Rüsselsheimben is igyekszenek lépést tartani a korral: az Astrának is lesz üvegtetős változata, igaz, a látványos extrát egyelőre csak a háromajtóshoz rendelhetjük meg. Az Opel úgy oldotta meg a problémát, hogy az autó szélvédőjét egészen a B-oszlop vonaláig meghosszabbították. Ettől úgy tűnhet, mintha az Astra gyakran hordott volna sapkát és kihullott volna a haja, viszont belül csodát művel a felcsúszott homlok: a tér érzésre hatalmassá válik, és a legrosszabb helyre telepített közlekedési lámpa is könnyedén figyelemmel kísérhető anélkül, hogy a nyakunk törnénk.
Az óriási szélvédő 1,8 négyzetméteres felületű, többrétegű, 6 mm vastag biztonsági üvegből készült, és speciális bevonatának köszönhetően a nap sugárzásának nagy részét elnyeli, így sem a leégéstől, sem az autó túlzott felmelegedésétől nem kell félnie az alatta ülőknek. Az A-oszlopokat összekötő kereszttartó hiánya és az egy darabból álló üveg persze felvethetett néhány kérdést, amelyet az Opel mérnökeinek meg kellett oldania. Egyrészt a fontos tartóelem hiányában máshol kellett plusz merevítéseket alkalmazni, bár az eleve masszív felépítésnek köszönhetően autó így is csak 10 kg-mal nehezebb mint fémtetős testvérei. Másrészt az óriási üvegfelület gyártására is új technológiát kellett kialakítani, ami azt jelenti, hogy a panoráma-szélvédőt csak gyári forrásból lehet majd pótolni. Abba nem is nagyon érdemes belegondolni, hogy egy rossz helyen landoló kavics micsoda költségekbe verheti a leendő tulajdonosokat.
Az Astra Panorama modellek a háromajtós Astra GTC-vel nagyjából egy időben, a jövő év első felében jutnak el az Opel márkakereskedésekbe.