Egy volt autóversenyző ɟǝɾɾǝl lǝɟǝlǝ akar autózni egy alagút tetején
Vannak olyan dolgok, amit játékokban, mesékben látunk, és elgondolkozunk rajtuk, hogy ez a való életben is működhetne-e. Ebbe a kategóriába sorolható az alagutak tetején való autózás. Ez elméletileg megvalósítható, de gyakorlatban megcsinálni már más tészta. A korábbi autóversenyző Scott Mansell már rengeteg pénzt költött arra, hogy megvalósítsa, de még így sem eleget.
Scott Mansell már évek óta videósként (is) tevékenykedik. Övé a több mint egymillió feliratkozóval rendelkező Driver61 Youtube csatorna. A napokban bejelentette, hogy már évek óta dolgozik rengeteg szakemberrel azon, hogy egy autóval fejjel lefelé menjen legalább öt másodpercig - és mindezt csak aerodinamikai elemekkel elérve. Tehát nem hurokban akar menni, nem akar centripetális erőt használni, valamint ventilátort sem, ami a földhöz/plafonhoz szívná az autót.
1/ I’m going to drive an ‘F1’ car upside down in a tunnel for 5 seconds.
— Scott Mansell (@scottkmansell) October 13, 2023
Sounds crazy, right? Well, it is possible.
I know as we’ve spent multiple six-figures on R&D finding out.
Here’s what’s happened so far: pic.twitter.com/c5d9jUPTvF
Ehhez először egy Formula-1-es autót akart használni, ugyanis azok súlya 798 kg, de leszorító erejük végesebességnél 4000 kg. Viszont ez is nehéznek bizonyult a feladahoz. Mint írta „Egy nehéz autó azt jelenti, hogy nagyon gyorsan kell menned, hogy leküzdhesd a súlyt. Ez hosszabb alagutat jelent (és sokkal több költséget).” Valamint egy belső égésű motoros járműről van szó, amelynek nem tesz jót, ha fejjel lefelé van (a folyadékok, főleg a motorolaj miatt).
Így jön a képbe az Empire Wraith nevű versenyautó, amit Willem Toet, a Ferrari F1-es csapatának aerodinamikai részelgének volt vezetője tervezett, kimondottan hillclimb versenyekre. Ez a kis szörnyeteg pedig 311 kg és 622 kg-nyi leszorítóerőt képes produkálni.
6/ We need a light car, with loads of downforce.
— Scott Mansell (@scottkmansell) October 13, 2023
Enter, the Empire Wraith. Designed by F1 Aero expert, Willem Toet.
It’s a hillclimb car, weighing only 311kg (685lbs) AND it has loads of downforce.
And, Willem has adapted the design to generate EVEN MORE DOWNFORCE! pic.twitter.com/BJ82IviHW5
Egy másik probléma, hogy nincs olyan alagút a világon, ami megfelelne a cél eléréséhez. Emiatt pedig nincs más megoldás, mint építtetni egyet – ez pedig egy nagyon drága folyamat. Alagút helyett egy C alakú félalagutat szeretne, ami már csak felvétel szempontjából is látványosabb megoldás. És itt jön az a pont, amiben már támogatást, segítséget kér nézőitől.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
