Visszajárhat a parkolási bírságok zöme

2015.11.20. 08:07

Szép reggelt mindenkinek november 20-án, Jolán neve napján. Ha tegnap önnek is gyötrelmesen fájt a feje, az jó eséllyel azért volt, mert ma kettős fronthatás várható esővel, záporokkal, 10 és 17 fok közti hőmérséklettel. A Hidegindító zenéje ezúttal a Lynyrd Skynyrdtól szól, mert feldobja a reggelt: Sweet home Alabama.

Így kerülnek helyükre a dolgok

A Gabura Racing Technlogies egyik megrendelője érezte úgy, hogy az I8-as BMW-ben nincs rendes motor. A problémát orvosolni kellett, így kiszedték a teljes hibrid hajtásláncot, majd beműtöttek egy M5-ből származó biturbó V8-ast, amely majd valahol 700 lóerő körül fog teljesíteni, ráadásul a fejlesztés Magyarországon folyik. Érdekes, hogy nem középre, hanem az orrba építették be a blokkot, és hogy a súlyelosztás ne boruljon véglegesen, a hatsebességes szekvenciális váltó a hátsó tengelyre kerül majd, vagyis az autó transaxle elrendezésű lesz. Az építők célja az, hogy versenypályán legyen igazán jó az V8i, de azért ne kelljen tréleren mennie odáig.

A BMW igyekszik hangsúlyozni a különbséget a környezettudatos I, és a sportos M-modellek közt, viszont úgy néz ki, hogy lenne igény a futurisztikus kaszniba bújtatott őserőre, így jelenleg az a terv, hogy egy kisebb sorozatot legyártsanak az autóból. Ha minden jól alakul, az első modell 2016 márciusára már gurulni fog, de a tesztek és a finomhangolás is befejeződik az év közepére.

Belegondolni is durva, hogy a könnyű szénszálas testet hogy fogjak vinni a 4,4 literes turbómotor. A tervek szerint a kész autó súlya alig 1100 kiló lesz.

Tegnap a Totalcaron

  • Göbölyös Zsolt kipróbálta az Audi Q7 E-tront. A haszon, a bolygó védelme, esetleg a flotta széndioxid- csökkentése acél? Kattintsanak, és kiderül!
  • Még durvább Cayman GT4 érkezett, ezúttal egyenesen a versenypályára. Máth Dávid pedig megírta a részleteket. 
  • Az Égéstérből kiderül, hogy miben is tudhat többet Korea Japánnál. 

Visszajárnak a parkolási bírságok?

Krizsa Norbert ügyvéd már több ügyfele számára elérte, hogy mentesüljön a parkolási bírság befizetése alól. Az ügyvéd azt állítja, hogy az önkormányzatokról szóló törvény szerint parkolási közszolgáltatást csak a kizárólag erre a feladatra létrehozott költségvetési szerv biztosíthat. A gond csak az, hogy a bírságokat beszedő közterület-felügyeleteket nem csak erre célra hozták létre. Arra is kitér, hogy a felügyeletek személyes adatokat csak január 22-e óta kezelhetnek, korábban ezt jogellenesen tették. További részletekért kattintsanak a Átlátszó cikkére.

Neki mondjuk biztos nem

Az ízléshez nem mindig társul jó modor, például ennél a buszmegállóban parkoló Jaguar XJ tulajnál sem.  (Csöves képe, az Indafotóról)

Autóipari hírsaláta

  • A Dacia Duster lett az év autója! Legalábbis a pick-up változat, Brazíliában, és a CAR Magazine véleménye szerint. Szép eredmény ahhoz képest, hogy év elején még a gyártása sem volt biztos.
  • Még több V12-est kell gyártania az AMG-nek, mivel akkora a kereslet a motorokra. Ezentúl egy új, mannheimi összeszerelő üzembe költöztetik a legerősebb motorok gyártását, így Affalterbachban sokkal több V8-ast szerelhetnek majd össze. Ezeket a motorokat persze nem csak Mercedesekbe szerelik, a V12-eseket a Pagani, a V8-asokat pedig az Aston-Martin számára is szállítják. (Motorauthority)
  • Ezért ne jampizz a 800 lóerősre tuningolt Corvetteddel. A két sofőr az autópályán akarta megtudni, kinek mekkora, de egy bukkanó megdobta a lassabb autót, amelyik így a sávelválasztónak csapódott. A bukócső és az ötpontos öv megvédte az utasokat, ám az autó teljesen kiégett.  (Carbuzz)
  • 750 lóerőre húzta az előző generációs Audi TT-t a HPerformance. A cég az öthengeres modellt választotta alapul, amelyre nagyobb turbót, átprogramozott motorvezérlést, és egyébb, a teljesítményhez igazított alkatrészeket szereltek. Mivel a HPerformance is a természetes halálra esküszik, ezért az Audi R8-as fékeit szerelték az autó alá. 

Totalcar retro

Winkler Róbert pontosan tizenhárom évvel ezelőtt tesztelte a Pugeot 206 SW-t. Ide kattintva a tesztet olvashatják, de megnézhetik a videót is:

 

Közlekedési koffein

  • A 451-es főút kiskunfélegyházi szakaszán baleset történt, egy személyautó teherautóval ütközött. A rendőrség teljes útlezárás mellett végzi a helyszínelést. (Útinform)
  • Járatokat szüntet meg a MÁV - írja az Index. A december 13-ától érvényes menetrend szerint a kevésbé kihasznált vonalakon kisebb járatsűrűséggel járnak majd a vonatok, az így megspórolt pénzbél viszont máshol bővíthetik a szolgáltatást. 

Kerüld el a dugót!

A Waze a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatás. Segítségével az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről tájékozódhatsz, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyíts a térképen a környéketekre!

Egy videó a végére

Beijing's Sanyuan Bridge to Be Retrofitted within 43 Hours

The refurbishment of Beijing's Sanyuan Bridge, or Sanyuanqiao started at 11p.m. on Nov.13, 2015. The whole reconstruction process completed within 43 hours. Over 1300 tons of new surfacing for the bridge have been transported to the construction site to replace the old surface. Sanyuan Bridge is a major overpass on the northeastern stretch of the 3rd Ring Road of Beijing. The Airport Expressway, Jingshun Road (China National Highway 101) and the 3rd Ring Road are interlinked by the vital overpass. (Video from BTV, text by The CRJENGLISH)

Posted by CCTV America on Tuesday, 17 November 2015

Ez a pekingi hídépítés. Mindössze 43 órára volt szükség ahhoz, hogy a teljes felüljárót elbontsák, majd egy újat rakjanak a helyére. A videót látva két kérdés merül fel: meddig tartott volna ugyanez itthon, és mi történt volna, ha erre a brigádra bízzák a Budapest-Esztergom vasútvonalat?