Bántóan egyszerű ellopni egy prémiumautót
Szép reggelt az idei november utolsó hétfőjén, a Virgilek neve napja a mai. November 27-e van, ami a véradók napja Magyarországon. Ez itt a Hidegindító, a Totalcar napindító vegyese.
Egy perc alatt vitték a Mercit
A West Midlands-i rendőrség tett közzé a napokban egy lehangoló videót arról, milyen egyszerű ellopni egy autót, aminek se az ajtónyitáshoz, se a motorindításhoz nincs szüksége fizikai érintkezésre a kulcsával. Azaz a ma kapható autók jó részét, még ha a videón amúgy egy Mercedes-szel teszik ezt. Szóval a lényeg: a két tolvajnál látható két doboz két erősítő, amivel becsapják az autót. Az egyikkel a Merci mellett állnak meg, míg a másikat olyan közel viszik a házhoz, amennyire lehet. Mint az angol rendőrök mondják azért, mert legtöbben a bejárati ajtóhoz közel hagyják a kulcsaikat. Amint az ajtóhoz közeli doboz befogja a jelet, továbbküldi az autó mellé tett doboznak és innen már csak be kell ülni és elhajtani. Ahogy ők tették a videóban:
Az angol rendőröknek nem ismeretlen a módszer, sőt, talán a tolvajok sem. Pár hónapja ugyanígy loptak el egy X5-ös BMW-t a Mercihez közel. Arról is készült videó, de hiába, az ilyen gyors lopások után kevés nyom marad a nyomozóknak.
Hírsaláta
- A Kobe Steel csalássorozata letarolhatja a japán ipart – az autógyártókat is érintő minőséghitelesítési csalások friss botrányáról itt és itt olvashatsz hosszan.
- Új logót kapott a Forma-1, méghozzá unalmasat – írja a Jalopnik és sajnos nagyon igazuk van. Oké, a jó dizájn is egy relatív fogalom, de ennél több fantáziát remélt mindenki az új menedzsmenttől. Íme:
- Öt éve már minden decemberben összejön tizenkét gátlástalan sofőr a New York-i taxisok közül, hogy összedobjon egy előnytelen pózokban fotózott, sztereotip naptárat. Mi másért, persze karitatív célból. A most elkészült újévi is elég beteg lett, itt látható.
Hétvégén írtuk
- Norvégiában épp elvették volna a Tesla Model X adókedvezményét, aztán mégsem tették. Hogy miért jár egy 2,3-2,5 tonnás, közel 50 millió forintos luxus-SUV-nak adókedvezmény, arról itt olvashatsz.
- A magyar nyelvű internet jelenleg legjobb utazós blogja Iránban jár. Az On:The:Run szombaton megjelent új posztjában elolvashatod, milyen az élet Teheránban és a vidéki Iránban: Buszozás az Ajatollah árnyékában.
- Megintcsak Tesla: ha megnéznéd, hogyan gyorsul a Tesla új nyergesvontatója, itt megteheted.
- Na, mivel jár az ellenszenves gazdag gyerek karaktere egy menő sorozatban? BMW-vel, mi mással. Összeszedtük a Stranger Things autóit egy könnyed vasárnapi posztba: itt olvashatod.
- Csak megy és megy és megy és m... – címmel adott jelentést Csikós a családi 190-esről.
Tanulj parkolni a Kreszprofesszorral
Néhány héttel ezelőtt adtuk közre Pető Attila Kreszprofesszor legújabb tesztjét. Ezúttal a leggyakrabban elvétett parkolási szabályokról volt szó. Rengetegen kitöltötték a tesztet és húsz kérdésből átlagosan hetet rontottak el. Ha neked még nem volt meg, erre tessék. A megoldásokat a Hidegindítóban hozzuk le, folytatásokban. Íme, a tizennegyedik.
A Hungária körút képen látható szakaszán a megállást táblával nem korlátozták. A zölddel megjelölt helyen kívánsz az autóddal megállni. A két állítás közül melyik a helyes?
a.) Ha a buszmegállót jelző tábla után 5 méteren túl áll meg, akkor ez szabályos.
b.) Mivel az út párhuzamos közlekedésre alkalmas, és nincs kijelölve várakozóhely, ezért a megállás itt tilos.
Helyes válasz: a
Magyarázat: Nagyon sok olyan forgalmas főútvonal létezik – elsősorban Budapesten – ahol nincsenek elhelyezve megállást tiltó táblák, mégis soha, senki nem mer itt várakozni.
Főleg a többsávos, párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon figyelhető meg ez, többek között az Üllői úton, a Váci úton és a képen látható Hungária körúton is. Nincs ember, akinek eszébe jusson itt várakozni, pedig semmi nem tiltja azt.
Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton sincs külön meghatározva megállási tilalom. Így a képen a buszmegálló tábla után 5 méterre szabályos a várakozás.
Ilyen volt megnyerni a TCR-t
„Ha igazak a pletykák, és egyesül a WTCC a TCR-rel, akkor világbajnokság színvonalú sorozatról beszélünk, ahol teljesen új szintet képviselő csapatok lehetnek az ellenfelek, a bajnoki cím után pedig az elvárások is nőnek. És hát mindenki minket akar már elkapni.” – így Bári Dávid, miután Michelisz Nobival közös csapata, a M1RA megnyerte a TCR csapatversenyét. A teljes évértékelés az Indexen.
Kerüld el a dugót
A Hidegindító zárásaként pedig tessék, a Waze jelenidejű közlekedéstérképe. Dugó- és balesetmentes utat mindenkinek!