A Jó, a Rossz és a Csúf
Tizenöt éve még az volt a kérdés, ha menő fejegységet akartál, hogy számkeresős-e a magnó, és vajon tudja-e az RDS-t a rádió. Tíz éve az, hogy olvassa-e az írott CD-ket. Ma meg már az, hogy tud-e USB eszközt fogadni vagy lehet-e rajta keresztül telefonálni. Változik a világ, kérem, és mi követjük a trendet. Három felső kategóriás Bluetooth-os, USB-s fejegység összehasonlító tesztje következik itten.
Nem is a trendről van szó tulajdonéppen, illetve dehogynem. Manapság már csak a lakosság 5 év alatti és 70 év feletti rétege nem rendelkezik pendrive-val, iPodot használni meg minimum trendi (kúl, zsír, raj, satöbbi). Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, hogy praktikum is vegyült bele a dologba, tekintettel az autózáshoz CD-t válogatni utálók és/vagy lusták táborára. A telefonálást kéz nélkül lehetővé tevő készülékek pedig különösen üdvösek a korábban megénekelt szabálysértési szigorítások fényében, ugye.
Nézzük akkor, mit kapunk a belépő szintet elhagyva, átlagosan kétszeri, autópályán bekapcsolt öv nélküli tettenérésnek megfelelő összegért.
Alpine CDE-103BT
Töredelmesen be kell valljam, nekem ő volt a titkos favorit. A márka régi kedvencem, jónéhány modell megfordult már az autóimban, szóval a beidegződések adottak voltak. Biztos tuti lesz, ebben nem lehet csalódni – így indultam neki.
A kijelzőt diplomatikusan nevezzük klasszikusnak, hogy ne bántsunk meg senkit. Szegmenses LCD kijelzőt adni középkategória tetején, az manapság nem annyira nyerő, kérem. Tény, hogy a fehér pálcikák viszont jól láthatóak még erős fényben is, és a technológia olcsóbb, mint a másik két versenyző által használt – ez meg is mutatkozik árban, mindenképp pozitívum. Maga a kezelőfelület is a régi klasszikusokat idézi, nem voltak restek kipakolni alulra a gombsort, minden ugyanott, mint öt éve. Nem annyira dizájnos, de nagyon praktikus, és a gombok megvilágításának színén is lehet változtatni, piros pont. Régi megrögzött Alpine-hívő ismerősök szerint nagyon műanyag a fíling, nagyon érződik a költséghatékonyságra törekvés, de nekem nem ez volt a benyomásom, pont az eddig megszokott robusztusság, jól összerakottság tetszett talán legjobban.
Alapfunkciók sorban, növekvő erősség szerinti sorrendben. A rádió a leggyengébb láncszem a három közül, pedig a Pio egy olyan autóban volt, amire nem volt antennapálca szerelve – még a jó lefedettségű adóknál is volt néha probléma a vétel minőségével, amit inkább nem kommentálnék. A CD-olvasó jó, csendben és gyorsan teszi a dolgát, sok szót nem vesztegetünk rá, szintúgy az USB-re sem, illetve. Ami nem annyira tetszett, hogy az USB csatlakozás az előlapon van kivezetve, ami ebben az árkategóriában már nem nevezhető elegánsnak. (Ha megnézik a képeket, megértik, miről beszélek.) A pendrive tartalmát a fej viszont gyorsan beolvassa, kezelésben kicsit zavaró, hogy csak egysoros a kijelző, és a remekül olvasható lóbetűk miatt állandóan scrollozni kell a könyvtár- illetve számcímek között. Szintén az előlapra került az AUX bemenet, ami jól jöhet, ha pl. mp3 lejátszót akarunk csatlakoztatni a fejegységhez.
A legtöbb problémám a Bluetooth-os funkciókkal volt, konkrétan pedig a telefonálással. A fej a telefon (egyébként Nokia) telefonkönyvét először is nem szinkronizálta, ezt még túléljük, kifogott a kékpontos készüléken is. Az automatikus csatlakozással nem volt gond, minden alkalommal gyorsan megtörtént a megfelelő beállítás után. Viszont rengetegszer előfordult a próba két hete alatt, hogy csatlakozott állapotban hívás kezdeményezéskor nem történt semmi, a készülék nem szakította meg az aktuális műsorforrást, és a hívott fél arról panaszkodott, hogy nem hall semmit. Ilyen esetekben általában a második tárcsázásra épült fel rendesen a kapcsolat, extrém esetben 5-6 próbálkozás kellett, míg a kihangosítót rendeltetésszerűen lehetett használni.
Összességében ami nagyon tetszett, az az egyszerű kezelhetőség és a masszív felépítés, elég jó árral párosítva. Hatvanezer forint körüli árával jó választás lehet azoknak, akik egy klasszikus dizájnú, könnyen kezelhető készüléket szeretnének.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
