Egy héttel azután, hogy a beszüntették a gyárfoglalást a pénzügyi gondokkal küszködő Ssangyong autógyár dolgozói, ismét megindult a termelés az üzemben. A tervezett elbocsátásokról - az elégedetlenség kiváltó okáról - kompromisszumos megoldás született.
A dolgozók a társaság túléléshez szükséges létszámleépítés ellen tiltakoztak, a gyárat korábban hetek óta megszállva tartó munkásokra még a rendőrség is lecsapott. Végül a szakszervezet hajlandóságot mutatott a további tárgyalásokra, miután a vezetéstől a korábbihoz képest kedvezőbb ajánlatot kaptak.
A súlyos pénzügyi gondokkal küszködő cég február óta áll csődvédelem alatt, azután került a csőd szélére, hogy a terepjárók gyártására szakosodott vállalat vezetése nem tudott megegyezni a szakszervezettel a tervezett elbocsátásokról. Emiatt a vezetők nem tárgyaltak tovább a dolgozókkal, és kilátásba helyezték a felszámolási eljárás beindítását.
A szakszervezet ragaszkodott ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen leépítés a cégnél, a cégvezetés szerint viszont létszámcsökkentés szükséges ahhoz, hogy a társaság talpra tudjon állni, és át tudja ütemezni adósságait.
A társaságnál április közepén ismertették a túléléshez szükséges stratégiai tervet, amely egyebek mellett 2647 dolgozó, az állomány 36 százalékának elbocsátását helyezte kilátásba. A cégtől 1670-en önként távoztak, mintegy 600 elbocsátott dolgozó azonban elfoglalta gyárat, és emiatt gyakorlatilag leállt a termelés.
A cégnek szeptember 15-ig kell benyújtania túlélési tervét a csődvédelmet felügyelő bíróságnak. A sztrájk és az összecsapások a rendőrséggel összesen 316 milliárd von (255 millió dollár) kárt okoztak a Ssangyongnak.