Megőrült a Fiat 500
A Fiat 500 még a gyengébb szívómotorokkal is egy élvezetesen vezethető, szórakoztató kisautó. Az Abarth verzió már szinte mindenkinek elég, az egy tonnánál alig nehezebb 500-as akár 180 lóerővel is elérhető, ami több mint félelmetes egy ekkora autóban. Van viszont, akinek a sok sosem elég, a német Pogea ezt az igényt akarja kiszolgálni egy 404 lóerős 500-assal. Joggal gyaníthatnánk, hogy ekkora teljesítmény már csak a motorcserével érhtő el, de nem, a mérnökök a gyári 1,4 literes turbómotort húzták fel, épp csak az összes belső alkatrészét nagyobb teherbírásúra méretezték és a turbónyomást is az egekig emelték. Kellett még egy új kuplung, új lendkerék, fékek és a nyomtávot is kiszélesítették, hogy legalább valami halovány esély legyen az életben maradásra az első kanyar után. A Fiat mos 4,7 másodperc alatt éri el a százat a végsebessége pedig megközelíti a 290 km/órát. A legjobb mégis az az egészben, hogy nem egyedi átalakításról van szó, valamivel több mint 18 millió forintért bárki rendelhet egyet.
Pörög az AMTS
Ma nyit az idei AMTS, ahol a mindenki megtalálhatja a neki tetsző tuning stílust, de előadásainkon még érdekes dolgokat is meg lehet tanulni a legális átépítésekről, vagy arról, hogy lesz 180 lóerős a Lada motorja.
Az első mindig drága
Elárverezik az első kupé Ford Mustangot. Ez az 1965-ös autó a 00002-e végződő alvázszámmal rendelkezik, vagyis kapásból a 000001-es után jön, ami egy nyitható tetejű változat, és most éppen a Ford múzeumban található. Ez az autó a gyártás beindítása előtt készített előszériából való, és bár a Ford akkoriban elég kaotikusan végezte a korai modellek regisztrációt, most még a gyártó is azt állítja, hogy valóban ez az első keménytetős Mustang. Mellesleg ez az autó is a Ford múzeumban töltötte az első időszakát, később Kanadába szállították, majd tizenhárom alkalommal cserélt gazdát az utóbbi több mint fél évszázadban. Az árverés május 16. és 21. lesz, és nem kétséges, hogy félelmetes összegért fogják leütni az autót.
Ha hétvége akkor rossz idő
Ugyan északon, északkeleten még előfordulhatnak kisebb záporok, ma még többnyire szép idő várható, 18-24 fok között alakuló legmagasabb hőmérséklettel. Az idő szokás szerint hétvégére romlik el,szombaton még csak felhőkre, vasárnap már esőre is számíthatunk.
Ezt ő sem érdemelte
Ausztriában elég jól mehetnek a dolgok, mert már annak is hírértéke van, ha egy autó elakad a part menti homokban. Ami szerencsétlen X5 tulaj szenvedéseire rátesz egy lapáttal az az, hogy nem elég hogy tényleg nehezen szedik ki a BMW-jét a csapdából, de az egészet leadja a híradó, miközben a riporter pikírt megjegyzéseket fűz az akcióhoz. Néhány órányi szerencsétlenkedés, egy másik autóval való elakadás, és egy traktor bevetése után végül kiszabadul az X5, komolyabb kár valószínűleg csak a tulajdonos egójában esett.
Tegnap a TC-n
- Megállíthatatlanul pörög a Rulettkerék, most éppen a 205 GTI előéletéről derült ki, hogy versenyeztek is vele.
- Kiderült az is, hogy miért kerül 2 millió forintba igényesen átépíteni egy Audi TT-t.
- És egy gyűjtemény az igazán nagy gépek beindításáról.
Útinform
A Hidegindító megjelenéséig a következő híreket hozta az Útinform:
- Az M3-as autópályán, a 13-as és 15-ös km között hidat javítanak. A Budapest felé haladókat a leálló sávra és az ellenkező oldal belső sávjára terelték. (Fontos tudni, hogy az M0-ásra történő kihajtás csak a jobb szélső sávból lehetséges, ezért akik az M0-sra tartanak, maradjanak a külső sávban!) Kerülni az M31-es autópálya illetve az M0-s autóút útvonalon érdemes! A Nyíregyháza felé tartókat sávelhúzással a külső és a leálló sávra irányították át.
- Budapest felé a 23-as km-nél is munkálatok zajlanak, itt is csak egy sáv használható.
- Mindkét munkaterületnél lassú haladásra, a reggeli csúcsban torlódásokra készüljenek!
- Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a Komárom és Tata közötti szakaszon, a 78-as km-nél aszfaltoznak a külső sávon, ezért ott csak a belső sáv járható 60-as sebességkorlátozással.
Waze
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Két zene a végére
Egészen kevés híján 100 éve, 1917 július 31. és november 10. között lezajlott az első világháború számtalan véres ütközete közül az egyik legembertelenebb, a harmadik ypres-i csata. A harc egy nyugat-flandriai falu, Passendale birtoklásáért folyt, ezért passchendaele-i csataként is hivatkoznak rá. Brit, ausztrál, új-zélandi, kanadai és dél-afrikai katonák csaptak össze a német haderővel, egyes becslések szerint legalább félmillió ember vesztette életét az ütközetek során, miközben a szövetségesek alig 8 kilométernyit nyomultak be a német területekre. A csata a folyamatos esőzések, a járhatatlan sártengerré váló mező miatt az egyik legembertelenebb küzdelembe torkollott, melynek végül értelme sem volt: 1918-ban, a tavaszi offenzíva idején ezeket a területeket is fel kellett adni, mert a haderőre délen volt szükség, hogy megakadályozzák a németek áttörését. A csatáról két zenekar is megemlékezett. Az Iron Maiden Paschendale című eposza elején Nico McBrain dobos szólója a háborúban használt morze-kódokat idézi, a végén pedig Wilfred Owen katona költő, Anthem for doomed youth című verséből idéznek.
A másik szám a svéd Sabatontól származik, ennek címe The price of a mile, amely címe az előrenyomulás árára, az emberi áldozatokra utal: