Bántóan egyszerű ellopni egy prémiumautót

2017.11.27. 08:15

Szép reggelt az idei november utolsó hétfőjén, a Virgilek neve napja a mai. November 27-e van, ami a véradók napja Magyarországon. Ez itt a Hidegindító, a Totalcar napindító vegyese.

Egy perc alatt vitték a Mercit

A West Midlands-i rendőrség tett közzé a napokban egy lehangoló videót arról, milyen egyszerű ellopni egy autót, aminek se az ajtónyitáshoz, se a motorindításhoz nincs szüksége fizikai érintkezésre a kulcsával. Azaz a ma kapható autók jó részét, még ha a videón amúgy egy Mercedes-szel teszik ezt. Szóval a lényeg: a két tolvajnál látható két doboz két erősítő, amivel becsapják az autót. Az egyikkel a Merci mellett állnak meg, míg a másikat olyan közel viszik a házhoz, amennyire lehet. Mint az angol rendőrök mondják azért, mert legtöbben a bejárati ajtóhoz közel hagyják a kulcsaikat. Amint az ajtóhoz közeli doboz befogja a jelet, továbbküldi az autó mellé tett doboznak és innen már csak be kell ülni és elhajtani. Ahogy ők tették a videóban:

Az angol rendőröknek nem ismeretlen a módszer, sőt, talán a tolvajok sem. Pár hónapja ugyanígy loptak el egy X5-ös BMW-t a Mercihez közel. Arról is készült videó, de hiába, az ilyen gyors lopások után kevés nyom marad a nyomozóknak.

Hírsaláta

  • A Kobe Steel csalássorozata letarolhatja a japán ipart – az autógyártókat is érintő minőséghitelesítési csalások friss botrányáról itt és itt olvashatsz hosszan.
  • Új logót kapott a Forma-1, méghozzá unalmasat írja a Jalopnik és sajnos nagyon igazuk van. Oké, a jó dizájn is egy relatív fogalom, de ennél több fantáziát remélt mindenki az új menedzsmenttől. Íme:
f1logo
  • Öt éve már minden decemberben összejön tizenkét gátlástalan sofőr a New York-i taxisok közül, hogy összedobjon egy előnytelen pózokban fotózott, sztereotip naptárat. Mi másért, persze karitatív célból. A most elkészült újévi is elég beteg lett, itt látható.

Hétvégén írtuk

  • Norvégiában épp elvették volna a Tesla Model X adókedvezményét, aztán mégsem tették. Hogy miért jár egy 2,3-2,5 tonnás, közel 50 millió forintos luxus-SUV-nak adókedvezmény, arról itt olvashatsz.
  • A magyar nyelvű internet jelenleg legjobb utazós blogja Iránban jár. Az On:The:Run szombaton megjelent új posztjában elolvashatod, milyen az élet Teheránban és a vidéki Iránban: Buszozás az Ajatollah árnyékában.
hidegi
  • Megintcsak Tesla: ha megnéznéd, hogyan gyorsul a Tesla új nyergesvontatója, itt megteheted.
  • Na, mivel jár az ellenszenves gazdag gyerek karaktere egy menő sorozatban? BMW-vel, mi mással. Összeszedtük a Stranger Things autóit egy könnyed vasárnapi posztba: itt olvashatod.
  • Csak megy és megy és megy és m... – címmel adott jelentést Csikós a családi 190-esről.

Tanulj parkolni a Kreszprofesszorral

Néhány héttel ezelőtt adtuk közre Pető Attila Kreszprofesszor legújabb tesztjét. Ezúttal a leggyakrabban elvétett parkolási szabályokról volt szó. Rengetegen kitöltötték a tesztet és húsz kérdésből átlagosan hetet rontottak el. Ha neked még nem volt meg, erre tessék. A megoldásokat a Hidegindítóban hozzuk le, folytatásokban. Íme, a tizennegyedik.

A Hungária körút képen látható szakaszán a megállást táblával nem korlátozták. A zölddel megjelölt helyen kívánsz az autóddal megállni. A két állítás közül melyik a helyes?

a.) Ha a buszmegállót jelző tábla után 5 méteren túl áll meg, akkor ez szabályos.

b.) Mivel az út párhuzamos közlekedésre alkalmas, és nincs kijelölve várakozóhely, ezért a megállás itt tilos.

14

Helyes válasz: a

Magyarázat: Nagyon sok olyan forgalmas főútvonal létezik – elsősorban Budapesten – ahol nincsenek elhelyezve megállást tiltó táblák, mégis soha, senki nem mer itt várakozni.

Főleg a többsávos, párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon figyelhető meg ez, többek között az Üllői úton, a Váci úton és a képen látható Hungária körúton is. Nincs ember, akinek eszébe jusson itt várakozni, pedig semmi nem tiltja azt.

Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton sincs külön meghatározva megállási tilalom. Így a képen a buszmegálló tábla után 5 méterre szabályos a várakozás.

Ilyen volt megnyerni a TCR-t

Ha igazak a pletykák, és egyesül a WTCC a TCR-rel, akkor világbajnokság színvonalú sorozatról beszélünk, ahol teljesen új szintet képviselő csapatok lehetnek az ellenfelek, a bajnoki cím után pedig az elvárások is nőnek. És hát mindenki minket akar már elkapni. – így Bári Dávid, miután Michelisz Nobival közös csapata, a M1RA megnyerte a TCR csapatversenyét. A teljes évértékelés az Indexen

Kerüld el a dugót

A Hidegindító zárásaként pedig tessék, a Waze jelenidejű közlekedéstérképe. Dugó- és balesetmentes utat mindenkinek!

Ennyi volt mára a Hidegindító. Rengeteg friss autós tartalomért irány a Totalcar címlapja.