A 911-es sorozat 40 éves születésnapja adta a különleges festésű modell megalkotásának ötletét. A 911 GT3 RS emellett vérbeli versenyautó is: a nemzetközi GT versenyeken is találkozhatunk vele a jövőben, mivel ez lesz a GT3 verseny-homologizációs sorozata.
A fehér festés a piros csíkkal és a piros
felnikkel ismerős lehet a 911-esek megszállottjainak:
ugyanilyen színekben mutatkozott be 1972-ben a korszak egyik
legvadabb Porschéja, az ultrakönnyű 911 Carrera RS, amely az új
modellhez hasonlóan elsősorban a versenyzők igényei szerint
készült. A GT3 RS persze csak külsejében és a megalkotásakor
alkalmazott elvekben emlékeztet 32 éve bemutatott elődjére, minden
egyéb szempontból a legmodernebb megoldások jellemzik.
Carrera RS 1972-ből |
Az autó a GT3 Club Sport továbbfejlesztéséből
született: mindössze 1360 kilogramm tömegű teli tankkal (90 liter)
mérve. Az autóba
bekerült egy teljes értékű szabványos bukókeret, számos
ponton módosították a futóművet és néhány karosszériaelemet, így a
motorházat és a csomagtérfedelet is könnyű karbonszál-erősítésű
műanyag elemekre cseréltek. A 3,6 literes vízhűtéses hathengeres
boxermotor 381 lóerős és a gyártó szerint
könnyedén pörgethető akár 8.200-as fordulatszámig is. A
menetteljesítmények ennek megfelelően már a szériaváltozatban is
lélegzetelállítóak: a GT3 RS álló helyzetből indulva 4,4 másodperc
alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, 14 másodperccel a rajt
után pedig akár 200 km/h-val is száguldhat. A végsebessége 306
km/h.
Az autó nettó ára 104.000 euró lesz, ami nem tartalmazza a helyi adókat, a leendő tulajdonosok egy része viszont biztos nem áll meg itt, hiszen ez csak az utcai kivitel...