Kínában is az idei pekingi autószalonon debütált, de hamarosan Európában is kapható lesz a Brilliance BS4 kombi. A középkategóriás kocsit Mitsubishi eredetű, négyhengeres, 1,8-as és 134 lóerős, illetve kétliteres benzinmotorokkal szerelik, az ára 25 ezer $ (4,5 millió forint körül várható.
Mérete alapján csupán a nyolcadik legnagyobb kínai autógyártó feltett szándéka, hogy betör az európai autópiac, de próbálkozásait eddig nem sok siker koronázta. Elsősorban a német piac önvédelmi mechanizmusa indult be a rettegett kínai inváziótól tartva. A legnagyobb német autóklub, az ADAC egy törésteszten vizsgálta a Brilliance első modelljét, a BS6-ost.
Ennek eredménye katasztrófális nulla csillag és általános felhördülés lett, ami nem tett túl jót az eladásoknak. Az Európában 2007 óta jelen lévő kínaiak eddig mindössze 4000 darab autót tudtak eladni. Pedig a második próbálkozás, az Opel Vectra méretű BS4 már nem is szerepelt olyan rosszul a törésteszteken.
Igaz, ezt is nulla pontra értékelte az ADAC, amikor az új Euro NCAP szabvány szerint elvégezte a töréstesztjét. Ez alkalommal nem azért lett csillagtalan az eredmény, mert papírból van a karosszéria, hanem a hiányzó ESP menetstabilizáló rendszer miatt büntettek ilyen drasztikusan a tesztelők. Ettől eltekintve három csillagos eredményt ért volna el a BS4, ami még mindig nem jó, de legalább nem is rossz érték.
Jelenleg a BS4 Wagon európai engedélyezési eljárásai, homologizációja folyik, amint ez meglesz, a Brilliance megkezdheti a forgalmazását. Nem árt, ha csípkedik magukat, hogy teljesíteni tudják önkétes vállalásukat, és 2014-ig 500-800 ezer autóra növeljék eladásaikat. Persze európai viszonylatban, hanem globálisan, de ez még akkor is távoli, merész célnak tűnik. Tavaly ugyanis csak 285 ezer autót értékesítettek.