A Volvónak fáj, hogy a kenguru ugrik
Tempó!
Indítsa mindenki lendületesen a napot, márpedig mi lehetne lendületesebb indítás annál, mint amikor a ma kapható legerősebb 911-es Porschét, a GT 2 RS-t felhajtják a goodwoodi hegyi felfutón. Alig három napja írtuk meg az autó bemutatóját, a cég pedig jól láthatóan beleáll a széria marketingjébe. Ez egy erősen limitált sorozat lesz, vagyis legfeljebb 3-500 darab készül majd belőle, mint az elődjéből, és az is elképzelhető, hogy legnagyobb részük már elővételben elkelt. A gyártónak ettől függetlenül érdeke, hogy promózza 911-evolúció csúcsát, hiszen ez egy amolyan poszter-modell, amivel remekül polírozható a márkáról kialakult kép. Ezen a videón ráadásul a Porsche állandó tesztpilótája, és főállású rali legenda, Walter Röhrl hajtja az autót.
Sosem lesz vége
Tovább gyorsulnak a Teslák, igaz, most nem a leggyorsabb, P100d, hanem a gyengébb modellek. Egy frissítésnek köszönhetően a belépő S75 már nem 5,5, hanem 4,3 másodperc alatt éri el a 100-at, és az S75d-nek sem 5,2, hanem 4,2 kell ezentúl. Az S100d is gyorsul, igaz csak egy tized másodpercet, ezentúl 4,1 alatt lesz százon. A gyár SUV-ja, a Model X teljesítménye is javul, 75d változat mostantól hat helyett 4,9 másodperc alatt éri el a 100-at. Mivel a teljesítménynövelés nem csak szoftveresen, de hardveresen is érinti z autókat, ezért csak az új, frissített modellek lesznek képesek így menni. Újdonság még, hogy a Model X ezentúl elérhető hétülésesként is, a harmadik üléssor felára 3000 dollár.
A kenguru para a Volvónak
A Volvo javában fejleszti a 2020-ra ígért önvezető rendszerét, ennek egyik legfontosabb feladata, hogy az úton feltűnő állatokat felismerje és reagáljon a veszélyre. Ez a rénszarvasok miatt Svédországban különösen fontos, épp ezért a Volvo autói eddig is tartalmaztak olyan rendszert, amely nagytestű állatokat ismer fel. Ausztráliában viszont különös probléma támadt: az autók nem tudnak mit kezdeni a kengurukkal. A baj az, hogy a rendszer a talajt használja állandó viszonyítása alapnak, a kenguruk viszont ugrálnak, ez pedig összezavarja a rendszert, ugyanis a levegőben nem tudja meghatározni annak a távolságát, a számítógép szerint az éppen felugró állat messzebb van, mint az éppen földön lévő. Magyarországról a probléma viccesnek tűnhet, de a Volvo komolyan gondolja a fejlesztést, hiszen a szigetországban az állatokkal kapcsolatos balesetek 90%-ában kenguruk okoznak problémát.
Időjárás
Visszatér a nyár, több órás napsütésre számíthatunk, a felhőzet csak helyenként élénkülhet meg az északi országrészben. Egy-egy jelentéktelen zápor előfordulhat, de az itt-ott megélénkülő nyugati-északnyugati szélen túl más nem zavarja meg a napot. 25 és 29 fk között alakul a legmagasabb hőmérséklet.
Útinform
A Hidegindító megjelenéséig az Útinform a következő híreket hozta:
- Élénkül a forgalom a Budapest környéki utakon, a 10-es főúton Üröm környékén, az 51-es főúton az M0-s csomópont előtt és a Csepel-szigetről bevezető utakon tapasztalható zsúfoltság.
- Az M0-s autóút és az M1-es autópálya csatlakozásánál az autóútról a két sáv helyett csak egy sávon lehet felhajtani az M1-esre Győr felé, emiatt napközben időszakosan torlódik a forgalom.
- Az M5-ös autópályán Budapest felé, Balástya térségében aszfaltoznak. A 148-as és a 143-as km között a belső sávra terelik a járműveket. A 146-os km-nél lévő balástyai csomópontban nem lehet se le-, se felhajtani. Legközelebb Kisteleknél érhető el az M5-ös autópálya.
- A 2-es főúton Rétságnál, az 56-os km-ben, valamint Hont előtt a 75-ös km-nél tengelysúlymérő berendezést telepítenek. Mindkét helyszínen – egy sávon – jelzőlámpás irányítás mellett halad a forgalom.
- A 47-es főúton az Algyői-hídon ma karbantartási munkákat végeznek. A 211-es km-nél félpályás lezárást vezettek be, ami napközben torlódást okozhat.
- Hegyeshalomnál az M1-es autópályán, valamint az 1-es főúti határátkelőnél a ki- és a belépő forgalom folyamatos.
Waze!
Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!