A VG kódjelű modell a karikatúraszerű Opirust váltja fel. A vázlatok alapján komolyan vehető autó lesz.
A Kiának eddig nem termett sok babér a felső középkategóriában. Az Opirus esetlen arányai, és más típusokra túlzottan is emlékeztető formái miatt legfeljebb Dél-Koreában talált magának néhány rajongót, az exportpiaconok inkább csak megmosolyogták. A koreai gyártó más típusai időközben látványos fejlődésen mentek át, és a VG vonalain is látszik, hogy a Kia tervezői már kezdik sejteni, mit is keresnek a nagykocsi-vásárlók. Az új modell klasszikus arányú, de dinamikus vonalvezetésű szedán, és bár a formaterv részletei nem túl eredetiek – ha nem tűnne fel itt is a Kia új egyen-hűtőmaszkja, akár új Audinak is nézhetnénk – annyi egyéniség van az autóban, mint a legtöbb Lexusban vagy Infinitiben.
A lemezek alatt már kevésbé újszerű az autó. A padlólemez a Hyundai Grandeur-ből származik, a jól ismert 3,5 literes V6-os hajtja az első kerekeket. Az autó kb. 4,95 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,48 méter magas lesz, a tengelytávja pedig 2,85 méter körül alakul, így helykínálatban aligha lesz szégyenkezni valója az európai, amerikai és japán konkurenciával szemben, bár a presztízs hiányát legfeljebb alacsonyabb árával lehet képes ellensúlyozni. A VG így Dél-Koreán kívül elsősorban Észak-Amerikában számíthat komolyabb érdeklődésre, Európában pedig legfeljebb a Peugeot 607-eshez hasonló modellekkel versenyezhet, a komolyabb prémiummárkák hasonló méretű modelljeivel aligha.
A típus Dél-Koreában valószínűleg még az év vége előtt piacra kerül, az export azonban csak 2010 első felében indul, így várhatóan akkortájt jelenik meg a típus Európában is.