Miért nem olvad el az új Bugatti?

2016.11.28. 08:25

November 28-án, Stefánia napján köszönti önöket a Hidegindító. A hétfő örömére kitisztul felettünk az ég, csak a keleti országrészben fordulhat elő egy-egy futó hózápor. Több felé megélénkül a az északnyugati szél és a hőmérséklet is alacsony marad. Hidegfronti hatásra számíthatunk, a legmagasabb hőmérséket 3-6 fok között alakul. 496 évvel ezelőtt a mai napon hajózott át Magellan a szoroson, amit később elneveztek róla, 196 éve pedig megszületett Friedrich Engels német filozófus, aki Karl Marx kollégájával megírta a Kommunista Kiáltványt. 1949-ben ezen a napon született Alexander Godunov, orosz táncos, színész, aki kisebb diplomáciai botrányt okozott az Egyesült Államok és a Szovjetunió között, amikor egy 1979-es amerikai fellépése során menedékjogot kért, de a feleségét a KGB azonnal repülőre ültette Moszkva felé. A hatóságok nem engedték felszállni a gépet, a gép három napig vesztegelt, mire Brezsnyev és Jimmy Carter akkori amerikai elnök közbenjárásával elindulhatott, mivel a hölgy szabad akaratából akart visszatérni a Szovjetunióba. És hogy önök honnan ismerhetik Godunovot? A Die Hard - Drágán add az életed - első részében ő a hosszú hajú, szőke német terrorista, aki Bruce Willis hosszas bunyó után egy lánccal akaszt fel, de a film legutolsó jelenetében még egyszer feláll a hordágyon és megpróbálja lelőni Willist. Eközben mellesleg a Resolution and Hyperspace szólmelyet eredetileg az első Alien filmhez szereztek, de abban végül nem használták. És ha már Die Hard, akkor szóljon ez a kellemesen bugyuta tribute ma reggel a Guyz Nite-tól:

Ez volt a hétvége

Szombaton Lendvai Zsolti érdekes posztot hozott össze a hidegháború szovjet szörnyeiből, Vasárnap pedig Sipos Zoli anekdotázott egyet használt tesztje ürügyén, melyet saját Mazdájáról írt. Hlács Zoltán pedig egy Fiat Fiorino Cargót próbált ki.

Gratulálunk Nico!

A hétvégén eldőlt a Formula-1-es világbajnoki cím sorsa, idén Nico Rosbergé lett a dicsőség. Ezzel ő és apja, Keke Rosberg a második apa-fia páros, ahol mind a két generáció világbajnok tudott lenni, rajtuk kívül még Damon és Graham Hillnek sikerült még a bravúr. További részletek az Indexen.

Hírmorzsák kávé mellé

Annak ellenére, hogy már megmutatták a nagyközönségnek, még mindig tart a Bugatti új sportkocsijának, a Chironnak a tesztelése. Az autó szinte kötelező módon licitál rá elődjére a Veyronra, hiszen teljesítménye közel másfélszer akkora, 1480 lóerő. Egy ennyire erős motor megépítésénél a mérnökök előtt álló egyik legkomolyabb feladat annak a bődületes hőnek az elvezetése, amelyet a hajtáslánc termel. A hűtésnek persze nem csak a kellemes 20-25 fokos tavaszban kell hatékonyan működnie, hanem az extrém szélsőségek között is, így például akkor, ha a hőmérséklet 50 fok fölé emelkedik. Erre az egyik legjobb teszthelyszín a Los Angeles - Sacramento - Death Valley - Las Vegas - Phoenix - Denver útvonal, itt nem ritka az emlegetett 50 fok feletti hőség. Nagy csoda nincs ebben, a legtöbb gyártó aláveti ugyanilyen teszteknek az új modelljeit, ami különlegessé teszi a Bugattit, hogy  videót is készített a túra egyes részeiről, így most hallgassanak önök is W16 szeletelést. Elég vészjósló: 

(Motorauthority)  

A Daimler megtolja az elektromos autói fejlesztését, 2025-ig nem kevesebb mint 10 milliárd eurót fog a fejlesztésekbe fektetni. A cél az, hogy a céldátumra legalább tíz elektromos autója legyen a cégnek, melyek ugyanarra a platformra épülnek és hatótávjuk akár a 700 kilométert is elérheti. A modelleket a 2019-ben bevezetni tervezett EQ márkanév alatt fogják majd össze, hasonlóan a BMW i modellcsaládjához. A tervek komolyságát mutatja, hogy nem iparági pletykáról van szó, hanem a márka kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője, Thomas Weber beszélt róluk egy stuttgarti napilapnak. (CarScoops)

2016-GenerationEQ-30a

Bár már csak napokra vagyunk a Mercedes E63 AMG következő generációjának bemutatójától, a leköszönő, W212-es szériában is van még fantázia. Legalábbis a Brabus biztos így gondolja, mert most a cég használt autó programjának keretein belül árulnak egy E63 850 Biturbót. A 46 millió forintnyi vételárat az oldal AED-ben adja meg, vagyis valószínűleg valamelyik dúsgazdag emírségben unt rá a tulajdonosa. A 850 lóerősre felhúzott V8-as szedán 3,1 másodperc alatt éri el a százas tempót, egyenesvonalú gyorsulásban tehát már a Lamborghinikkel játszik egy ligában, és a végsebessége sem okoz csalódást: utóbbi akár a 350 km/órát is elérheti. Hogy mindezt miért, az ezekben a körökben nem igazán illik megkérdezni, hiszen nem is annyira a technika vagy annak a képességei, hanem a tulajdonlás puszta ténye hordozza a presztizst. Még így használtan is. 

brabus-old-sedan-cheaper-new-amg-15

Ha valaki rákívánt, itt tehet egy ajánlatot.

Útinform

A Hidegindító megjelenésekor az Útinform nem adott hírt forgalmat befolyásoló eseményről. Itt követhető, hogy mire számíthatunk nap közben az ország útjain.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

 A mai műsor: Audi Q2

Elismerem az Audi munkásságát, sőt, manapság már becsülöm is, a cég belső tereiért pedig tényleg odavagyok generációk óta. De azt hiszem, mégis ez itt az első a márka kocsijai közül (veterán és ur-quattro nem ér), amelyik tényleg, kvázi minden porcikájában tetszik is. - Csikós Zsolt Audit tesztel.