyobb napelemes gyáregysége. Ez épült Győr mellett 1993-ban, és bár jön még pár számadat, előbb a pitypangok, mert csodás ez a fotó:
Az esztergomi Suzuki és a szentgotthárdi Opel után az Audi Hungaria lett a harmadik magyar autógyár. 1993-ban alapították a jó vasúti kapcsolattal rendelkező Győr-Gyárváros megálló közelében, a Rába-gyár szomszédságában, ráadásul a Rába meghiúsult motorgyártának területén is, ami a fenti fotón szerepel. Ám a motorgyártás csak 1994-ben indult be, immár a Volkswagennek.
1994-ben még minden fekete-fehér volt, úgyhogy az új motorgyár is elég szürkén festett a levegőből.
1998-tól a magasabb kategóriájú hat- és nyolchengeres motorok gyártása mellett autókat is kezdtek építeni, hiszen itt szerelték össze az első-generációs Audi TT-ket. Ennek 25 éve már, míg az Audi Hungaria idén ünnepli harmincadik születésnapját.
Manapság 12 ezer állandó alkalmazottal és durván 50 ezres beszállítói hálóval napi 9000 motort és 700 autót gyártanak Győrben, ami azt jelenti, hogy 1993 óta már 42 millió motornál és 2 millió autónál jár a számláló.
2025-től a Volkswagen Csoport PPE (Premium Platform Electric) elektromotorjait, valamint a MEBeco (Modular E-Drive System) motorokat is itt gyártják majd, míg jövőre beindul a Cupra Terramar gyártása, ami kvázi egy hibrid Audi Q3.
Ami a karosszériaelemeket illeti, győriek az Audi e-tron GT, az R8, valamint néhány Lamborghini és Bentley modell lemezei is.
Ha pedig szóba került az Audi R8 és Lamborghini Huracán, bizony Győrben készül a legendás 5.2-literes V10 is, már ameddig még gyártásban maradhat egy ilyen sportos szívó benzines.
Boldog születésnapot, Audi Hungaria, és egyben sok sikert a környék összes pitypangjának! A folyamatosan növekvő ipari parkok környékén nem könnyű a gyermekláncfű-félék élete.