Miért narancssárgára festik a töréstesztek autóit?
Sajnos a rácsodálkoás nem saját, az Autopian tette fel az egyébként kézenfekvő kérdést: miért narancssárga? A feltűnőség és a figyelemfelkeltés könnyű válasz lehetne, hisz a láthatósági mellények, a nagyfeszültségű vezetékek és a különféle közúti munkákat végző járművek is narancssárga színűek, de a töréstesztek esetében egy kicsit más a magyarázat.
A biztonságból imidzset csináló Volvo már 2007-ben, a Biztonsági Központjáról szóló sajtóanyagában írt a színválasztásról:
"A Volvo matt narancssárgára festi az [töréstesztre szánt] autóit. Arra jutottunk, hogy ez a legjobb szín a tesztvideókhoz, mivel ezzel adják a legélesebb képet a nagysebességű kamerák. (...) A kamerákat a földre, illetve üvegpadló alá helyezzük, hogy az autók alját is felvegyék az ütközés közben. Speciális, nagyerejű lámpákat használunk, amik nappali fényt szimulálnak, ezeknél vettük észre, hogy a narancssárga csökkenti legjobban a lámpák tükröződéseit."
A Mercedes, pontosabban a márka egyik passzív biztonsági rendszerekkel foglalkozó mérnöke, Julia Hinners egy másfajta magyarázattal szolgál:
“Azért ezt az narancs színt használjuk, mert az első törésteszteknél még csak fekete-fehér filmre tudtuk felvenni az ütközéseket, amin ez a narancs adta a legjobb kontrasztot."
Persze nem minden törésteszttel foglalkozó intézmény nyúl a színhez (pl. az IIHS és az EuroNCAP sem), de ha narancsszínű roncsokat látsz, már tudod, hogy miért.