Bámulatos az Audira szabott BMW
A hétfőn az sem sokat segít, ha épp keddre esik, ráadásul az idő is elromlik: eleinte a Dunántúlon, később keleten kell számítani esőre, a hőmérséklet pedig 13 és 19 fok között alakul. Ne felejtsék felköszönteni Auguszta nevű ismerőseiket névnapjuk alkalmából, és ha esetleg jóban vannak Terence Hillel, akkor neki is kívánjanak boldog születésnapot. Szintén ezen a napon született minden magyar aranyköpések atyja, Rejtő Jenő is, és érdekes történelmi tény, hogy 1964-ben ezen a napon bocsájtották vízre az első francia atomtengerealattjárót, a Redoutable-t. Tizenhat nukleáris robbanófejet hordozott a fedélzetén, erre az örömteli eseményre pedig csak egy zenével emlékezhetünk: The ink Spots - I Don't want to set the world on fire.
Ez történt a hosszú hétvégén
- Csikós meglátogatta a New Yorki Autószalont, ami elég sajátos élményeket tartogatott. Kattintsanak a beszámolóért.
- A Filléres Neppertrükkben Sipos Zoli kideríti, mire jó a pillanatragasztó és a szódabikarbóna.
- Winkler pedig kipróbálta a világ legrégebbi autóját.
A nap hőse
104 évvel ezelőtt ezen a napon vesztette életét Robert Falcon Scott, felfedező. Scott a Déli-sark eléréséért folytatott hajszát, bár halála dátumára csak következtetni lehet utolsó naplóbejegyzése alapján. Versenytársa, a norvég Roald Amundsen egy hónappal előzte meg a versenyben. Scott úgy hitte, hogy pónilovakkal és motorosszánnal járhat sikerrel, míg Amundsen szánhúzó kutyákkal vágott neki az ismeretlennek, ezt amúgy az angol rendkívül férfiatlannak tartotta. Mint utólag kiderült sem a lovak, sem a motorok nem bírták az embertelen hideget, így az expedíció végül csak 1912 január 17-18-án érte el a Déli-sarkot. Itt Scotték szomorúan konstatálták, hogy a norvég csapat gyorsabb volt náluk, ezért elindultak vissza. A tragédia a visszaút végén történt, mint utóbb kiderült, mindössze egy napot kellett volna gyalogolniuk a biztonságot nyújtó táborig.
Autóipari hírsaláta
- Önálló bemutatótermeket kap az AMG? Lehet, ugyanis drámaian megnőtt a kereslet a Mercedes tuningolt modelljei iránt. Tavaly például 40 százalékkal több autót adott el a cég, mint 2014-ben, igaz, az nem derül ki, hogy ebben a szerényebb AMG Sport változatok is beleszámítanak-e. Eleinte még csak meglévő Mercedes kereskedésekben hoznak majd létre AMG sarkokat, de Japánban már az önálló kereskedés megnyitása is biztosnak tűnik. (Worldcarfans)
- 300 lóerősre felhúzott Minivel állt elő a Manhart. A kétliteres turbómotort a vezérlés átprogramozásával, köztes hűtő beépítésével, valamint a kipufogó cseréjével hergelték tovább, és hogy az autó kezelhető maradjon, állítható futóműelemeket építettek alá, és szénszálas toronymerevítőt alkalmaztak. Ezen kívül klasszikus, brit verseny zöld árnyalatúra fényezték az F300 kaszniját, ízléses, sárga dekorációval. (Carscoops)
- Egy lengyel feltaláló, Jack Skopinski elektromos görkorcsolyát épített. Az eszköz állítása szerint a gumitalpak miatt alkalmas arra, hogy akár füvön, vagy laza talajon is közlekedhessenek vele, ebben oldalanként egy-egy 350 wattos motor segít a használónak. A korcsolyával 15 kilométeres tempó érhető el, és a hatótáv 16 kilométer. Egyetlen gond az ára: építője közel 400 ezer forintot kér páronként. (Autoblog)
Hogy nézne ki, ha a BMW és az Audi összefogna?
Remekül! A CarThottle-től sosem álltak távol az érdekes Photoshop kísérletek, legutóbbi ilyen posztjukban híres modelleket dolgoztak össze. Az R8-as Audira felaplikált BMW M3-as front például zseniális, az ember szinte sajnálja, hogy nem gyártják, de az E36 kupéra rárajzolt első generációs MX-5 orr zsibbasztóan ronda. Pörgessék végig a galériát, és döntsék el, melyik tetszik.
Közlekedési koffein
- Az M7-es autópályán Letenye felé, a 196-os km-nél két jármű ütközött egymásnak, a külső sávot lezárták. - Ehhez hasonló hírekért kövessék az Útinformot.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Totalcar retró
Tizenhárom évvel ezelőtt ment adásba Karotta Deawoo Evanda tesztje. A videóból kiderül, hogy miért is éri meg a bőrkárpit a félmilliós felárat.
Ma a Totalcaron
Régen az autóépítő nemzetek termékei hűen tükrözték az adott nép filozófiája szerint fontos, és kevésbé fontos tulajdonságokat. A mai harmincas-negyvenes korosztály talán emlékszik az időkre, amikor:
- a francia autó mindenek felett kényelmes, extravagáns és csendes volt, és menet közben kiestek az ablakai
- az olasz gyönyörű volt, és vérpezsdítő, ha beindult
- a német szikár, nehéz, bonyolult és unalmas, mint egy Derrick ismétlés
- a svéd kényelmes és drága
- a japán pedig soha nem hozott semmi újat, csak megcsinálta jól, amit más elrontott.
De hogy jön ez a Renult Talismanhoz? Vályi Pista tesztjében kiderül.