2017.09.11. 08:37

Jó reggelt mindenkinek szeptember 11-én, az év 254.napján, amiikor Teodoórák ünneplik a névnapjukat. Ma többnyire felhős-napos időre számíthatunk, viszont csapadék csak a Dunántúl egyes részein fordulhat elő, helyenként megerősödik a déli-délkeleti szél. 26-33 fok között alakul a legmagasabb hőmérséklet, a frontérzékenyek készüljenek.

Induljon erősen a hét

Virágkorukat élik a német szuper-szedánok, az EVO magazin most a Porsche Panamera csúcsváltozatát, a Turbo S-t állította a Mercedes E osztály AMG legdurvább, 63S kivitele mellé. Mind a két autó biturbó V8-assal fut, mind a kettő összkerekes, és mind a kettő négy személyt tud kényelmesen szállítani, így kézenfekvő volt egy klasszikus gyorsulási verseny. A számok alapján a Mercinek állt a zászló, hiszen 110 kilóval könnyebb, mint a Panamera, viszont 612 lóereje 60-nal több a Porschénál, míg a nyomatéka is 80 newtonméterrel nagyobb, 850 newtonméter. A papírforma érvényesül, mert bár 100-ig mind a két autónak alig 3,4 másodperc kell, a 402 méter végére a Merci 3 tized másodpercet ver a Porschéra.

És ha már túlmotorizált szedánok: ez a videó is egy Mercedes E 63 AMG-ről készült, miután a lelket is kihajtották belőle a versenypályán. A felvételen látszik, hogy jelentős mennyiségű oltóanyagot szórtak már a fékekre, de tárcsa ugyanúgy narancs piros izzásban van, a nyereg pedig lángol. Mivel az autó nehezebb mint két tonna, nem csoda, hogy a legkomolyabb fékrendszert is képes a végletekig terhelni. Az nem derül ki, hogy kerámia, vagy hagyományos acél tárcsa-e az áldozat, de mindenképp látványos. (carscoops)     

A hétvégén

  • Közeleg az új Toyota Supra bemutatója, javában megy a tesztelés. Most éppen Budapesten fényképezték a sportautót. 
  • Van egy hely a Hortobágyon, ahol hatalmas gépek várják a feltámadást. Pere Laci meglátogatta.
  • Mire számítson az, akinek elromlik az üzemanyag szivattyúja? Erre. 

Ez a Mini sem mini

Amikor az ember azt hiszi, hogy már mindent látott a neten, akkor szembejön egy hatszemélyes ős-Mini. A lelkes építő viszont nem hosszában toldott bele a törpeautóba, hiszen az bárkinek menne, hanem széltében. Hatvan centivel szélesítette a kasznit, így előre bekerülhetett egy extra ülés, hátul pedig a pad lett jóval terebélyesebb, a széles szélvédőt pedig három ablaktörlő tisztítja. Az autót tökéletesen viszi az 1,3-as motor, de forgalomba nem kerülhet, hiszen még a liberális angol közlekedésrendészet sem tudott vele mit kezdeni. Eladója eBayen hirdeti, eddig kilenc ajánlat érkezett rá, jelenleg 534 ezer forintnál tart a licit. (carscoops)

classic-austin-mini-fat-boy-0

Mi lenne ha...

A shooting brake az a kaszni-forma, ami a legtöbb autóból mókás, kétajtós kupét csinál. Az utóbbi években kevesen lépték meg, hogy sorozatban ilyet gyártsanak, a legismertebb talán a BMW Z3 kupéja. Most X-Tomi készített egy virtuális látványtervet a Bentley Continental GT-ből, hogy hogy nézne ki, ha gyártanának belőle ilyen kivitelt. A forma bár eredetileg klasszikus kupé-arányokat követ, de így, a kombi hátsó résszel is harmonikus marad, sőt, kifejezetten üdítő látvány. Bár például Aton Martinból készült ilyen néhány évtizede, nem valószínű, hogy a Bentley meglépne egy ilyen kiadást, hiszen kétséges, hogy a konzervatív vevőkör hogy fogadná. 

$

Útinform

A Hidegindító megjelenéséig a következő híreket hozta az Útinform:

  • Az M1-es autópályán Hegyeshalom felé, a Herceghalom csomópont előtt kigyulladt egy kamion. A 23-as km-nél az útzárat feloldották, az oltási munkálatok még folyamatban vannak, a forgalom már egy sávon megindulhatott. A torlódás 5-6 km-es és tovább nő, ezért aki még teheti, az M0-s csomópontban térjen le az 1-es főút felé és Herceghalomnál hajtson vissza rá. Az M0-ás autóúton az M5-ös felől érkezők is torlódásra készüljenek! A nézelődők miatt Budapest felé is lelassult a közlekedés.
  • A reggeli erős forgalom miatt lépésben haladnak a járművek az M3-as autópályán is Budapest felé. A 13-as km-től tapasztalható torlódás.
  • Az M7-es autópályán Budapest felé a 44-es km-nél gumidarabok zavarják a közlekedést. A külső sávon autózók figyeljenek! Az M0-ás csomóponttól a főváros felé, a 15-ös km-től az erős forgalom miatt lassult le a haladás.
  • Hegyeshalomnál az M1-es autópályán a határátkelőnél zavartalan a ki- és a belépő forgalom.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A mai műsor

A motorerő még úgy is brutális, hogy a rajtprogramot ki sem próbáltuk. Minek? El voltunk foglalva a sok szerpentinnel. És az NSX handlingje tényleg teljes mértékben szupersportautós. Ezt a kormányzást egyszerűen nem hiszem el. Ilyen nincs. De tényleg nincs. Bármilyen tempónál bárhová fordítod a kormányt, az van . De nagyon az van. Ehhez legfeljebb autóversenyzők lehetnek hozzászokva, de nem márkakupás versenyzők, csak a formaautósok, mert így a fürdőkádak szoktak fordulni, Radicalok, ilyesmik. Egyszerűen nem hiszed el. Lehet, hogy az aerodinamika is belép már így 130-140 körül, mert az új NSX-ben elöl-hátul negative lift, vagyis leszorítóerő van. -  Winkler kipróbálta az új Honda NSX-et.