![]() |
|
![]() |
![]() |
A legújabb fantomképek szerint a 2005-ben
megjelenő új luxuslimuzin az eddigieknél is jellegzetesebb külsőt
kaphat. A legmeglepőbb ötlet, amely egyáltalán
nem biztos, hogy több, mint a rajzoló fantáziájának
szüleménye, a két szimpla kerek lámpatest az autó orrán. Ez a
megoldás, amely egy ideig szinte egyeduralkodó volt, ma már szinte
kizárólag a VW Bogárhoz hasonló múltidéző modellekre jellemző, így
ma már egy luxusautó-gyártó is bátran alkalmazhatná.
Jóval biztosabbnak tűnnek azok az információk, amelyek a
képekkel nagyjából egy időben láttak napvilágot a sajtóban. Úgy
hírlik, az S osztály a V12-es kivételével teljesen új
benzinmotorokat kap majd, amelyek a cég négyhengeres motorjainál
alkalmazott filozófia szerint
a jelenleginél kisebb hengerűrtartalmú feltöltős egységek
lesznek. A hírek szerint egy 3 literes V6-osról és egy 4
literes V8-asról van szó, amelyek a feltöltés rugalmasságának
köszönhetően többféle teljesítményszinttel lesznek megrendelhetők
az egyes típusváltozatokhoz. Ez nem csak a Mercedes gyártási
költségeit csökkenti, de a jelenleginél jóval nagyobb
teljesítmények elérését is lehetővé teszi úgy, hogy közben a
megbízhatóság egyáltalán nem csorbul. Szó van arról is, hogy
az S-osztályt négykerék-hajtással is kínálják majd, így ez
az előny is megszűnik az Audi A8/VW Phaeton páros oldalán. A
légrugózási rendszert is modernizálják, így - ha lehet - az autó
még kényelmesebb, ugyanakkor jobban vezethető lesz, mint a
jelenlegi modell.
Van még egy újítás, amelyről nagyon halkan ugyan, de hallani
a típus kapcsán: állítólag a Mercedes mérnökei elektronikus
kormányrendszeren (steer-by-wire) dolgoznak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a repülésben igen elterjedt megoldás számos előnye ellenére egyelőre szinte tabutéma az autós világban, mivel a mechanikus kapcsolat hiánya komoly biztonsági aggályokat vet fel mind a szabályalkotókban, mind a vásárlókban. Nagyon valószínű, hogy az új S-osztálynak még lesz mechanikus kormányszerkezettel felszerelt változata is, mivel szinte biztosan lesznek olyan országok, ahol az új rendszert nem engedélyezik, amíg be nem igazolódik, hogy legalább olyan biztonságos mint a hagyományos megoldás. Az autóba épített elektronika, valamint a biztonsági és kényelmi berendezések felsorolása több oldalt megtöltene, így az ezekről szóló pletykák ismertetésére nem merünk vállalkozni, de az biztos, hogy az elmúlt évek szinte minden létező fejlesztése megrendelhető lesz az S-osztály következő tagjához.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
