![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új Panda a Bertone és a Fiat Centro Stile közös munkája |
Úgy tűnik, az olasz gyártó visszatér a régi gyakorlathoz és igénybe veszi a nagy formatervező stúdiók szolgáltatásait. A Fiat az 1990-es évek első harmadáig rendszeresen igénybe vette a Pininfarina és az Italdesign szolgálatait, de később inkább saját formatervező részlegének munkáit részesítette előnyben. A cég új vezetése azonban belátta, hogy hiba volt nélkülözni a külső segítséget. "Az elmúlt néhány évben némiképp arrogáns módon úgy képzeltük, mindent képesek leszünk egymagunk csinálni." - gyakorolt szigorú önkritikát Nevio di Giusto, a Fiat-Lancia részleg termékfejlesztési főnöke, majd hozzátette, hogy az utóbbi időben jóval többször veszik figyelembe a nagy stúdiók véleményét, nem csak egy-egy konkrét típus tervezésekor, de az új modellek alapkoncepciójának kidolgozása kapcsán is. A korábbi évek gyakorlata annak volt köszönhető, hogy Paolo Cantarella, a Fiat korábbi vezérigazgatója úgy gondolta, csak egy belső tervezőcsapat képes egységessé tenni egy márka arculatát, így az egyes típusok megtervezésére kiírt pályázatokon rendre a Fiat Centro Stile élvezett előnyt. A jelenlegi helyzetre épp ennek az ellenkezője jellemző: Giorgio Giugiaro elmondása szerint egy nemrég benyújtott Alfa Romeo tervüket annak ellenére fogadta el Giancarlo Boschetti, a Fiat Auto jelenlegi vezetője, hogy ő maga túl agresszívnak találta azt, így zárva le a beszélgetést: "Ha biztos vagy a dologban, akkor csináljátok meg."
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első Punto volt Giugiaro utolsó munkája a Fiatnál. Most nagyobb autók tervezésében vesz részt. |
Ez a fajta engedékenység azt jelzi, hogy a Fiatnál már csak egy dolog számít: valamiképpen sikerre kell vinni az új modelleket. Az új modellek megalkotásánál elsősorban két nagy stúdió, a Bertone és az Italdesign munkáját veszik igénybe: a Fiat Panda utódot az előbbi, míg a 2005-re elhalasztott nagy modellt az utóbbi tervei alapján készítik, de emellett az Italdesign az Alfa Romeonál is igen sok munkát kapott. A nagy vesztes a Centro Stile mellett a Pininfarina stúdió, amelynek több tervét is elutasították a közelmúltban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
